2.5NA / 2.5TD - wie kent dit onderdeel?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: 2.5NA / 2.5TD - wie kent dit onderdeel?

Berichtdoor Roger B. » 10 Feb 2013, 15:47

piet_g schreef:
Roger B. schreef:met die plastik buis is voor een mechanische oliedrukmeter, dus een manometer die daadwerkelijk op druk werkt, en niet electrisch

Roger, weet jij toevallig in welke modellen van de series / defender reeks deze zaten?

wie zegt dat het origineel is.... kan toch ook iets zijn dat iemand die een oliedrukmeter wilde zelf gemonteerd heeft??

defender heeft volgens mij zeer zeker geen druk-gestuurde meters gehad, series is gelukkig van voor mijn tijd
gone

piet_g

Berichtdoor piet_g » 10 Feb 2013, 16:04

Roger B. schreef:wie zegt dat het origineel is.... kan toch ook iets zijn dat iemand die een oliedrukmeter wilde zelf gemonteerd heeft??

defender heeft volgens mij zeer zeker geen druk-gestuurde meters gehad, series is gelukkig van voor mijn tijd

Ik beweerde ook niet dat het origineel was, vroeg alleen of je toevallig de modellen wist die het mogelijk hadden.
Reden was namelijk dat ik al uren naar verschillende parts manuals heb lopen zoeken en dat ik in geen van deze maar dan ook iets kon vinden over mechanies gestuurde oliedrukmeters in series, 90/110 of defender modellen. Dus wilde zeker weten dat ik niet iets over het hoofd zag.

Ook op google kan ik wel discussies vinden over de voordelen / nadelen tussen de twee methodes, maar geen onderdelen lijsten.

en het nadeel is dat als ik het onderdeel niet kan vinden, dan moet ik het laten maken of het oliefilterhuis vervangen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 10 Feb 2013, 16:06

Roger B. schreef:series is gelukkig van voor mijn tijd

You're only 28 Roger ? I never knew :lol:

... now Land Rover did have a combined oil pressure and water temperature gauge that were both mechanical capillary but it was only an option, Part Number 262152 s/s to 600895, and it was for the Series I (I have one) and the filter housing is totally different.

The picture is from my Series I Parts Catalogue (5th Edition May 1955)

Rob
Bijlagen
262152001.jpg
Laatst gewijzigd door RobStewart op 10 Feb 2013, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

piet_g

Berichtdoor piet_g » 10 Feb 2013, 16:16

RobStewart schreef:You're only 28 Roger ? I never knew :lol:

... now Land Rover did have a combined oil pressure and water temperature gauge that were both mechanical capillary but it was only an option, Part Number 600895, and it was for the Series I (I have one) and the filter housing is totally different.

Rob

Hmm en ik gok dat die zelfs nog grove draad heeft net als de series 3?

Ik herinner me ook dat de de motor uit een 110 of defender 110 County kwam.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Feb 2013, 16:24

RobStewart schreef:
Roger B. schreef:series is gelukkig van voor mijn tijd

You're only 28 Roger ? I never knew :lol:

Rob

ja....heb een ouwe kop :lol: :?
gone

Terug naar “Techniek”