daktent

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Duck

daktent

Berichtdoor Duck » 11 Mar 2013, 17:42

Heeft iemand ervaring met de STORM daktent, ik was gisteren op de beurs. Lijkt een goede tent met slimme ideeën

Wij zoeken een daktent waar een 10-12 cm matras in kan, dit omdat mijn vrouw een slechte rug heeft. Bij de Hannibal/overland en vele andere tenten kan dat niet.

Johnny

Re: daktent

Berichtdoor Johnny » 11 Mar 2013, 20:09

Volgens mij is dit nog een vrij jong merk, ik zou dan ook adviseren: koop er een en hou ons op de hoogte :mrgreen:
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Gerard

Berichtdoor Gerard » 11 Mar 2013, 20:52

Duck schreef:Heeft iemand ervaring met de STORM daktent, ik was gisteren op de beurs. Lijkt een goede tent met slimme ideeën

Wij zoeken een daktent waar een 10-12 cm matras in kan, dit omdat mijn vrouw een slechte rug heeft. Bij de Hannibal/overland en vele andere tenten kan dat niet.

Ik heb in mijn (Rikkers)daktent de gewone standaard matras gecombineerd met een self-inflatable matras.
Dat gaat prima en je kan net zo dik gaan als je wil ....

Gerard

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Mar 2013, 22:24

Dag Duck,

Hoewel ik me afvraag of dit wel een echt "Techniek" onderwerp is ... (is "Reizen" geen betere plek?) .....Wellicht een functie als moderator iets voor jouw? Ikzelf ben van mening dat hij zowel in kroeg, reizen of techniek past. de word namelijk om een technisch aspect gevraagd of er iets past wat anders is als standaard? met vriendelijke groet Johnny

Goed, afgezien van deze eerste overweging is er wel een zeker technisch aspect: Matrasdikte is slechts beperkt van belang voor comfort.
Natuurlijk heb je een zekere dikte nodig omdat je zonder die dikte ook geen inveringsruimte hebt, maar dikte is niet altijd zaligmakend.
Zelf verbaas ik mij steeds weer over het comfort dat self-inflatables geven, en in het bijzonder het comfort van een dubbele self-inflatable.
Je zou het niet direct verwachten maar tweemaal een 3 - 4 cm dikke self-inflating matras geeft meer comfort als de 14 of 16 cm matras die ik thuis op m'n bed heb, en dat dan bovendien op een harde geheel vlakke ondergrond terwijl er thuis sprake is van iets met latten !! (Paradoxaal genoeg; als je in een tentje slaapt is een licht bobbelige ondergrond comfort-verhogend, dwz je kan dan met een dunnere matras toe zolang het tenminste om harde puntige stenen gaat - je zoekt even een lekkere plek en lichte bulten en kuilen helpen dan.)

Let echter op: Niet alle self-inflatables houden van grote tempereatuurswisselingen, althans niet met met ventiel dicht ... de druk kan aardig oplopen bij een hogere omgevingstemperatuur, soms laat dan de verlijming los (die door de warmte ook al weker is geworden).

Groeten MarcS

PS Naar aanleiding van de "Edit" van Johnny: Ik zou geen goede modderator zijn, ik had in mijn onkunde het bericht verplaatst terwijl er kennelijk ook goede gronden zijn voor de plek alhier.
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 13 Mar 2013, 18:48, 3 keer totaal gewijzigd.

vandestraatweg

Berichtdoor vandestraatweg » 13 Mar 2013, 18:11

Als ik de storm daktent bekijk op de website dan lijkt hij qua model en techniek(schanieren etc) 99 procent op de stargazer van Howling Moon.
Wellicht gebouwd door/of in licentie van Howling Moon.
Of zeer goed gekopieerd!

Johan

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 14 Mar 2013, 14:59

Hier ook een Rikkers daktent en ook wij hebben een dikker dan origineel (ikea) matras er extra op gelegd en zelfs dan passen de slaapzakken er nog bij met invouwen. Reden was ook hier: de rug van mijn vrouw en ze is er erg blij mee!
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Erwin ter Riet

Berichtdoor Erwin ter Riet » 15 Mar 2013, 08:44

Wij zijn ook zoekende....
en we hebben ook staan kijken bij die Storm daktent... ziet er degelijk uit maar ik ben tot de conclusie gekomen dat deze tent exact dezelfde is als die van het Duitse Campwerk (http://www.campwerk.de/) ... Nadeel was voor ons dat er ruim 1,5 maanden levertijd op zit...

Op de vakantiebeurs heb ik diverse "onbekende" tenten bekeken, die bij Roan4x4, die van Storm en bij Daktenten.com. Wat mij opviel was dat de bodem, rand en scharniermechanisme bij allemaal exact gelijk waren. De vervolgvraag was over dat het "eigen import" producten zijn, wat mij het gevoel geeft dat ze allemaal uit dezelfde fabriek komen...

De 'grote merken' vallen voor ons af, ik vertik het om ca 2500 euro uit te geven voor een daktent die we 2, max 3 weken per jaar gebruiken ( iets met een sleurhut die we ook nog hebben ;) )

Zoals het er nu uitziet gaan we voor één van daktenten.com (deze : http://daktenten.com/index.php?route=pr ... duct_id=49).

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 15 Mar 2013, 12:37

Op het XROVER forum biedt er ook iemand regelmatig daktenten aan, Primetech USA.

http://www.tweedehands.nl/caravans-kamp ... 57836.html

Verschillende forumleden hebben er zo eentje en zijn tevreden met de kwaliteit/prijs verhouding.
Mocht ik er eentje kopen (komt nog wel, als de kinderen niet meer mee op vakantie gaan), ging ik daar zeker eens naar kijken.
De naam is wel misleidend want ik ben er zeker van dat die tenten uit "het oosten" komen en niet uit de USA !

Verder niets mee te maken!

Terug naar “Techniek”