electronica vragen P38 1997 2.5 DSE, automaat werkt niet,

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
jandikken

Re: electronica vragen P38 1997 2.5 DSE, automaat werkt niet

Berichtdoor jandikken » 13 Apr 2013, 11:37

Hallo Roger,

Ik heb de bak zo af en toe in de lage versnelling gezet juist om te voorkomen dat de zaak vastliep. Zo zie je maar, denk je de zaak voor te zijn gebeurt er wat anders (de tussenbak was tussen de beide versnellingen gekomen waardoor noch hoog noch laag ingeschakeld kon worden)

Ken jij iemand die veel af weet van dit soort problemen?

Groet

Jan

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Apr 2013, 11:44

onder de bijrijdersstoel is een zekeringplek leeg (dacht nummer 11) als daar een zekering in gestoken wordt zet je de tussenbak in de vrij......... heb je uit ijverigheid soms een keer gedacht "he, een lege plek, laat ik daar eens een zekering in steken"???
gone

jandikken

Berichtdoor jandikken » 13 Apr 2013, 19:43

Nee, zolang iets werkt blijf ik met mijn vingers er van af.

jandikken

Berichtdoor jandikken » 24 Apr 2013, 12:20

Helaas, ik zal afscheid van de auto moeten nemen. Ik ben bij Rega Ede geweest, ik ben daar perfect geholpen, ze zijn meer dan een uur bezig geweest maar wilde niets in rekening brengen, dat is liefde voor het merk en de klant.

Uitgelezen leverde wel wat op doch de bak blijft niet goed schakelen, het elektronisch automaatbrein mogelijk. Duur en dan nog niet zeker of het probleem opgelost is. Opmerkelijk dat de bak wel goed schakelde op de terug weg doch nu weer niet.

De andere elektronica blijft ook opspelen, daar komt nu nog bij dat het geluid van de richting aanwijzer het na 1 keer overgaan niet meer doet.

Lang verhaal kort: ik ben zelf niet instaat om de elektronica problemen op te pakken, laten oppakken tegen garagetarief is een bodemloze put, dus ik neem afscheid van dit exemplaar. Mochten jullie iemand kennen die dit wel zelf kan oppakken dan kunnen jullie die naar mij doorsturen. De auto gaat te koop met de problemen dus de status is waarschijnlijk donorauto of voor de onderdelen.

Dank voor jullie reacties

Jan

Terug naar “Techniek”