Moer op HD steekasdeksels (meenemers)

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Moer op HD steekasdeksels (meenemers)

Berichtdoor Luke » 31 Jan 2013, 20:33

Hallo mensen,

Even een vraagje aan degene die heavy duty steekasdeksels op hun auto hebben zitten.

Ik moet de aandrijfassen uit mijn vooras van 110 gaan halenen op die as heb ik HD steekas deksels zitten.
Die zijn er een paar jaar geleden door een garagebedrijf hier voor me opgezet.
Om die steekassen eruit te krijgen zal ik om te beginnen de borgveer los moeten halen die onder de centrale moer van de HD Deksels zitten (bij de gewone uitvoering zitten die onder de rubbere stofkapjes)
Probleem is nu dat die centrale moeren muurvast zitten en ik ze met geen mogelijkheid los krijg.
Omdat ik ze er zelf niet opgezet heb ben ik dus nu aan het twijfelen gegaan of er een gewone draad op die moer zit of een linkse draad
Is er iemand die me dit kan vertellen?

gr

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Gebruikersavatar
Sebastian
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 Okt 2012, 15:43
Locatie: Ossendrecht

Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)

Berichtdoor Sebastian » 31 Jan 2013, 20:58

Ik heb geen idee.

Ik zou ze gewoon inspuiten met zo iets als WD40 en dan een nachtje laten staan.

Dan proberen lost te draaien(rechts). Mocht dat nog niet lukken dan proberen links te draaien.

Mocht het dan zo zijn dat links draaien hem vaster zet (merk je vanzelf) dan krijg je hem meestal daarna wel los naar rechts.

(ps, alleen proberen als de bout niet het afdraai formaat heeft)
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)

Berichtdoor Roger B. » 31 Jan 2013, 20:59

gewoon met goede sleutel en gepast geweld proberen?? kan ook werken om de andere kant op daarna wel los te krijgen.....
gone

Gebruikersavatar
B@rt
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 Okt 2007, 00:44

Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)

Berichtdoor B@rt » 31 Jan 2013, 21:23

flink inspuiten met wd40 of met diesel insrijken, wil ook nog wel helpen. voor zover ik weet is het wel normale (rechtse) draad. heb je niet een slagsleutel tot je beschikking? daar willen ze nog wel eens wat eerder mee los gaan, of de moer proberen te verhitten (denk wel aan je afdichtingen!)
B@rt

Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)

Berichtdoor Edward » 31 Jan 2013, 21:57

Ik weet niet welk merk je hebt, maar die ik ken hebben gewone draad. Wringijzer met een buis van 3 meter en rustig hangen. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
Johnny
Berichten: 555
Lid geworden op: 11 Mei 2007, 12:10
Locatie: Winschoten
Contact:

Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)

Berichtdoor Johnny » 31 Jan 2013, 22:01

Inderdaad normaal draad. En als dat niet past slijptol!
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)

Berichtdoor VeeTee » 31 Jan 2013, 22:11

In plaats van WD40 kun je beter kruipolie gebruiken. WD40 Staat voor Water Displacement - 40th attempt.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Gebruikersavatar
Johnny
Berichten: 555
Lid geworden op: 11 Mei 2007, 12:10
Locatie: Winschoten
Contact:

Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)

Berichtdoor Johnny » 31 Jan 2013, 22:21

Ja, of gewoon effe vluchtig met de brander er over.. Want het is een moer met een wand dikte van nix.
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Gebruikersavatar
Sebastian
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 Okt 2012, 15:43
Locatie: Ossendrecht

Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)

Berichtdoor Sebastian » 31 Jan 2013, 22:32

Hoewel je gelijk hebt dat kruipolie beter is voor deze specifieke taak. Gebruik ik zelf toch vaak WD-40 werkt meestal ook. WD-40 is alleen voor meer dingen te gebruiken en daarom heb ik het meestal wel staan.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re: Moer op HD steekasdeksels (meenemers)

Berichtdoor Luke » 12 Feb 2013, 08:29

Hallo mensen,

Hoewel ik absoluut geebn onbeleefd kereltje ben wil ik ook niet de indruk wekken dat wel te zijn dus even nog een stukje feedback.
(was nl even niet eerder in de gelegenheid....braziliaans carnaval enzo je kent het wel ;) )

Anyway.......
Moeren zijn , met heel veel moeite welliswaar , losgekomen.
Operatie heeft een paar dagen in beslag genomen, maar ze zijn losgekomen met een combinatie van: elke dag inspuiten met wd40 / kruipolie varianten, ook elke dag warm stoken, en vervolgens met een pijp erop, tot 2 meter verlengen
dit had nul tot gevolg, maar tenslotte met een langere pijp (ik hing ongeveer bij het achterwiel) kwam het los.

Overigens gewone (dus rechtse) draad

Bedankt voor meedenken

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten