hoeveel liter diesel is het.
een LW 88 er gaat 6.5liter olie in het carter incl oliefilter volgens het dienstgeheime boekje van defensie maar nergens kan ik vinden hoe groot het blok is, weet iemand dat , zal vast een blok zijn die in veel modellen gebruikt is denk ik .
een diesel maar......
Re: een diesel maar......
Hoe bedoel je: "hoe groot het blok is"? (In relatie tot je oliecapaciteit)
Het is normaal gesproken een 2.25l diesel
Het is normaal gesproken een 2.25l diesel
Defender110, Serie III Lightweight, Canon, Fujifilm, Apple, Klein, Buitenbeestjes
Re: een diesel maar......
de inhoud , dus een 2.25 l diesel dat wou ik weten .
dat stond nergens in de papieren die er bij zaten
dat stond nergens in de papieren die er bij zaten
Re: een diesel maar......
Ja dat is wanneer je een origineel blok er in hebt zitten he 
Motor kun je trouwens ook herleiden uit het chassisnummer:
http://www.clifton.nl/index.html?calvin.html
overigens apart dat het er niet instaat. bij de euchelons die ik heb voor de 109 staat in deel twee in sectie 1.2.1 de getaileerde gegevens van het voertuig beginnend met het onderdeel motor.
Motor kun je trouwens ook herleiden uit het chassisnummer:
http://www.clifton.nl/index.html?calvin.html
overigens apart dat het er niet instaat. bij de euchelons die ik heb voor de 109 staat in deel twee in sectie 1.2.1 de getaileerde gegevens van het voertuig beginnend met het onderdeel motor.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re: een diesel maar......
Als je je kentekenninvult op de rdw site dan wordt je ook precies vertelt wat de inhoud van je blok is, aantal cilinders. Tenzij hij nog niet op kenteken staat.
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- peter191064
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 17 Mei 2012, 06:38
- Locatie: Brouwershaven
Re: een diesel maar......
Check je nummer linksvoor aan de zijkant van je blok aan de hand van de tabel op deze site KLIK
Volgens mijn kenteken heb ik een 2268 blok erin, maar er ligt toch echt een 2500 (12J) in.
Het gekke is dat dit bij invoer (2012) wel bekend was, en ook genoteerd bij de RDW.
Navraag bij de RDW betreffende chassisnummer kreeg ik ook te horen dat er een notitie is van een ander blok, maar niet gewijzigd op het toen afgegeven kenteken.
Dus hiermee te willen zeggen, de vermelding op het kenteken hoeft niet direct het juiste te zijn.
Volgens mijn kenteken heb ik een 2268 blok erin, maar er ligt toch echt een 2500 (12J) in.
Het gekke is dat dit bij invoer (2012) wel bekend was, en ook genoteerd bij de RDW.
Navraag bij de RDW betreffende chassisnummer kreeg ik ook te horen dat er een notitie is van een ander blok, maar niet gewijzigd op het toen afgegeven kenteken.
Dus hiermee te willen zeggen, de vermelding op het kenteken hoeft niet direct het juiste te zijn.
Defender 90 300 tDi / 1996
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968
Re: een diesel maar......
ok, bedankt voor de info 
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten