Nou, ik heb de bak er onderuit hoor. de imputgear ging er dus alleen uit door hem met bak en al van de inputshaft te trekken.
De splines zijn ingevreten en zit er dus speling op.
ook de intermediate gears vertonen een vreemd slijtpatroon dat niet eens op alle tanden gelijk is. vandaar ik ook die inputgear er niet afkreeg.
Ik denk dat ik maar beter een andere bak kan kopen, want als dit al zo'n zooitje is, dan zal de rest ook wel niet veel soeps zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=6Rlw_q4i ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=So3FMQEq ... e=youtu.be
speling versnellings/tussenbak?
Re: speling versnellings/tussenbak?
???Geen reacties meer???
Moet je zeggen dat ik zelf de mate van speling van het IP gear best wel vind meevallen, ook getuige de foto van de splines.
Mijn as en IP gear waren er 10 keer zo slecht aan toe. Bij mij waren deels de splines volledig weg, gewoon rond .
Het tweede filmpje kan ik geen zinnig woord over zeggen, in welke mate het wel of geen overmatige slijtage laat zien.
Nogmaals, het zijn leyland bakken, nou niet bepaald state of the art spul.
Mijn as en IP gear waren er 10 keer zo slecht aan toe. Bij mij waren deels de splines volledig weg, gewoon rond .
Het tweede filmpje kan ik geen zinnig woord over zeggen, in welke mate het wel of geen overmatige slijtage laat zien.
Nogmaals, het zijn leyland bakken, nou niet bepaald state of the art spul.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Als ik in z'n vrij de koppeling los liet, dan maakte dat een een rollend en licht ratelend geluid. dus ga ik morgen even de uitlaat terug schroeven, motor starten en kijken of die het dan nog doet, want
als ik dan niks hoor, is het de tussenbak, hoor ik wel iets, dan zal ik ook de koppeling en versnellingbak moeten nakijken.
als ik dan niks hoor, is het de tussenbak, hoor ik wel iets, dan zal ik ook de koppeling en versnellingbak moeten nakijken.
Nou ga je automatisch ervan uit dat dat dan in je primaire deel van je aandrijflijn zou zitten.
Maar we hebben ook nog diffs, kruisjes cardanassen, voortrein in vele onderdelen en achterwiellagers..
Hou daar ook effe rekening mee.
nb: een schroeftol is om te schroeven, niet om te hameren!
Maar we hebben ook nog diffs, kruisjes cardanassen, voortrein in vele onderdelen en achterwiellagers..
110 HT 200 Tdi 1989.
tim schreef:Nou ga je automatisch ervan uit dat dat dan in je primaire deel van je aandrijflijn zou zitten.
De speling op de aandrijfassen is niks, want ik kan het wiel maar een slag geven van 5cm, en dat aan de buitenkant vd band gemeten, dus dat is heel netjes.
hetzelfde voor de cardanassen, want daar zit totaal geen speling op, niet op de kruiskoppelingen en ook niet op de spiebanen, dus dan komen we toch
op de bakken uit.
btw, het was een luchthamer, en dus toch een hamer. 
Okee, klinkt aannemelijk.
Misschien dat je sander/ gizmo kan attenderen op de filmpjes , en zijn mening vragen . wellicht dat hij er iets zinnigs over kan zeggen.
Misschien dat je sander/ gizmo kan attenderen op de filmpjes , en zijn mening vragen . wellicht dat hij er iets zinnigs over kan zeggen.
110 HT 200 Tdi 1989.
tim schreef:Okee, klinkt aannemelijk.
ik zag toevallig dat hij ook op mp adverteerde, dus zal ik hem morgen eens bellen.
Okee, succes.
110 HT 200 Tdi 1989.