Offroad trailers overzicht

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
TomVooges

Offroad trailers overzicht

Berichtdoor TomVooges » 21 Mar 2013, 02:36

Ik ben in de afgelopen maanden nogal enthousiast geraakt over het verschijnsel 'aanhangwagentje'.

Zeker aan mijn RRC zitten grenzen als het gaat om laadruimte, laadvermogen en de bijbehorende rijeigenschappen als deze waarden tegen het maximum aan zitten. Ik heb er wel zwaardere veren onder zitten, maar verdere aanpassing vind ik te heftig en beinvloeden de rijeigenschappen en vooral comfort in onbeladen toestand nogal. Omdat we in de vakanties met het gezin niet verder komen dan greenlanen, is een aanhanger dan een optie. Mijn idee is dat daarin dan de kampeeruitrusting gaat, zodat de kar ook op de camping kan blijven en we lichtvoetig op pad kunnen.

Geen nieuw concept, dat snap ik, maar ik vind het aanbod van nieuwe offroad trailers best karig. Ik wil inderdaad voor nieuw gaan, geen tijd om te knutselen en op dit moment ook niet zoveel zin in. Tweedehands zie je echt zelden een mooie (niet-opknapper) te koop staan.

Dus.. Ik wil graag een overzicht starten met nieuwe trailers, wie doet mee? Ik ken er sowieso al twee..

(Uiteraard zijn mooie zelfbouwprojecten ook welkom, alleen al vanwege de inspiratie! :) )
Laatst gewijzigd door TomVooges op 22 Mar 2013, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

iemand een architect nodig?

TomVooges

Re: Offroad trailers overzicht

Berichtdoor TomVooges » 21 Mar 2013, 02:42

Deze trailer is van http://www.gitrax.be en geheel uit gegalvaniseerd staal, voorzien van onafhankelijke wielophanging. Prijs op dit moment rond de 4000,- ex btw. Hubs alleen op toyota- steek afgestemd (zie ander topic).

image.jpg

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 21 Mar 2013, 06:36

De Nomad/XCt van http://www.robertson-outback.com is een trailer voorzien van kooiconstructie, uit staal en aluminium. Voorzien van torsie as (1300kg) en is ongeremd. Prijs 5995,- incl BTW

XCt 01.jpg
Laatst gewijzigd door TomVooges op 21 Mar 2013, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerard

Berichtdoor Gerard » 21 Mar 2013, 07:39

TMW

Berichtdoor TMW » 21 Mar 2013, 08:33

Ik wil zelf ook een dergelijk project opstarten maar dacht hierbij meer aan een zelfbouw.
Nu lijken hier de opties te zijn om als basis te dienen;

Sankey (narrow/wide track)
Polynorm (1/4 or 1 ton)
Saris.

Echter hebben ze allemaal zo hun voor en nadelen dus ik ben er nog niet uit wat een interessante basis is.
Discovery2
Sankey/StormTrailer

Dommel

Berichtdoor Dommel » 21 Mar 2013, 09:10

Voor diegene die zelf willen bouwen:
Vanaf 29.10.2012 dienen alle aanhangwagens bovenop het aanwezig zijn van een geldige typeplaat met chassisnummer ook een Europese typegoedkeuring moeten hebben en vergezeld zijn van een COC (Certificate Of Conformity).
Bovendien: is zelfbouw altijd wel goedkoper? Een "merk" aanhangwagen zal bij verkoop altijd meer opbrengen dan een zelfbouw karretje.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 21 Mar 2013, 09:48

Dommel schreef:Voor diegene die zelf willen bouwen:
(...)
Bovendien: is zelfbouw altijd wel goedkoper? Een "merk" aanhangwagen zal bij verkoop altijd meer opbrengen dan een zelfbouw karretje.

Nou, dat is ook nog eens een overweging. Ik waardeer de kwaliteit van heel veel doe-het-zelvers, maar mijn eigen capaciteiten zijn vooral in de uitvoering niet altijd betrouwbaar.

Zelf ben ik op zoek naar een stevige bagagekar met RRC/defender-velgen en bandenmaat, tenttrailers zijn voor mijn doel iets teveel van het goede. Wij zijn prima tevreden met een luchtbed in de tipi. En die investering van een premium tenttrailer.. daarvan kan je heel wat jaren prima op vakantie met een tentje!

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 21 Mar 2013, 10:25

Een ventertrailer is ook een mogelijkheid. http://www.ventertrailers.co.za/offroader-4x4-trailers-for-sale.aspx. Er is ook een Nederlandse importeur, maar daar weet ik niet van of die ook de off-roadvarianten kan leveren.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Joadalama

Berichtdoor Joadalama » 21 Mar 2013, 10:44

Toen ik mijn eigen tenttrailer gebouwd heb, heb ik eerst flink wat info verzameld.
Onze oosterburen bouwen ook mooie aanhangers. Meestal met "Zulassung" wat registratie in Nederland wel makkelijker maakt (maar nog steeds niet eenvoudig).
-Rettenmaier bouwt een aantal standaard modellen, maar kan ook maatwerk leveren.
-Smartcamp heeft ook standaard modellen, maar bouwt hoofdzakelijk op maat. Prachtig bedrijfje. Wij zijn hier vorig jaar zomer geweest voor een demonstratie van de tent die wij op het oog hadden. Een echte vakman die de prachtigste dingen maakt.

Verder vind ik de myway aanhanger ook een mooi ding. Ik weet alleen niet of je ook alleen de aanhanger kunt kopen, of dat die alleen verkocht wordt inclusief tent.

conny

Berichtdoor conny » 21 Mar 2013, 11:05

Doe effe rondkijken in Australie (via het web dan, he); daar heeft iedereen zo'n ding achter z'n auto bengelen :lol: Op youtube kun je dan weer mooie filmpjes zien hoe dat er in het echt uit ziet. :roll:

Terug naar “Techniek”