Koppakking Td5 vervangen
- Ray vd Velden
Re: Koppakking Td5 vervangen
Nou Rob ik zal heel kort zijn, zo kun je nog een ezel laten sleutelen. 
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
RobStewart schreef:Oh it's so easy to have a go at Thomas isn't it ? You should be ashamed of yourselves.
The chap has a problem and the choices are to get rid of the vehicle and leave the Land Rover world or to have a go himself and see if it really is possible to do it.
Fortunately Thomas decided to go for the second choice, thereby saving his vehicle from the breakers yard and staying with us all.
The fact that certain aspects of the job require an extra pair of hands is irrelevant, what matters is that 90% of the work was done by Thomas himself and if the extra pair of hands wish to remain anonymous then that is their choice; what Thomas has proved is that it is possible to do a major procedure with basic tools in your own garage following the correct procedures, he should be congratulated and I for one take my hat off to him.
Rob
Een klus als deze doe je niet zonder ervaring, dat doe je met de hulp van een ervaren monteur die het vaker gedaan heeft en het nodige gereedschap heeft. Daar is ook niks mis mee maar benoem dat dan en doe niet net of je de klus helemaal alleen gedaan hebt zonder hulp.
Dat is alles wat ik zeg. Dat dat reden is om tegen mij aan te gaan pissen kan ik best hebben hoor.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Zucht, jullie brengen Rob nog in de problemen als je zijn verhaal niet geloofd.
Thomas heeft een klus ter hand genomen waar het meerendeel van de clubgenoten niet eens in hun hoofd aan zouden willen beginnen.
Al dan niet met kundige hulp op de achtergrond.
Ik ken thomas persoonlijk niet, maat moet ik nou op voorhand ervan uitgaan dat hij willens en wetens de boel flest door de suggestie doelbewust te wekken dat hij alles in eigen beheer heeft uitgevoerd?
Neen, het minste wat ik kan opbrengen is het voordeel van de twijfel.
Wederom, op z'n minst.
Daarnaast, in grote lijnen weten we de vele hoeveelheden geld en moeite die er inmiddels in zijn disco is gaan zitten.
Dat maakt hem tot een liefhebber van zijn landrover.
Als je eea als boekhouder bekijkt, had je allang voor thomas de GGD gebeld.
Dit is de afdeling muggezifterij mijn inziens
Bijzonder jammer.
Waarom niet gewoon "give the man a break"?
Al dan niet met kundige hulp op de achtergrond.
Ik ken thomas persoonlijk niet, maat moet ik nou op voorhand ervan uitgaan dat hij willens en wetens de boel flest door de suggestie doelbewust te wekken dat hij alles in eigen beheer heeft uitgevoerd?
Neen, het minste wat ik kan opbrengen is het voordeel van de twijfel.
Wederom, op z'n minst.
Daarnaast, in grote lijnen weten we de vele hoeveelheden geld en moeite die er inmiddels in zijn disco is gaan zitten.
Dat maakt hem tot een liefhebber van zijn landrover.
Als je eea als boekhouder bekijkt, had je allang voor thomas de GGD gebeld.
Dit is de afdeling muggezifterij mijn inziens
Bijzonder jammer.
Waarom niet gewoon "give the man a break"?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
Seagull schreef:Zucht, jullie brengen Rob nog in de problemen als je zijn verhaal niet geloofd.
HOOOO,, Rob is zelf begonnen met de suggestie DAT ie erbij was door te zeggen dat thomas 90% van het werk gedaan heeft, als hem dat problemen oplevert is dat niet iets wat "wij" schuld zijn
gone
Zie ook niet waarom Rob er problemen mee zou krijgen. Omdat hij bij Jager werkt? Dacht dat Thomas en hij iets meer waren dan monteur klant relatie. Je mag een vriend toch wel helen? Ook al werk je bij een dealer?
Zie het probleem niet, Thomas heeft wel het lef genomen om er aan te beginnen. En een paar extra handen en een vraagbaak die over je schouder meekijkt is nooit weg. Heb er nog nooit één gedaan van een Td5 maar zou het een flinke klus vinden!
Groeten Jan
Zie het probleem niet, Thomas heeft wel het lef genomen om er aan te beginnen. En een paar extra handen en een vraagbaak die over je schouder meekijkt is nooit weg. Heb er nog nooit één gedaan van een Td5 maar zou het een flinke klus vinden!
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- RobStewart
Why do I feel like a contestant on "Wie is de Mol" ? I have no problem being "outed". Thomas had a problem and we have know each other for years. After he was given the news of his D2 and we couldn't work out any better way for him I offered to help him out on the condition that it was he who did the work and I received absolutely no credit for it. I thought it was about time that he "got his hands dirty" (sorry no pun intended) and learned a bit more about what went on under that shiny exterior that is the Starship D2.
I supplied him with the workshop manual and parts list and he went off and did his research, ordered the parts and arranged for the testing and flattening of the head. Yes I supplied him with the tools from my own personal workshop and it was I that took the photographs, but I re-iterate it was he that did 90% of the work with me guiding him (sometimes telling him in strong olde English).
I am still very proud of what he did and it was a pleasure to watch and see him gain the confidence to achieve the end result, it would have started first time had he not forgotten to disable the startonderbreker
I am looking forward to our next project together when he gets to learn how to repair the rear chassis with a slijptol and some electric glue, he has said that he will be wearing a Thermo-Nuclear suit for that one.
Rob
I supplied him with the workshop manual and parts list and he went off and did his research, ordered the parts and arranged for the testing and flattening of the head. Yes I supplied him with the tools from my own personal workshop and it was I that took the photographs, but I re-iterate it was he that did 90% of the work with me guiding him (sometimes telling him in strong olde English).
I am still very proud of what he did and it was a pleasure to watch and see him gain the confidence to achieve the end result, it would have started first time had he not forgotten to disable the startonderbreker
I am looking forward to our next project together when he gets to learn how to repair the rear chassis with a slijptol and some electric glue, he has said that he will be wearing a Thermo-Nuclear suit for that one.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Roger B.
We zullen geen van allen ontkennen dat het een hele prestatie voor hem geweest is, ook met jou erbij....... maar waar de meesten over vallen is dat het gebracht werd alsof hij het wel eventjes aangepakt had....
Ik vind het een hele prestatie voor iemand die bij wijze van spreken nog nooit een steeksleutel in zijn handen gehad heeft om deze reparatie uit te voeren, OOK als een ervaren monteur ernaast staat om aanwijzingen te geven.
daarover niks dan lof...
en wat je zegt...ervaring geeft vertrouwen, vaak is de drempel om een klus aan te pakken groter dan nodig.
veel plezier met het slijp en laswerk aan het chassis
Ik vind het een hele prestatie voor iemand die bij wijze van spreken nog nooit een steeksleutel in zijn handen gehad heeft om deze reparatie uit te voeren, OOK als een ervaren monteur ernaast staat om aanwijzingen te geven.
daarover niks dan lof...
en wat je zegt...ervaring geeft vertrouwen, vaak is de drempel om een klus aan te pakken groter dan nodig.
veel plezier met het slijp en laswerk aan het chassis
gone
Zo he, da's mooi! Thomas verlost van sleutelangst, dat is goed nieuws! Complimenten Thomas.
Persoonlijk had ik in de eerste post er geen geheim van gemaakt dat je hulp had van een erg ervaren monteur. Maar niets dan lof voor het zelf aanpakken hiervan. Hierna hoef je echt nergens meer voor naar de dealer, kun je alles zelf en dat maakt het Land Rover rijden nog leuker!
Persoonlijk had ik in de eerste post er geen geheim van gemaakt dat je hulp had van een erg ervaren monteur. Maar niets dan lof voor het zelf aanpakken hiervan. Hierna hoef je echt nergens meer voor naar de dealer, kun je alles zelf en dat maakt het Land Rover rijden nog leuker!
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even