Wat een omschrijving weer........
Ben de lichtbak aan het aansluiten netjes schakelaars gemonteerd etc etc.
Het enige wat nog ontbreek is een 12v (max 20 amp) draadje.
Niet rechtstreeks op de schakelaar natuurlijk maar netjes via een relai.
Ik heb zitten zoeken naar een mooie manier om dit te realiseren maar eigenlijk moet ik naar de accubak en weer terug. Alles draden komen nu vanuit het dashboard
en het zou veel makkelijker zijn als ik daar ergens iets kan aftappen.
misschien heeft iemand een idee.
gezocht 20 amp in het dashboard
-
Roger B.
Re: gezocht 20 amp in het dashboard
ik zou het netjes van een goede voeding halen, als je al een 20+ ampère draad vindt, is dat er een die dat voor de toepassing moet voeren, en dat dus niet ook nog eens voor de lampen erbij kan hebben.
als de zekeringkast een dikke voedingsdraad heeft is dat de enige die in aanmerking komt. Beter is bij de accu pakken of desnoods op de dynamo of op de startmotor. altijd zo dicht mogelijk bij het aftakpunt je draad afzekeren.
als de zekeringkast een dikke voedingsdraad heeft is dat de enige die in aanmerking komt. Beter is bij de accu pakken of desnoods op de dynamo of op de startmotor. altijd zo dicht mogelijk bij het aftakpunt je draad afzekeren.
gone
Je heb natuurlijk gelijk, bij de zekeringkast rommelen ben ik weer zo bang voor een storing later. natuurlijk zou ik het uit de accubak moeten halen maar baal zo van die kabels die ik weer moet trekken en wuil het graag een beetje netjes houden in de auto. ik zal moeten zoeken naar ene manier om netjes vanuit de accu een kabel te trekken naar het dashboard. ;-(
het is zoooo koud buiten hahahahaha
het is zoooo koud buiten hahahahaha
-
Roger B.
de netste manier is een zekeringkast aanleggen voor alles wat je bijbouwt, gevoed vanaf de accu met en hoofdzekering. een geschakelde draad vanaf de originele installatie erheen die een relais aanstuurt dat de geschakelde spanning voor de aangebouwde accessoires regelt.....
gone
ja dat zou kunnen in de accu bak of onder de de passagier stoel, maar mijn probleem is hoe trek ik de kabels daar netjes naartoe
-
Roger B.
inventief zijn.... onder de vloer in (flexibel of vaste) buis? onder de bekleding van de tunnel door?
gone
Volgens mij is de meest gekozen oplossing:
- Bij de accu (of 2de. Accu) gezekerde hoofdvoeding naar de bijrijdersstoel.
- Hier relais + eventueel zekeringen per relais
- Bij voorkeur alleen stuurspanningen vanuit het dashboard naar het relais.
Hoewel de menigen hierover verschillen laat ik de hoofdvoeding aan de buitenkant door de tunnel lopen (door een afgeschermde en gewartelde flexibele buis).
- Bij de accu (of 2de. Accu) gezekerde hoofdvoeding naar de bijrijdersstoel.
- Hier relais + eventueel zekeringen per relais
- Bij voorkeur alleen stuurspanningen vanuit het dashboard naar het relais.
Hoewel de menigen hierover verschillen laat ik de hoofdvoeding aan de buitenkant door de tunnel lopen (door een afgeschermde en gewartelde flexibele buis).
Defender 110 2.5 TD '89 als studie/ leer object
Nou alles weer gelukt ivm de koude heb ik er wel 2 dagen over gedaan om het allemaal netjes te krijgen.
Lampen branden mooi en alles werkt weer. ook meteen de voorruitcamera netjes weg kunnen werken.
Foto staat op zijn kant maar lukt wel om een indruk te krijgen denk ik.
Merk dat de meeste tegenslag zit in het feit dat je altijd iets niet heb liggen, of het nu een bepaalde kabelschoen is of een ring het zijn vaak de kleine dingen.
Ik ga maar wat van die dingen op voorraad nemen en dan met name wat vreemde maten.

Lampen branden mooi en alles werkt weer. ook meteen de voorruitcamera netjes weg kunnen werken.
Foto staat op zijn kant maar lukt wel om een indruk te krijgen denk ik.
Merk dat de meeste tegenslag zit in het feit dat je altijd iets niet heb liggen, of het nu een bepaalde kabelschoen is of een ring het zijn vaak de kleine dingen.
Ik ga maar wat van die dingen op voorraad nemen en dan met name wat vreemde maten.
-
Roger B.
bij elke bedrijf waar ik gewerkt heb mbt inbouwen van elektrisch spul in auto's stond ontslag op het gebruik van scotsch blokjes (die blauwe dingen op de tweede foto links voor je knie)
die dingen zijn garantie op storingen (o.a. omdat ze niet voor litze draad bestemd zijn, maar voor vaste kern)
waarschijnlijk alles al weer dicht zitten , zoniet, dan zou ik daar even wat aan doen voor je de boel weer dicht bouwt
die dingen zijn garantie op storingen (o.a. omdat ze niet voor litze draad bestemd zijn, maar voor vaste kern)
waarschijnlijk alles al weer dicht zitten , zoniet, dan zou ik daar even wat aan doen voor je de boel weer dicht bouwt
gone
Tja alles zit natuurlijk alweer dicht......
Ik hou het in mijn achterhoofd voor als de boel weer opengaat.
Dat bedoel ik nu met de juiste spullen in huis hebben.....
Dank voor je input.
Ik hou het in mijn achterhoofd voor als de boel weer opengaat.
Dat bedoel ik nu met de juiste spullen in huis hebben.....
Dank voor je input.