het liefst met link of foto
krik
-
Roger B.
Re: krik
p38, D1, D2 standaard met potkrik, dacht de RRC ook
Def 90 en 110 en deels ook 130 met gammele plaat met poot en lang zwengelen in oog in chassis voor en achter...
later de 130 met potkrik (misschien de andere defenders ook)
oudere (series1/2/3) en nieuwere modellen ( D3/D4 RRsport, L332, Evoque, L405, FL1 FL2) weet ik zo niet wat er standaard bij zat/zit
Voor de modellen met starre assen zou ik altijd gaan voor een goede potkrik met "vork" bovenaan die je onder de as zet...
Def 90 en 110 en deels ook 130 met gammele plaat met poot en lang zwengelen in oog in chassis voor en achter...
later de 130 met potkrik (misschien de andere defenders ook)
oudere (series1/2/3) en nieuwere modellen ( D3/D4 RRsport, L332, Evoque, L405, FL1 FL2) weet ik zo niet wat er standaard bij zat/zit
Voor de modellen met starre assen zou ik altijd gaan voor een goede potkrik met "vork" bovenaan die je onder de as zet...
gone
Ik gebruik voor mijn 90 een tweetraps potkrikje uit een Discovery, dat bevalt prima.
Voor een habbekrats op een sortout gekocht.
Gerard

Gerard

Gerard schreef:Ik gebruik voor mijn 90 een tweetraps potkrikje uit een Discovery, dat bevalt prima.
Gerard
Die zit in de latere Defenders gewoon standaard bij de accu in de bak gestoken. Hebben doe ik hem ook, maar gebruiken??? Nog nooit een lekke band gehad met een Defender.......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- RobStewart
Marcel,
Over the years of ownership of various Land Rover products I have only ever used a pot-krik for lifting the vehicle to perform repairs (remember you should always support the vehicle on Axle Stands when actually doing the work). As Roger says they have been supplied as standard by Land Rover on various products for many years.
The 2 attached photos show the Series, early Defender and early RRC Version which is a screw type, and the later Defender, D1, D2, RRC and P38a which is hydraulic. The Freelander, Freelander 2, Evoque, L322, L405, D3 and D4 all use the scissor type.
The "red one" you see in the photos from Gerard is the one I would recommend for your Lightweight and has lot's of different Part Numbers, but it's probably best known as ANR4489 (http://www.paddockspares.com/anr4489-jack-handle.html)
Rob
Over the years of ownership of various Land Rover products I have only ever used a pot-krik for lifting the vehicle to perform repairs (remember you should always support the vehicle on Axle Stands when actually doing the work). As Roger says they have been supplied as standard by Land Rover on various products for many years.
The 2 attached photos show the Series, early Defender and early RRC Version which is a screw type, and the later Defender, D1, D2, RRC and P38a which is hydraulic. The Freelander, Freelander 2, Evoque, L322, L405, D3 and D4 all use the scissor type.
The "red one" you see in the photos from Gerard is the one I would recommend for your Lightweight and has lot's of different Part Numbers, but it's probably best known as ANR4489 (http://www.paddockspares.com/anr4489-jack-handle.html)
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
- willem de kort
Goeie topic!!!! ff gecheckt en kwam tot de ontdekking dat ik alleen dit bezit.
Geen probleem verder, was net bezig met mijn bodemplaat aan het verwijderen en wilde de auto voor ff wat liften, en zag tot mijn verbazing dat ik aan de voorzijde nergens meer een gat had zitten waar ik 'm (''de krik'') in kon stoppen..............
De bodemplaat was al doormidden gebroken en heb m verder maar in enkele stukken gezaagd, rob had me gelukkig getipt dat de kanten erg scherp kunnen zijn.... maar geen blijvend letsel aan overgehouden.
Hierbij dus een foto van de krik/liftsysteem. foto's van de bodemplaat zal ik gelijk bij de topic bodemplaat plaatsen.
Geen probleem verder, was net bezig met mijn bodemplaat aan het verwijderen en wilde de auto voor ff wat liften, en zag tot mijn verbazing dat ik aan de voorzijde nergens meer een gat had zitten waar ik 'm (''de krik'') in kon stoppen..............
De bodemplaat was al doormidden gebroken en heb m verder maar in enkele stukken gezaagd, rob had me gelukkig getipt dat de kanten erg scherp kunnen zijn.... maar geen blijvend letsel aan overgehouden.
Hierbij dus een foto van de krik/liftsysteem. foto's van de bodemplaat zal ik gelijk bij de topic bodemplaat plaatsen.
- RobStewart
willem de kort schreef:... en zag tot mijn verbazing dat ik aan de voorzijde nergens meer een gat had zitten waar ik 'm (''de krik'') in kon stoppen
The holes were gone
Rob
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
-
Roger B.
deze krik is op zich wel geschikt om de auto uit deveren te tillen (de potkrikjes een stuk minder)
maar ik vind het zo'n link gammel ding dat ik niet onder een auto zou willen kruipen die op zo'n ding omhoog staat
maar ik vind het zo'n link gammel ding dat ik niet onder een auto zou willen kruipen die op zo'n ding omhoog staat
gone
- willem de kort
Hey Rob, ik was met de bodemplaat bezig en het lukte niet zoals ik wilde, vlug gekeken voor een ''gat'' waar ik 'm in kon stoppen.geen gaat(te snel gekeken).
Vervolgens de al kapotte bodemplaat in stukken gezaagd(12minuutjes
).
Foto's gemaakt, speciaal voor het forum.................
Nu komt het, zit ik net die foto te bekijken en................zie rode pijl, ..........haastige spoed!!!!
Vervolgens de al kapotte bodemplaat in stukken gezaagd(12minuutjes
Foto's gemaakt, speciaal voor het forum.................
Nu komt het, zit ik net die foto te bekijken en................zie rode pijl, ..........haastige spoed!!!!
- RobStewart
willem de kort schreef:Vervolgens de al kapotte bodemplaat in stukken gezaagd(12minuutjes).
Yes, ok next time I do one you can all come and try it out for yourselves, I'll bring the First-Aid kit
willem de kort schreef:Nu komt het, zit ik net die foto te bekijken en................zie rode pijl, ..........haastige spoed!!!!
I would still invest in a pot krik, however Land Rover have an adapter for vehicles fitted with the plastic A Bar to extend the tube on the supplied krik, unfortunately they don't sell it separately however Bearmach also do one with part number BA2140.
Rob
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery