geen licht wel vonken

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Marcel.S

geen licht wel vonken

Berichtdoor Marcel.S » 16 Mar 2013, 09:05

mijn koplampen branden niet.

ik had wat zekeringen vervangen om te kijken of mijn richtingaanwijzer voor linksaf het nu wel zou gaan doen.

maar die doet het nog steeds niet.
nu doen de koplampen het ook niet meer , er komen wel vonken uit de zekering kast .
dit gebeurd als ik de koplampen aanzet en als ik de grootlicht schakelaar bedien.

parkeer verlichting doet het wel .

ik ga zo de zekering kast losschroeven en kijken wat er loos is.
ikzelf heb wel een idee, de nieuwe zekeringen zijn een tikkie groter (lees breeder) waardoor er misschien sluiting ontstaat of zo.

wat ik wel raar vind is dat er geen zekeringen doorbranden ze zijn allemaal nog goed.

het gaat om een LW 88 ex landmacht NL en hij is 24 volt.

Roger B.

Re: geen licht wel vonken

Berichtdoor Roger B. » 16 Mar 2013, 11:36

vonken treden op op plekken waar slecht contact is, dus daar eerst zoeken inderaad
gone

Roger

Berichtdoor Roger » 16 Mar 2013, 12:27

En een troost, vonken geven ook licht.
:D
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

piet_g

Berichtdoor piet_g » 16 Mar 2013, 17:52

Marcel.S schreef:ik had wat zekeringen vervangen om te kijken of mijn richtingaanwijzer voor linksaf het nu wel zou gaan doen.

Hoe heb je dat gedaan?? zwaardere zekeringen gestoken of was dit eigenlijk geen probleem van een doorgebrande zekering?

Marcel.S schreef:dit gebeurd als ik de koplampen aanzet en als ik de grootlicht schakelaar bedien.
en als je deze zekering er uit haalt, heb je dan nog steeds vonken? moet je wel even de zekering van de koplampen pakken. meestal is licht meerdere keren na elkaar afgezekerd, dus een hoodf licht zekering en daarna per type licht nog een zekering. dat zou je uit je euchelon moeten kunnen halen

Marcel.S schreef:wat ik wel raar vind is dat er geen zekeringen doorbranden ze zijn allemaal nog goed.

Dat is wel apart inderdaad.. moet je eens goed naar de draden en de polen kijken in de zekeringkast of je geen versmolte of zwarte polen ziet. maar dat zou betekenen dat je sluiting voor je zekeringen kast zit.. maar dat is

wat betreft de brede zekeringen, als ze al tegen elkaar zitten dan zou dat vooral rare schakelingen op moeten leveren.. want uiteindelijk is het puur een doorverbinding van de voedingsdraad. mits jij met groter bedoeld dat ze ergens tegen het metaal van de zekeringen kast komt.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Marcel.S

Berichtdoor Marcel.S » 16 Mar 2013, 18:01

dat laatste denk ik ja, dat door de breedere zekering de boel sluiting maakt.

ik heb de zekeringen vervangen met de zelfde ampère en geen zwaardere dus allemaal witte.

sommige waren zo oud en zo, dat het me niet verkeerd leek om het te vervangen .

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 16 Mar 2013, 18:04

Have you checked the black rubber multi plug where the wiring loom from the light units meets the main front wiring loom ?

My Lightweight had a dodgy earth connection there and the headlights dropped out from time to time, usually on a tight corner on an unlit road :lol:

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

piet_g

Berichtdoor piet_g » 16 Mar 2013, 18:07

RobStewart schreef:My Lightweight had a dodgy earth connection there and the headlights dropped out from time to time, usually on a tight corner on an unlit road :lol:

Haha.. dat is idd ook het moment dat je wilt dat de verlichting uit valt he ;)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Marcel.S

Berichtdoor Marcel.S » 16 Mar 2013, 19:49

Afbeelding

:mrgreen:

ze doen het weer ,er waren gewoon nog wat oude zekeringen, tja oud ?
alles uit elkaar geschroefd

Afbeelding

behalve een pak mascotte vloei van al jaren oud niks raars gevonden , maar misschien was het pakje wat vochtig of zo .

alleen het lampje van de richting aanwijzer wil het niet doen, achter wel en voor rechtsaf doen ze het wel allemaal.
bolletje is ook nog goed maar het binnenwerk is 1 bonk roest ik vond het best knap dat hij het wel gedaan heb en dat het parkeerlicht het gewoon doet .

Afbeelding

verder zien alle draden er oud maar goed uit geen rare dingen .
morgen ga ik nog eens verder kijken.

maar ik denk dat er gewoon maar nieuwe blinkers op moeten komen, dus op zoek naar armaturen voor richtingaanwijzers en parkeerlichten voor 24 volt
mocht iemand een idee hebben waar dan hoor ik het graag .

piet_g

Berichtdoor piet_g » 16 Mar 2013, 23:33

Goed om te zien dat je koplampen het weer doen.

Van die knipperlichten. Je weet wel zeker dat je schakelaar ook spanning op.de draad zet he. Dat roest.is idd even minder. Moet.zeggen dat.ik die richting aanwijzers ook wel.vet.vind. Hebben wij ook ;)
------

Marcel.S

Berichtdoor Marcel.S » 17 Mar 2013, 09:03

de schakelaar geeft wel een tik tak geluidje , het lampje op de dashboard doet het dan niet, maar achter knippert het lampje wel.
en ik maakte even sluiting perongeluk, en dat gaf wat vonkjes, dus ik denk dat er wel stroom op staat alleen wil het niet door de roest .
ik had er toevallig nog 1 liggen maar zonder binnenwerk , dus alleen het glaasje en rubber over kunnen zetten , het rubber is denk ik de oorzaak van al dat roest .

is er bekend wat er origineel op hoort qua knippers en parkeer verlichting?

Terug naar “Techniek”