ruitenwisserblad Defender 90/2001
ruitenwisserblad Defender 90/2001
- RobStewart
Re: ruitenwisserblad Defender 90/2001
hannes schreef: Ben op zoek naar de juiste maat ruitenwisser voor m'n Defender.
The original wiper DKC000110PMD is 315mm in length and should not overlap anywhere on the screen.
Paddocks will sell you them for either €2,32 ex BTW or €2,42 ex BTW. Budget will sell you them for €11,22 inc BTW and for a Genuine Land Rover one it will cost you €12,32 inc BTW
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Gewoon het wisserblad (of de hele auto) mee nemen naar de lokale auto onderdelen zaak en dan loop je of direct of een dag later met een passende wisser naar buiten. Dat is tenminste mijn ervaring...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Thank you, Rob!
-
Landmarcs
Een alternatieve oplossing incl een zekere verbetering (niet dat de passende ruitewisserbladen niet verkrijgbaar zouden zijn) is het gebruik van goedkope vervang-strips.
Ik heb een keertje smalle dubbel-wisser vervangstrips kunnen scoren, de wisser-rubbers daarin bleken van dubieuze kwaliteit, maar die vervangstrips bestaan uit een plastikken drager-deel en rubber-wisserstrips en die wisserstrips kan je ook weer vervangen, en om die rubberstrips te te vervangen koop ik dan weer (in Frankrijk) enkele vervangstrips van 70 cm - daar gaan er twee van ruim 30 cm uit.
De dubbele wisserbladen hebben als voordeel dat de druk per wisserblad gehalveerd is en dat ondanks dat door het dubbele ze minstens zo goed wissen.
Door de gehalveerde druk gaan de rubberstrips ook nog eens heel veel langer mee, maar ik vind vooral het betere wissen een plus.
Overigens, ruitenwissers zijn geen rocket-science: Zelfs als je alleen maar langere zou kunnen kopen dan neem je een oude, frut het rubbertje eruit, en idem bij de nieuwe (je hebt inmiddels handigheid) en maakt van twee weer één (even wat overtollig rubber afknippen).
Groeten MarcS
Ik heb een keertje smalle dubbel-wisser vervangstrips kunnen scoren, de wisser-rubbers daarin bleken van dubieuze kwaliteit, maar die vervangstrips bestaan uit een plastikken drager-deel en rubber-wisserstrips en die wisserstrips kan je ook weer vervangen, en om die rubberstrips te te vervangen koop ik dan weer (in Frankrijk) enkele vervangstrips van 70 cm - daar gaan er twee van ruim 30 cm uit.
De dubbele wisserbladen hebben als voordeel dat de druk per wisserblad gehalveerd is en dat ondanks dat door het dubbele ze minstens zo goed wissen.
Door de gehalveerde druk gaan de rubberstrips ook nog eens heel veel langer mee, maar ik vind vooral het betere wissen een plus.
Overigens, ruitenwissers zijn geen rocket-science: Zelfs als je alleen maar langere zou kunnen kopen dan neem je een oude, frut het rubbertje eruit, en idem bij de nieuwe (je hebt inmiddels handigheid) en maakt van twee weer één (even wat overtollig rubber afknippen).
Groeten MarcS
-
Poullandman
Ik heb afgelopen week losse rubbers kunnen kopen van de juiste maat.
Schijnt voor Fiat heel normaal te zijn.
Schijnt voor Fiat heel normaal te zijn.