Goedenavond,
Zijn de spatlappen achter onder een Defender 90 een vereiste voor bijvoorbeeld APK? Er is er 1 half losgescheurd en beide brackets zijn flink verroest. Als het niet hoeft laat ik ze liever weg.
Ik heb de lijst met eisen doorgelopen en het wordt niet expliciet genoemd, maar wellicht weet iemand uit ervaring of het ergens anders onder geschaard wordt.
Groet,
Willem
Spatlappen een vereiste?
Spatlappen een vereiste?
Nieuws en feiten over de Land Rover Defender www.landrover-defender.eu
Re: Spatlappen een vereiste?
Willem schreef:Goedenavond,
Zijn de spatlappen achter onder een Defender 90 een vereiste voor bijvoorbeeld APK? Er is er 1 half losgescheurd en beide brackets zijn flink verroest. Als het niet hoeft laat ik ze liever weg.
Ik heb de lijst met eisen doorgelopen en het wordt niet expliciet genoemd, maar wellicht weet iemand uit ervaring of het ergens anders onder geschaard wordt.
Groet,
Willem
Nee, is geen reden tot afkeur.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- RobStewart
Re: Spatlappen een vereiste
I have absolutely no interest in your mudflaps, Willem, and neither would your APK Keurmeester or an RDW Steekproef Inspector. That said however if, for example, one end of the bracket is loose or the flaps are held on with only one rivet then that could be construed as dangerous and therefore fail, but by then I would have ripped the bugger off and saved myself the bother of an embarrassing question by the RDW man 
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Da's 2 keer helder, off they are!
Dank heren
Dank heren
Nieuws en feiten over de Land Rover Defender www.landrover-defender.eu
Bij onze zuiderburen wel als het een lichte vracht is, lees bedrijfs wagen.
Hier niet, gelukkig, ook beetje vreemde regel, rare jongens die Belgen
Groeten Jan
Hier niet, gelukkig, ook beetje vreemde regel, rare jongens die Belgen
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
hannes schreef:8-) Kijk, hoewel geen reden tot afkeur, zou ik als 'volger' wel willen pleiten voor 't in-stand-houden van die flappen. Want, wanneer je als achterligger 't ongeluk hebt dat door de achterbanden van de voorligger 'n steentje wordt gelanceerd, dan is 't vast en zeker 'route-totaal-glas-reparateur'. Die flappen houden, i.v.m. die zeer korte overstek bij de 90 de rondvliegende keien toch wel tegen; service voor je mede-weggebruiker dus. Ik maak van de gelegenheid gebruik om te melden, dat de originele spatlappen (zichzelf om de 20.000 km -of eerder- opheffen door af te breken, te scheuren etc.) door mij al geruime tijd zijn vervangen door witte flappen die ik uit transportbanden (t.b.v. de voedselindustrie) zijn gesneden. Oersterk, kost 'n drol!?!en kosten-neutraal. Wel ontbreekt 't embleem + tekst van Landrover; boeie!
Hoe sterk de flap is is weinig relevant. De lengte maakt wel uit aangezien je ze bij een 90 niet verder naar achter kunt monteren. De meeste flappen worden kapot gereden bij het achteruit rijden bij het off roaden.Rij je dan tegen een zandhoop aan dan gaat het wiel over de flap rijden en trekt hij hem gewoon van de achterbalk. De mijne ben ik zo in de sneeuw verloren.
Er liggen nieuwe klaar om 100mm verder naar achter gemonteerd te worden.
Edward van Vugt
Voor wie spatflappen wil maken uit van die flappen die in bedrijfshallen in de deuropening hangen tegen de kou, daar heb ik nog wel een paar honderd meter van liggen. Gratis

Edward van Vugt
De helft van mijn band steekt uit naast die flap....
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
-
Lucas van Lierop
Edward schreef:Voor wie spatflappen wil maken uit van die flappen die in bedrijfshallen in de deuropening hangen tegen de kou, daar heb ik nog wel een paar honderd meter van liggen. Gratis![]()
Daar heb ik over een tijdje wel interesse in
Groet
Lucas
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org