motor schokt bij volgas

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: motor schokt bij volgas

Berichtdoor Edward » 03 Apr 2013, 12:30

Dat van die K&N heb ik je nou al vaker horen roepen, maar dat ligt niet aan dat filter maar aan het feit dat jij hem van veel te veel olie voorziet. Ik rij al jarenlang probleemloos met K&N filters en heb er nog nooit een LMM mee gesloopt........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Apr 2013, 12:38

ik ook niet, in de D2 nooit probleem geweest (75000km) en met de T4 transporter 120.000km lang ook niet
gone

conny

Berichtdoor conny » 03 Apr 2013, 14:37

Kan zijn. Mijn lmm is kapot (voor de 2e keer) en op Engelse fora zeggen ze dat dat de reden is dat ze kapot gaan. Heb nooit echt een gevoel gehad van plus 10 pk, dus ik ben weer terug naar papieren filters. Je probeert eens wat, je trekt conclusies, goed of fout en je hobbelt weer verder.
:roll:

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Apr 2013, 14:49

mijn T4 zat K&N in toen ik hem kocht, mijn D2 heb ik na de eerste keer terreinrijden in vochtig gebied (veel plassen) een K&N ingestopt omdat er veel spray uit het voorscherm door het filter gezogen wordt, en een papierfilter dan dichtslaat en volledig vervormd in de filterbak ligt. . . . .

met een K&N heb je daar geen last van....
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Apr 2013, 16:40

plus 10 pk door alleen filter met iets minder weerstand? Ja vast......

Reden om voor een K&N te kiezen is puur een praktische, een keer een fiter kopen ipv iedere 20K. En bij auto's onder snorkel komt daarbij dat als de filterbak water heeft gezien dat dat eenvoudig te reinigen is waar je een origineel filter zo weg kunt smijten.

Overigens ga ik af op mijn eigen ervaring of die van een directe maat die ik hoog acht. Maar praat van een forum (zonder context) als waarheid gaan verkondigen is net zoiets als een vraag Googelen en dan antwoord geven........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”