moderne kleur op een classic, ja of nee?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
retep

moderne kleur op een classic, ja of nee?

Berichtdoor retep » 24 Feb 2013, 18:12

Ik heb een rrc uit 85, en diens kleur is cypres green, en dat vind ik maar een lelijke kleur, zoals vele metalic kleuren uit de jaren
70 en 80 lelijk waren, en daarom zat ik te denken om hem in een andere kleur te laten spuiten, en dan wel in metalic british racing green zoals
op de nieuwe mini cooper terug te vinden is. Ik ga de auto verkopen, maar ik zou wat meningen willen horen van of dat wel of not done is
om een moderne kleur op zo'n auto te spuiten. Dus waar gaat de voorkeur naar uit bij de gemiddelde rrc rijder?
deze kleur wil ik er op hebben.
Afbeelding

Dit is een voorbeeld, en dus niet mijn auto, maar wel dezelfde kleur
Afbeelding

Roger B.

Re: moderne kleur op een classic, ja of nee?

Berichtdoor Roger B. » 24 Feb 2013, 18:22

tja...ligt een beetje aan de gehele staat van de auto...

is het een "standaard" auto die nog redelijk in "originele" staat verkeerd, dan zou ik voor een kleur die in die tijd geleverd werd gaan,bij voorkeur zelfs DE originele kleur.

is het een verbouwd exemplaar, dan maakt het geen bal uit wat voor kleur ie heeft, moet je alleen opletten met extremen (knariegeel, grasgroen, pimpelpaars, matzwart en dergelijke) ivm verkoopbaarheid.
gone

retep

Berichtdoor retep » 24 Feb 2013, 19:32

Roger B. schreef:tja...ligt een beetje aan de gehele staat van de auto...

is het een "standaard" auto die nog redelijk in "originele" staat verkeerd, dan zou ik voor een kleur die in die tijd geleverd werd gaan,bij voorkeur zelfs DE originele kleur.

is het een verbouwd exemplaar, dan maakt het geen bal uit wat voor kleur ie heeft, moet je alleen opletten met extremen (knariegeel, grasgroen, pimpelpaars, matzwart en dergelijke) ivm verkoopbaarheid.

Hij is zo standaard en origineel als het exemplaar op de foto. Handgeschakeld, schuifkanteldak, elec ramen, spiegels en cv, en dat lijkt me,
op het schuifdak na, redelijk standaard.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Feb 2013, 19:50

schuifdak kan misschien ook origineel zijn, weet niet vanaf welk bouwjaar dat geleverd is...

waarschijnlijk is ie met de originele lakkleur het meest waard, voor zover het verschil maakt
gone

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 24 Feb 2013, 19:59

ik zou zeggen: " nee" .
Maar ik houd van klassieke auto's, dus liefst zo origineel mogelijk.
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 24 Feb 2013, 20:10

British, Racing and Green on a BMW, not exactly a politically correct combination is it ? :lol:

Now the colour those foreign chappies have put on that thing they dare to call a Mini is none of the above so I would suggest Atlantis Blue which is a Micatallic (LRC632) and actually turns green when looked from the side. It might not be authentic but it's certainly better than Black or Silver which appear to be the only two colours Land Rover sell over here.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

retep

Berichtdoor retep » 24 Feb 2013, 20:30

RobStewart schreef:British, Racing and Green on a BMW, not exactly a politically correct combination is it ? :lol:

Now the colour those foreign chappies have put on that thing they dare to call a Mini is none of the above so I would suggest Atlantis Blue which is a Micatallic (LRC632) and actually turns green when looked from the side. It might not be authentic but it's certainly better than Black or Silver which appear to be the only two colours Land Rover sell over here.

Rob

Joh, als we zo gaan beginnen, dan kunnen we ook stellen dat land en range rovers aziaten zijn. :D Verder gaat het niet om politieke correctheid, maar gewoon om een kleur die ik toevallig wel mooi op een rrc zou vinden. En mica klinkt erg duur, en meer voor pimp and tuning freaks, en wil ik toch dat het een beetje klasse blijft uitstralen, en dan zou deze kleur niet misstaan dacht ik zo.

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Feb 2013, 20:42

Als je hem toch verkoopt is je persoonlijke smaak dus geen issue. Dan moet je alleen kijken naar wat het beste verkoopt en het meest opbrengt.

Niet spuiten bespaard een hoop en geeft de eerste winst. Als spuiten gewoon nodig is dan in de originele kleur, want als de binnenkant en motorruimte niet mee gespoten worden dan verlaagt het spuiten de waarde ipv te verhogen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 24 Feb 2013, 21:51

Ik zou zeggen origineel houden. Genoeg fraaie klassiekers worden vernield doordat mensen ze modern proberen te maken.

Is de lak echt zo slecht? Spuiten is een dure grap.

retep

Berichtdoor retep » 24 Feb 2013, 22:10

De binnenstijlen en dorpels zijn standaard al matzwart, dus dat is een piece of cake om die zelf even opnieuw matzwart te spuiten, en blijft er dan alleen de binnenkanten vd deuren en achterklep over, en dat kan ik zelf wel in de kleur spuiten, dus daar hoef ik een andere kleur niet voor te laten.
Rest alleen nog de binnenkant vd motorkap, maar die zou ik dan gewoon ook matzwart kunnen maken, en is dan het enige onderdeel dat niet
in de kleur is, en denk ik dat men daar dan ook niet zo'n bezwaar tegen zou hebben.
Voor mij is het een hobby en meteen om iets bij te verdienen, dus denk ik dat ik met een mooier kleurtje een koper eerder over de streep te kunnen trekken. Standaard kleuren zijn er al zoveel, dus dacht ik dat een modern kleurtje de auto een wat meer moderne en luxere uitstraling zou kunnen geven.
Maar goed, mijn smaak is niet die van een ander, vandaar ik dit topic gestart ben, en zijn de reacties dus tot nu toe meer voor de originele kleur.

Terug naar “Techniek”