Dag allemaal,
Naar wat speurwerk op het internet ben ik erachter gekomen dat men "het blokje" wat naast de bobine zit ook wel een voorschakel weerstand word genoemd... zo leer je weer bij.
Nu zijn de contact/bevesitigings punten van deze weerstand slechter geworden en wil ik deze graag preventief vervangen.
Ik kan alleen nergens zo'n weerstand vinden, hebben jullie misschien een idee waar ik terecht kan...? Ik heb ook gelezen dat het soms overbodig is..?
Ik hoor graag jullie reactie
Remco Koning
Defender 110 3,5 V8 carb. LPG/Benzine
Voorschakel weerstand bobine
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Voorschakel weerstand bobine
Although yours doesn't look exactly original it should be Part Number 134176 (Lucas SCB400) and has a resistance of 1.6 Ohmn. If you have a ballast coil then you need it otherwise the 12 V will cook it. If you want you can replace your coil with a 12v one and remove the ballast resistor.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Voorschakel weerstand bobine
Dank je wel Rob voor de informatie.
Begrijp ik dat de voorkeur voor een 12 volt versie is....?
of kun je dat niet zo stellig zeggen.
Remco Koning
Begrijp ik dat de voorkeur voor een 12 volt versie is....?
of kun je dat niet zo stellig zeggen.
Remco Koning
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Voorschakel weerstand bobine
Personally I would put a normal 12v coil on, in fact if you are running on LPG I would go further and say that a Lucas Gold Sport Coil (DLB105) would give you a bigger fatter spark.
The reason by the way that you have a ballast coil is that they run off 9v, the theory they came up with is that in cold conditions on engine cranking the battery would give out around 10v, the 9v coil would then be at optimum power and still give a fat spark. Battery technology has moved on and most batteries these days still give about 12v when cold.
Rob
The reason by the way that you have a ballast coil is that they run off 9v, the theory they came up with is that in cold conditions on engine cranking the battery would give out around 10v, the 9v coil would then be at optimum power and still give a fat spark. Battery technology has moved on and most batteries these days still give about 12v when cold.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten