Hallo,
Een onverlaat heeft met zijn elleboog in mijn motorkap een deuk gemaakt (tja, moet je maar niet in SUV hatend amsterdam wonen..) Nu vind ik enkele deukjes wel prima want hoort er bij maar wil toch eens proberen dit zelf te gaan doen.
Wie heeft hier ervaring mee en welke tools zijn hierbij aan te raden?
dank voor tips
Zelf uitdeuken
- overlander
Re: Zelf uitdeuken
Denk dat het heel erg van de soort deuk af zal hangen. Een vouw heeft een andere behandeling nodig dan een gladde deuk. Vriend van me is schadehersteller en die gebruikt eigenlijk maar een paar tools. Een hamer, een stuk hout, een trekker (puntlast zich vast op het metaal en dan trekt hij de deuk er uit) maar zijn belangrijkste tools zijn zijn vingers en ogen. Dat stukje ervaring kun je niet kopen natuurlijk 
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Ik heb er zelf nog wel eens deuken uit mijn oude Mecedes gekregen met een hamer en stukje hout. (als je er bij kunt aan de binnenkant)
Ook heb ik wel eens een deuk uit de auto getrokken met een zuignap in combinatie met wat secondelijm een stukje touw en een gewichtje. Even laten hechten en dan een subtiele snuk met het gewichtje.
Maar voor meer advies zou ik toch eens op internet zoeken naar instructie video's voor schadeherstel. Een uurtje Youtube is vaak leerzaam.
Ik heb ook nog een deukje in mijn tailgate klep zitten dus ik moet ook weer eens aan de slag.
Groeten
Dennis
Ook heb ik wel eens een deuk uit de auto getrokken met een zuignap in combinatie met wat secondelijm een stukje touw en een gewichtje. Even laten hechten en dan een subtiele snuk met het gewichtje.
Maar voor meer advies zou ik toch eens op internet zoeken naar instructie video's voor schadeherstel. Een uurtje Youtube is vaak leerzaam.
Ik heb ook nog een deukje in mijn tailgate klep zitten dus ik moet ook weer eens aan de slag.
Groeten
Dennis
Groeten,
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
Uitdeuken van aluminium is niet zo makkelijk als met staal.
heb zelf ook nogal wat uitdeukwerk in mijn serie3 zitten.
Het aluminium van een landrover schijnt door bewerking uit te harden of te scheuren.
Daarom moet het tussen door met een gas brander verhit worden zodat het materiaal weer zachter word.
dit heet uitgloeien.
Helemaal strak krijg je hem niet meer met uitdeuken en zal je aluminium plamuur kunnen gebruiken voor het grovere werk en fijn afwerken met polyester plamuur.
Informatie verkregen in het Landrover Owners Magazine.en van Rust Busters (veenedaal).
heb zelf ook nogal wat uitdeukwerk in mijn serie3 zitten.
Het aluminium van een landrover schijnt door bewerking uit te harden of te scheuren.
Daarom moet het tussen door met een gas brander verhit worden zodat het materiaal weer zachter word.
dit heet uitgloeien.
Helemaal strak krijg je hem niet meer met uitdeuken en zal je aluminium plamuur kunnen gebruiken voor het grovere werk en fijn afwerken met polyester plamuur.
Informatie verkregen in het Landrover Owners Magazine.en van Rust Busters (veenedaal).