moderne kleur op een classic, ja of nee?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
R1200C

Re: moderne kleur op een classic, ja of nee?

Berichtdoor R1200C » 25 Feb 2013, 19:20

Als bijna RRC koper een tijdje geleden kan ik je melden dat ik niet in eerste instantie naar de kleur heb gekeken en ook eventuele gebruikssporen vond ik niet zo interessant. Wel of de rest netjes was, roest, motor etc.

Ik zou eerder mijn bedenkingen hebben bij een compleet strakke RRC die strak in de (te?) moderne lak zit. Je zult waarschijnlijk een paar euro minder krijgen voor een "eerlijke" auto dan voor een auto die strak in de lak zit maar ik gok dat dat verschil kleiner is dan de kosten van het spuitwerk.

Een taxateur die ooit naar mijn auto kwam kijken vond dat mijn auto 2000 euro minder waard was omdat hij niet strak in de lak zat, spuitwerk (ok, helemaal laten doen) was dik meer dan die 2000 euro. Dus zeker als je wilt verkopen zou ik daar geen geld in stoppen...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

retep

Berichtdoor retep » 25 Feb 2013, 19:44

R1200C schreef:Als bijna RRC koper een tijdje geleden kan ik je melden dat ik niet in eerste instantie naar de kleur heb gekeken en ook eventuele gebruikssporen vond ik niet zo interessant. Wel of de rest netjes was, roest, motor etc.

Ik zou eerder mijn bedenkingen hebben bij een compleet strakke RRC die strak in de (te?) moderne lak zit. Je zult waarschijnlijk een paar euro minder krijgen voor een "eerlijke" auto dan voor een auto die strak in de lak zit maar ik gok dat dat verschil kleiner is dan de kosten van het spuitwerk.

Een taxateur die ooit naar mijn auto kwam kijken vond dat mijn auto 2000 euro minder waard was omdat hij niet strak in de lak zat, spuitwerk (ok, helemaal laten doen) was dik meer dan die 2000 euro. Dus zeker als je wilt verkopen zou ik daar geen geld in stoppen...

Het spuitwerk is echt een noodzaak, want zoals ik al eerder zei, heeft hij overal krasjes, deukjes en wratjes, en als je een plek bij gaat werken, dan
moet het hele paneel waar zo'n plek zit, in de blanke lak gespoten worden, want anders krijg je zo'n amateuristisch gedoe alsof het met een spuitbusje is
bijgewerkt, en dat is geen gezicht. Uiteraard pak ik niet alleen de lak aan, maar heb ook de rotte plekken netjes dichtgelast, en wel met rvs plaat,
en heb ik de hemel opnieuw bekleed en alle ditjes en datjes gemaakt, dus echt een nette auto die een nieuwe lik verf meer dan de moeite waard is.
Btw, de spuiter vraagt maar 700 euro ex btw, dus peanuts, en dat kan ook best, want ik doe voor de rest alles zelf, dus de binnenkanten spuiten,
en alles strak zetten, zodat de spuiter alleen hoeft af te plakken en spuiten maar.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Feb 2013, 20:00

retep schreef:
dennis83 schreef:Ook ik als RRC rijder in de zelfde kleur zeg origineel houden. Dit bijft toch tet mooiste, en zo behoud de auto zijn originaliteit. Liefhebbers hebben hier het meeste geld voor over.

Groeten

Dennis

Bedankt voor je lijst.
Zolang ik er een originele range rover kleur opzet, dan kan men dat toch ook als origineel beschouwen?
Hij is tenslotte groen, en wordt gewoon weer groen, maar dan alleen een andere tint.

nee, origineel is de kleur die er af fabriek op zat, een andere kleur, groen, blauw grijs maakt niet uit is niet de originele lakkleur, a.d.h.v. het chassisnummer is na te gaan wat voor kleur er in de fabriek opgezet is
gone

retep

Berichtdoor retep » 25 Feb 2013, 20:25

Roger B. schreef:nee, origineel is de kleur die er af fabriek op zat, een andere kleur, groen, blauw grijs maakt niet uit is niet de originele lakkleur, a.d.h.v. het chassisnummer is na te gaan wat voor kleur er in de fabriek opgezet is

Ok, weer wat geleerd. Ik heb in elk geval nog wel een aantal weken om na te denken welke kleur er uiteindelijk opkomt, want ik ga eerst al het sleutelwerk afwerken, want als er dan nu nog een krasje opkomt, is dat niet zo erg als waneer hij gespoten is.

Terug naar “Techniek”