dealer/garage voor onderhoud Noord-Holland

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim

Re: dealer/garage voor onderhoud Noord-Holland

Berichtdoor tim » 02 Nov 2013, 21:15

Fabian schreef:Je zeurt dat iemand zeurt, beetje hypocriet misschien?!.
Soms kan je zeuren wat je wil, maar soms is het zoals het is.
Schijnbaar is het hier alleen interresant om anoniem garages op een voetstuk te zetten.
Ben er niet op uit om te zeuren maar zie het meer als informatie, en als je het niet wilt weten of als je je gediscrimineerd voelt sla je het maar over.

Fabian,
Dus de norm die jezelf toe eigent, en wel het ventileren van datgene wat je poost op en in een publieke setting, die geldt niet voor een ander??
lees, de "opdracht" om het maar over te slaan..?
Jij schetst, de ander reageerd.
Welkom alhier.. :? :? :shock: :shock:

Los van bovenstaand, ik zag dat de garage oa maar liefst 1 hele , wat zal het zijn geweest, M6 , bout vergeten waren.
Goh, ik wou dat ik dat eens mocht meemaken..
Heb ik thuis ook wat te vertellen.
Niet dat dat wat uitmaakt hoor, want die hond van mij wil 25 uur per dag met rust gelaten worden.. :roll: :mrgreen:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Fabian

Berichtdoor Fabian » 02 Nov 2013, 21:52

Edward schreef:Zo moet je bijvoorbeeld wel heel lomp zijn om met een auto je banden zo scheef af te slijten in een zo korte tijd als hier beweerd wordt ZONDER iets aan het rijgedrag te merken......

Nee rustig rijden op stroeve ondergrond heb je dat niet zo snel in de gaten.
Wel als je in een winterse bui van de weg geduwd wordt door inhalende vrachtwagens omdat je langzamer moet rijden omdat je wagen dan rijdt als een hond zonder achterpoten.
Nogmaals lag aan de sporing.
Even alles wat beter van begin af lezen, opvatten en aanvoelen dan begrijp je het misschien een beetje ;).

En Tim het boutje was het probleem ook niet ;).

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Nov 2013, 22:31

dus je hebt je banden met verkeerde sporing scheef afgereden en dat ligt aan je garage?

die verkeerde sporing kan gewoon ontstaan door een keer wat onvoorzichtig een stoeprand raken of een flinke put in de weg.....

je geeft zelf aan dat je het pas merkte toen je in de winter merkte dat je slechter grip had...... enige dat je garage had kunnen/moeten doen wellicht is melding maken van het scheef afslijten van de banden (ALS dat al zo was bij bezoek aan de garage.

Kortom nogal wat onzekerheden die je niet verklaart bij je beschuldiging aan het adres van de garage...
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Nov 2013, 23:05

Roger B. schreef:die verkeerde sporing kan gewoon ontstaan door een keer wat onvoorzichtig een stoeprand raken of een flinke put in de weg.....

Tja, andere garage ander verhaal, maarrrr ... het komt voor (is misschien casuïstiek) dat een garage een nieuwe auto aflevert met een sporing van Lik-me-Vestje (nu is Lik-me-Vestje een alom gekend ontwerper etc. ... 't is dus niet zo gek dat je 'm overal tegenkomt).
Ik zou denken dat ze met een nieuwe auto toch minstens even op en neer naar Bunschoten, Jutphaas of een andere spreekwoordelijke nabije uithoek rijden om te voelen of de nieuwe auto ook een beetje op een nieuwe auto lijkt en niet op een dweil.

Natuurlijk ga je dan wel terug, dwz ik wel, maar het blijft ... laten we zeggen slordig. Missende bouten etc. daar lig ik niet wakker van, dat ben ik gewend, na twee nieuwe Defenders weet ik dat je veel boutjes kan missen en dat het nog steeds een auto lijkt.

Groeten MarcS

Fabian

Berichtdoor Fabian » 02 Nov 2013, 23:29

Zouden spoorstangen, wiellagers of bushings zo gauw een tandje verschuiven bij ruw terrein?
Misschien waren de bushings gaar, zou je dat niet aan kunnen zien komen bij een onderhoudsbeurt, en bij gloeibougies?
Er zaten wel een maatje hogere banden op van een andere naam, misschien reageren die meer op de zijdelingse krachten van sporing die hij vanaf het begin al een beetje had (ombuigen).

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Nov 2013, 23:33

@Marc,
aangezien het gros van de garages geen uitlijnapparatuur heeft en uitlijning checken door landrover niet op de lijst met uit te voeren controles bij de 0-beurt staat kan ik me heel goed voorstellen dat een auto die verkeerd uitgelijnd bij de dealer aankomt, net zo verkeerd uitgelijnd naar de klant gaat.
@Fabian
het verspringt geen tandje het vervormt gewoon een beetje, een mm kan al veel slijtage verschil maken, en ja ruw terrein maakt het verlopen van wieluitlijning doorgaans zeer zeker niet minder. Ook grotere wielen zorgen dat een zelfde verkeerd werkende kracht op het loopvlak groter effect heeft op de wielophanging van bij kleinere wielen..
gone

Quink

Berichtdoor Quink » 03 Nov 2013, 00:14

marcenvon schreef:Op een forum posten dat een dealer/garage slecht is of niet deugd, heeft geen enkele informatieve waarde. Het is een persoonlijk relaas, over een persoonlijke ervaring, in een specifiek geval.

Tsja, dus als er 30-40 mensen berichten dat ze slechte ervaringen hebben met garage X, het heeft geen enkele waarde. Het zijn tenslotte allemaal persoonlijke ervaringen, specifieke gevallen....

Ik vind dit soort zaken altijd een beetje dubbel. Het is enerzijds inderdaad wel makkelijk om op internet een dealer/garage zwart te maken. En moeilijk om je daar tegen te verdedigen als garage. Van de andere kant, lijkt me echter wel dat je als lezer ook wel in staat bent om e.e.a. te filteren. Als ik op Iens kijk, en ik lees iets over één slechte ervaring met pizza bakker Z, dan neem je dat toch met een korreltje zout? Als er echter veel recensies staan over verbrande pizza's, jij mag van mij gaan proberen of die van jou wel lukt, ik zoek liever een ander restaurant.

Het lijkt mij dat je op een forum ook slechte ervaringen moet kunnen posten. Een enkeling die een slechte ervaring heeft, is waarschijnlijk inderdaad een geval van "persoonlijke ervaring". Maar misschien komt er meer naar boven.

Wat is anders de waarde van sites over "opgelicht op internet" en zo? Allemaal persoonlijke ervaringen toch, geen enkele informatieve waarde??

Waarmee ik dus op geen enkele wijze wil zeggen dat de garage in kwestie slecht is, of prutswerk heeft geleverd, of de slechte recensie verdient, want geen ervaring er mee.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Nov 2013, 00:22

er is ook nog een verschil tussen een duidelijk en onderbouwd verhaal, of zoals nu na meerdere berichten nog steeds geen echt duidelijk verhaal ...

het is me nog steeds niet duidelijk of de auto nieuw afgeleverd is met verkeerde sporing, of dat de auto na een tijd(hoe lang/hoeveel km) bleek verkeerde sporing te hebben, of dat ie tweedehands zo afgeleverd is... en of die verkeerde sporing dan meerdere beurten niet opgemerkt is enz enz. sporing kan bij aflevering 100% goed zijn en na 20 km tegen een stoeprand of in forse kuil stuiteren en verkeerd staan....

en, misschien maar goed ook, ook nog steeds niet duidelijk over welk bedrijf er geklaagd werd
gone

Quink

Berichtdoor Quink » 03 Nov 2013, 00:29

Roger B. schreef:er is ook nog een verschil tussen een duidelijk en onderbouwd verhaal, of zoals nu na meerdere berichten nog steeds geen echt duidelijk verhaal ...

Uiteraard, daar heb je helemaal gelijk in. Maar daarom zeg ik ook: als lezer dien je ook e.e.a. te filteren. Eén zwaluw enz. ;)

Maar toch vind ik het ook niet verkeerd als er wel slechte ervaringen gepost worden. Ik denk (hoop althans!!) dat ik zelf wel in staat ben e.e.a. enigszins te filteren. Maar ik zou er zeer van balen als ik naar een slecht bedrijf ging, waarvan ik had kunnen weten dat het slecht is, mits ik er maar ervaringen over had kunnen lezen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Nov 2013, 00:35

Roger B. schreef:@Marc,
aangezien het gros van de garages geen uitlijnapparatuur heeft en uitlijning checken door landrover niet op de lijst met uit te voeren controles bij de 0-beurt staat kan ik me heel goed voorstellen dat een auto die verkeerd uitgelijnd bij de dealer aankomt, net zo verkeerd uitgelijnd naar de klant gaat.

'k Zei ook niet dat ze de auto moesten uitlijnen (hebben ze ook na de klachten niet gedaan, 't is uiteindelijk gewoon even nagemeten, handmatig, dat gaat prima bij een Defender, 't isgeen schoothondje).

Wat er op de 0-beurt staat kan mij eigenlijk aan mijn r€€t roesten, d'r staat immers een leuk bedrag aan afleveringskosten. Als je een gekend hopeloze auto verkoopt, dwz hopeloos wat betreft de aandacht bij het in elkaar schroeven etc. dan zou ik daar toch liever even iets langer in een verloren uurtje door een monteur naar laten kijken, even een stukje rijden etc.

Mijn eerste had een binnenband (rechts voor) die tussen velg en buitenband uitstak, er miste een en ander aan bouten één van de zes ruiten was getint (beloofd was allemaal) en nog zo wat. Mijn tweede spoorde niet, miste ook wat (maar minder bouten) wel weer een paar "vinkjes" die als standaard in de folder stonden (de folder was virtueel, dwz in Solihull, al veranderd) is ook opgelost ... O ja, bij de tweede bleef de hoog-laag/diff-lock pook haken zodat ie niet goed tot in de eindstand kwam, en dus ook extra makkelijk uit zichzelf zijn keuzen maakte.
Na een paar maal toch maar eens en andere daler gevraagd en die loste het op.

Dus ... effe chekke .... , want 0-beurt of geen beurt: de klant komt toch terug of hij komt niet terug maar is ontevreden.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”