nog een keer kachel

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
piet_g

Re: nog een keer kachel

Berichtdoor piet_g » 24 Feb 2013, 10:46

misschien even iets anders en dat dat meer een toevalligheid zou zijn dat het na het afspuiten in eens begon, maar de leidingen die naar jouw radiator lopen worden die wel warm gelijk wanneer de motor warm begint te worden (en de kachel aan staat natuurlijk ;)).

Ik weet niet of je bij een TD5 net zo gemakkelijk aan kan als bij een series blok (waar ze gewoon over het blok lopen)

maar als je aan geeft dat de fan nog steeds net zo hard blaast en de alles naar de fan schoon is, zou ik daar naar gaan kijken.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

willem de kort

Berichtdoor willem de kort » 24 Feb 2013, 16:01

Naar aanleiding van de reactie van Piet_G, de motorkap open nog maar alles een keer gecheckt en wat blijkt, de aanslag aan de binnenzijde van het koelwaterreservoir, gaf netjes het midden aan, maar dit was dus de aanslag.Ik aan het schudden met de auto en geen reactie, vervolgens reservoirtje weer gevuld, rijden maar.
2 km en ik voelde al verandering van koude naar warme lucht!

Tijdens vakantie motortemp. niet over de ''helft'' geweest van de temperatuurmeter(ik heb er nog bewust telkens op gelet), warme lucht kwam toch, maar misschien omdat het buiten echt koud was dat de koeling mede door de rijwind/winter gedaan werd.
Thuis de auto afgespoten en de kortere stukjes weer gaan rijden en waarschijnlijk toen pas het verschil gemerkt.....

Nu peil van de koelvloeistof blijven checke en dan misschien het volgende/andere probleem vinden.

bedankt voor alle reacties, en zodra ik de oorzaak heb van het koelwater, zal ik dit gelijk weer vermelden.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 24 Feb 2013, 16:25

Goed om te horen dat je in ieder geval weer snel warmte hebt.
Idd wel apart dat je motor koel bleef. tijdens het rijden is het idd geen probleem met de rijwind, maar bij stationiar draaien had je de motor warmer moeten zien worden. Tenminste dat hebben wij een keer gehad met een andere auto (geen laro).

Na het bijvullen zag je geen lekkage ergens? en anders morgen ochtend goed onder de laro kijken of je ergens een plas ziet staan, of een extra rokende uitlaat (wittere rook als ik het goed onthouden heb)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Feb 2013, 16:42

okeeee waterverbruik, aanslag in het tankje ...Td5..... ben bang dat je aan een koppakking moet gaan denken
gone

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 24 Feb 2013, 17:14

So the header tank was empty, interesting that it wasn't before you washed it and it is now ?

So, there are a number of places to check for leakage before we go to the full blown head off job, and not all of them give you a nice tell tale puddle on the ground and a leaking Td5 koppakking almost never gives you white smoke out of the exhaust.

So,

- heater matrix, you will need to look hard, but under the heater housing next to the right hand wing you will see some pink deposits, these will dry or dribble down between the wheel arch liner and wing and get lost.

- the fuel cooler, on the right hand side of the engine under the black acoustic cover below the inlet manifold, it leaks at the bottom the crimped joints front and rear and drips onto the engine mount.

- the water pump, behind the power steering pump, looking from underneath to the left look for pink residue around the casing.

- radiator, under the fan cowling which you remove, on the top left is the retour slang which rubs, and the top left of the radiator also leaks.

Finally the only sure and true way to test for kop leakage is a CO test, if it turns green, she's preganant :o

(left is the left of the car, right is the right of the car, never the way you are looking at it)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

willem de kort

Berichtdoor willem de kort » 24 Feb 2013, 18:58

Ik ga het checken dezer dagen............ zodra ik iets vind of meer weet, bericht ik weer!

Thanks!!!

Terug naar “Techniek”