Mijn naam is Mark Wilmer en ben sinds een jaar lid van LRCH.
Ik onderzoek de aanschaf van een Land Rover Series III.
Ik heb wat gelezen, maar ben geen automonteur.
Ik ben op zoek naar iemand die zo'n traject al eens heeft doorlopen.
Mijn woonplaats: Eindhoven.
Wie kan en wil mij verder op weg helpen?
Hartelijke groet,
Mark Wilmer.
Land Rover Series III
Re: Land Rover Series III
diesel of benzine? voetenbakken even bij opletten, zijn vaak hartstikke rot, outriggers van het chassis, achterbumper..
bij eens testrit de versnellingsbak proberen om te belasten, zeker de achteruit wil graag uit de versnelling schieten als ie veel geleden heeft.
maar wat voor iets zoek je, met beetje werk eraan, of met wat meer werk, of concoursstaat?
bij eens testrit de versnellingsbak proberen om te belasten, zeker de achteruit wil graag uit de versnelling schieten als ie veel geleden heeft.
maar wat voor iets zoek je, met beetje werk eraan, of met wat meer werk, of concoursstaat?
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Re: Land Rover Series III
Daarnaast ook het model waar je naar aan het kijken bent?
88" of 109"
hardtop of soft top of truckcap (pickup zegmaar)
in geval van een 109" hoeveel zitrijen?
Als je een ritje gaat maken is het vaak handig om meerdere wagens te proberen (geen idee of je wel eens in een series gereden hebt). Verder bij het testen van de versnellingen zoek ook een zandweg op en probeer ook de 4X4 hoog en laag.
Verder controleer het chassisnummer om te zien of het leesbaar is en zoek even uit of de configuratie klopt. Dus wat zegt het chassisnummer over de motor en de uitvoering. en kijk ook even bij het RDW hoe de laro geregistreerd staat. dat kan ook op basis van chassisnummer (mits het een Nederlands voertuig is natuurlijk).
Ga met de eigenaar in gesprek om een gevoel te krijgen van de auto. dus wat voor probleempjes heeft tie gehad en wat is er aan de laro vervangen. en als er dingen zijn die je opvallen vraag dan waarom dat dat gebeurd is. Gewoon om een beeld te krijgen van de laro en om een gevoel te krijgen bij de algehele staat van de laro.
88" of 109"
hardtop of soft top of truckcap (pickup zegmaar)
in geval van een 109" hoeveel zitrijen?
Als je een ritje gaat maken is het vaak handig om meerdere wagens te proberen (geen idee of je wel eens in een series gereden hebt). Verder bij het testen van de versnellingen zoek ook een zandweg op en probeer ook de 4X4 hoog en laag.
Verder controleer het chassisnummer om te zien of het leesbaar is en zoek even uit of de configuratie klopt. Dus wat zegt het chassisnummer over de motor en de uitvoering. en kijk ook even bij het RDW hoe de laro geregistreerd staat. dat kan ook op basis van chassisnummer (mits het een Nederlands voertuig is natuurlijk).
Ga met de eigenaar in gesprek om een gevoel te krijgen van de auto. dus wat voor probleempjes heeft tie gehad en wat is er aan de laro vervangen. en als er dingen zijn die je opvallen vraag dan waarom dat dat gebeurd is. Gewoon om een beeld te krijgen van de laro en om een gevoel te krijgen bij de algehele staat van de laro.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten