Verstralers ?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Béné

Re: Verstralers ?

Berichtdoor Béné » 27 Jan 2013, 08:19

Waarom niet gaan voor kleine verstralers met powerLED?. Minder lomp dan die grote hella-lampen en bovendien veel minder fragiel. Vraagt ook pak minder vermogen en geven pak meer licht. En voor de prijs hoef je het ook al niet te laten. ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Jan 2013, 12:01

toevallig laatst met een bosbouwer over led-verlichting gehad, zo'n jongen die met zo'n harvester en forwarder bomen uit het bos haalt. Die had dus hele goede, dure led lampen op de machine gehad en er snel weer af gehaald omdat het zeker iets verder van de machine bij lange na niet het licht gaf dat zijn (xenon) lampen voorheen gaven. Ook halogeen was voor veraf veel beter dan LED zei hij.

Op de vergelijkings animaties van Hella op hun site zie ik exact datzelfde, xenon is veruit het meeste licht, LED is tot zekere afstand minstens net zo goed als Halogeen, maar verderaf is halogeen duidelijk beter dan LED.

en dat vermogen..... nou het mindere brandstof verbruik is erg marginaal, en verder heb je alleen iets dikkere draden nodig, nou daar kom ik ook wel overheen.......
gone

Ben Gerrits

Berichtdoor Ben Gerrits » 27 Jan 2013, 12:09

Roger B. schreef:die zij 3cm per stuk groter dan de boven genoemde maat.....kan dus te groot zijn

Wel grappig dat het nu over de rally 2/3000 gaat.
Het ging er mij alleen over dat als je wat zoekt dat dit misschien wel een adres was om naar te bellen.
Maar ik heb zelf ook de 3000 op de 130 staan alleen met 130watt lampjes er in. dat is gewoon daglicht als ik in het donker bij ons door de polder rij :lol:
Gr Ben

Tom Thomson JR

Berichtdoor Tom Thomson JR » 27 Jan 2013, 15:36

Mannen, Bedankt voor de tips, ga even goed aan het meten en denk dat ik dan voor de Hella Rallye 3000 Blank Cell's ga (Halogeen).
Defender 90 2.4 TD4 Puma, 2007

Terug naar “Techniek”