Vandaag dus de versnellingsbak er onderuit gehaalt en zit er geen toplager in. Ook de koppelingsplaat is versleten want er zitten bijna geen groeven meer in en liggen de drukveren gewoon losjes te rammelen, en dan niet een beetje, maar een beetje veel. Verder hebben ze in een ver verleden al eens problemen met de koppeling gehad, want het oppervlak van het vliegwiel is lichtjes opgeruwt , ik denk met een powervijl ( schuurbandmachientje).
Wat ik wel raar vond is dat de drukvingers vd drukgroep mooi horizontaal tegenover elkaar lagen, en als de koppelingsplaat versleten is, dan zouden die toch schuin omhoog moeten staan, en het druklager dus verder terug moeten drukken en zo het pedaal dan ook hoger komt te liggen??
Ik heb nog een paar automaterialenzaken gebeld met de vraag wat een nieuwe koppelingsset kost en dat lag gemiddeld rond de 500 euro!!
Daarna heb ik de landroverboer in oisterwijk gebeld, en daar ben ik rond de 200 euro kwijt!!
Ik heb dus m'n roeping gemist, want rijk worden doe je dus met een automaterialenzaak, en niet met autohandel of autogarage, en nooit geen vette klauwen meer! Een beetje in een warme winkel met een bak koffie wat dozen voor meer dan het dubbele over de toonbank schuiven, en soms staan ze er wel met een man of 4, en dat kan ook niet anders, want in deze tijden van crisis blijven de meeste mensen langer doorrijden in hun ouwe brik,
en zijn auto's moeilijk te slijten, maar onderdelen des te meer!