Gaat dit tankje passen?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
MichielG

Gaat dit tankje passen?

Berichtdoor MichielG » 03 Mar 2013, 19:50

Hallo Heren,

Mijn dieseltank is lek van mijn '86 110. Er lekt diesel op de straat als hij voller dan de helft zit.
Eerder heeft de Engelse meneer op de site me al gewezen op het feit dat een nieuwe niet al te duur is. Nogmaals dank.

Echter nu kwam ik toevallig langs deze kunstof/plastic tank uit een 1994 Range Rover Classic. Krijg ik deze er makkelijk op of toch beter die nieuwe stalen nemen?
Deze is net zo duur als een nieuwe stalen tank.

Graag jullie advies !

Afbeelding

RobStewart

Re: Gaat dit tankje passen?

Berichtdoor RobStewart » 03 Mar 2013, 20:14

MichielG schreef:Eerder heeft de Engelse meneer op de site ... Graag jullie advies !

"Gaat dit tankje passen?", Engelse meneer op de site zegt :

Simple answer - No

Complex answer - When Matt and I put the 3.9Efi into our 1983 3.5 Carb 110 Hi-Cap our biggest problem was the fuel system, the 1992 Range Rover we had "borrowed" the engine from had a plastic tank with an in-tank fuel pump just like the one you show. The 1983 3.5 Carb Hi-Cap had the normal Facet electric pump. The problem we had was that we needed a high pressure pump to fuel the Efi. Simples we thought, just put the tank from the Range Rover into the Hi-Cap, I mean how difficult can it be ? :roll: (as a point of note we had our own professional workshop). It doesn't bloody fit in any shape or form, not never ever ever. Don't do it .

As a footnote, the 3.9Efi did and we used a standalone HP pump as a replacement for the Facet and kept the original tank, oh and boy did we smile driving it. :D :D :D

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

piet_g

Berichtdoor piet_g » 03 Mar 2013, 20:37

MichielG schreef:Deze is net zo duur als een nieuwe stalen tank.

Buiten het duidelijke antwoord van Rob, Voor mij zou het simpel zijn, als een nieuwe tank (die onder jouw laro thuis hoort) net zo duur is als deze gebruikte, dan zou die nieuwe stalen tank er bij onder gaan. Net zo duur en past zeker te weten :P
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Mar 2013, 20:51

maar zijn tank van staal is doorgerot (na 25 jaar!!) en dus denkt ie beter een kunststoffen te plaatsen (die kunnen ook lek, maar dat ziet ie over het hoofd) omdat een nieuwe stalen anders weer ooit door zal rotten
gone

MichielG

Berichtdoor MichielG » 03 Mar 2013, 20:53

ok ok ok, ik zal het simpel houden. Dan maar een nieuwe kopen ;)
Nogmaals bedankt heren !

Groeten Michiel

Terug naar “Techniek”