serie,s met een 200 of 300 tdi motor?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Eric Tol
Berichten: 308
Lid geworden op: 30 Apr 2006, 22:29

Re: serie,s met een 200 of 300 tdi motor?

Berichtdoor Eric Tol » 28 Mar 2013, 22:35

Als je een disco 200tdi blok in een linksgestuurde serie hangt zit niet het chassis in de weg voor de turbo maar het stuurhuis.
Daarom maken ze er meestal een 200di van.
200tdi defender uitlaatspruitstukken,zodat de turbo hoger komt,zijn heel lastig aan te komen.
Als je een beetje creatief bent is wel het het spruitstuk van een 2,5TD(19J blok) pas te maken op een 200tdi.
Zie onderstaande link.
http://www.serie2a.dk/English%20series2a/200tdi%20discovery%20in%20a%20Defender.htm

Groet,
Eric.

Gebruikersavatar
ErwinD90
Berichten: 622
Lid geworden op: 03 Apr 2010, 21:21
Locatie: Tilburg, Netherlands
Contact:

Re: serie,s met een 200 of 300 tdi motor?

Berichtdoor ErwinD90 » 29 Mar 2013, 05:05

Dennis Crusio schreef:????? turbo zit toch hoog? maar een goede tip! ik zelf ben van mening dat hij maar even moet wachten en verder naar een echte defender moet zoeken. het is een beetje zonde van een serie toch?


Echt wel. Er wordt al genoeg gerommeld met de Series!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Gebruikersavatar
piet_g
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 Jun 2012, 20:32
Locatie: Ossendrecht

Re: serie,s met een 200 of 300 tdi motor?

Berichtdoor piet_g » 29 Mar 2013, 08:30

Was er ook niet iets met koppel waar je op moest letten?? dus dat de blokken nieuwe dan de 2.5TD mogelijk te veel koppel leverden voor de series bakken?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: serie,s met een 200 of 300 tdi motor?

Berichtdoor tim » 29 Mar 2013, 09:12

Dat is ook vaak de andere reden waarom sommige de turbo achterwege laten, vanuit de gedachte dat het wellicht net effe teveel van het goede zou kunnen zijn.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: serie,s met een 200 of 300 tdi motor?

Berichtdoor Landmarcs » 29 Mar 2013, 10:11

Of je moet ook de aandrijflijn "meenemen". Alles kan maar het wordt dan wel een soort Series IV-en-een-half (en daar's dus weinig historisch aan).
< Een beetje dus hals het slot Bommelstein waarvan Dorknoper zegt: het was een monument, totdat OBB het ging restaureren. >
Vrij naar Toonder

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
piet_g
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 Jun 2012, 20:32
Locatie: Ossendrecht

Re: serie,s met een 200 of 300 tdi motor?

Berichtdoor piet_g » 29 Mar 2013, 13:25

ja dat heb ik ook vaker gehoord van die aandrijf lijn,. maar dat betekend dat je bij series (buiten de stage1) ook de vooras moet gaan vervangen omdat je naar permanente 4x4 gaat.. was voor ons ook een reden om te kiezen voor een 2.5NA om onze kapotte 2.25 te vervangen.

Dan blijft het geheel nog een beetje oud zegmaar ;)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten