Als je een disco 200tdi blok in een linksgestuurde serie hangt zit niet het chassis in de weg voor de turbo maar het stuurhuis.
Daarom maken ze er meestal een 200di van.
200tdi defender uitlaatspruitstukken,zodat de turbo hoger komt,zijn heel lastig aan te komen.
Als je een beetje creatief bent is wel het het spruitstuk van een 2,5TD(19J blok) pas te maken op een 200tdi.
Zie onderstaande link.
http://www.serie2a.dk/English%20series2a/200tdi%20discovery%20in%20a%20Defender.htm
Groet,
Eric.
serie,s met een 200 of 300 tdi motor?
Re: serie,s met een 200 of 300 tdi motor?
Dennis Crusio schreef:????? turbo zit toch hoog? maar een goede tip! ik zelf ben van mening dat hij maar even moet wachten en verder naar een echte defender moet zoeken. het is een beetje zonde van een serie toch?
Echt wel. Er wordt al genoeg gerommeld met de Series!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Re: serie,s met een 200 of 300 tdi motor?
Was er ook niet iets met koppel waar je op moest letten?? dus dat de blokken nieuwe dan de 2.5TD mogelijk te veel koppel leverden voor de series bakken?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re: serie,s met een 200 of 300 tdi motor?
Dat is ook vaak de andere reden waarom sommige de turbo achterwege laten, vanuit de gedachte dat het wellicht net effe teveel van het goede zou kunnen zijn.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: serie,s met een 200 of 300 tdi motor?
Of je moet ook de aandrijflijn "meenemen". Alles kan maar het wordt dan wel een soort Series IV-en-een-half (en daar's dus weinig historisch aan).
< Een beetje dus hals het slot Bommelstein waarvan Dorknoper zegt: het was een monument, totdat OBB het ging restaureren. >
Vrij naar Toonder
Groeten MarcS
< Een beetje dus hals het slot Bommelstein waarvan Dorknoper zegt: het was een monument, totdat OBB het ging restaureren. >
Vrij naar Toonder
Groeten MarcS
Re: serie,s met een 200 of 300 tdi motor?
ja dat heb ik ook vaker gehoord van die aandrijf lijn,. maar dat betekend dat je bij series (buiten de stage1) ook de vooras moet gaan vervangen omdat je naar permanente 4x4 gaat.. was voor ons ook een reden om te kiezen voor een 2.5NA om onze kapotte 2.25 te vervangen.
Dan blijft het geheel nog een beetje oud zegmaar
Dan blijft het geheel nog een beetje oud zegmaar
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten