Stralen&galvaniseren chassis 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Stralen&galvaniseren chassis 110

Berichtdoor Edward » 15 Mar 2013, 17:02

ErwinD90 schreef:Bij Vis verkopen ze een repro achterbalk. Is dit een goed onderdeel voor vervanging van mijn Series 1 achterbalk of is het (laten) namaken een beter idee? Als kastelein heb ik zo mijn contacten namelijk. Op de achterbalk en de dwarsbalken onder het schutbord en die onder de benzinetank na is het chassis verder in prima staat. Op een goede roestbehandeling na dan.

O ja, en het schutbord zelf heeft ook wat aandacht nodig. Maar de voetenbakken vallen reuze mee in prijs en dat is ronduit het slechtste deel (lees: bijna helemaal weg). Het schutbord is verder ook in relatief goede staat. Ik heb ondertussen al heel wat projectjes gezien op het internet en ik bof maar, om het maar even zo te zeggen.

Bij een Serie 1 zou ik altijd een zo origineel mogelijk onderdeel monteren. Dat geld dus ook voor de achterbalk. Al is die Vis prijs wel overdreven, dat kan veel voordeliger als je over de plas besteld. Let er bij de voetenbakken op dat je ze op de originele punten bevestigd en niet zoals velen doen gewoon maar ergens doorslijpen en de nieuwe bakken erin frotten.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Josbo

Berichtdoor Josbo » 10 Sep 2013, 15:41

Habraken wil idd wel stralen en een prima prijs lijkt me.
Meerveldhoven verzinkt geen chassis meer :(, iemand nog alternatieven in brabant?

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 10 Sep 2013, 16:26

De vraag is hoe komt het dat steeds minder bedrijven het willen doen, men verpest het namelijk voor zichzelf...

Allemaal leuk dat stralen maar jij gaat er nu ook voor zorgen dat andere bedrijven 'm straks ook niet meer willen verzinken omdat alleen de buitenkant schoon is en de binnenkant hun baden vervuilt.

Zorg svp dat ie GOED schoon lees: GEEN verf/tectyl/modder is aan de binnenkant en breng 'm dan pas naar de verzinkerij. Voor jezelf is het ook beter want de kans dat je zink goed hecht aan de binnenzijde is veel groter als ie mooi ontlakt is. (Hebben Edward en ik je op de vorige pagina ook al verteld.)
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Sep 2013, 16:52

Maat van me heeft net z'n G-chassis laten stralen, scoperen (vlamverzinken) en poedercoaten bij Van Berlo in Geldrop. De binnenkant wordt in de Rx 5 en 7 gezet. Gebeurt ook nooit meer iets mee.

Verzinken is niet zaligmakend, de zinklaag in het chassis op de plekken waar modder blijft liggen lost in een aantal jaren ook op en dan rot het chassis op dezelfde plaatsen als het anders ook doet. Dan roepen de fans wel dat dat een stuk langer duurt dan bij een onbehandeld chassis, maar een af fabriek geleverd chassis dat alleen vanbinnen in de chassislak staat gaat ook 20 à 25 jaar mee.......

Kortom, ik zie het nut niet zo.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 10 Sep 2013, 17:08

Edward schreef:Kortom, ik zie het nut niet zo.

Ik vroeg het me al af, of het wel zo zaligmakend is. Het ontslaat je niet van de plicht om de boel gewoon netjes schoon te houden om er lang mee vooruit te kunnen en dan volstaat een behandeling met bijvoorbeeld RX-producten ook. Toch?
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Josbo

Berichtdoor Josbo » 11 Sep 2013, 08:32

bedankt voor de snelle reacties, waarschijnlijk wordt het toch rx-en dan. ik ga t nog proberen bij verzinkerij west brabant.
en uiteraard zal ik ook de binnen kant goed zuiver maken, om t niet te verpesten ;)

ik laat nog wel weten wat t geworden is

Terug naar “Techniek”