Hitteschiltje TD5 jaar 2000

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Def130
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 Sep 2010, 01:26

Hitteschiltje TD5 jaar 2000

Berichtdoor Def130 » 13 Jan 2013, 19:16

het derde bevestigingspunt,schroef in spruitstuk zit muurvast.Is dit schiltje van belang ,zoniet sloop ik dit.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000

Berichtdoor Roger B. » 13 Jan 2013, 19:22

heeeel duidelijke vraag, is ook direct duidelijk over welk hitteschildje het gaat en wat jij daarvan het DERDE bevestigingspunt vindt....

maar vermoed dat het om het hitteschild bij de turbo gaat dat oa je hoofdremcilinder(reservoir) beschermt tegen teveel warmte... dus ja, dat is redelijk van belang
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000

Berichtdoor RobStewart » 13 Jan 2013, 19:34

Def130 schreef:zoniet sloop ik dit.


Don't do that :o whenever one of those little buggers decide not to come off I drill out the pop nagels that hold the lower bracket onto the heat shield itself, you can then get access to the 10mm bolt on the back of the turbo and normally it comes out no problem. You then re-rivet it back onto the heat shield and no damage.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Def130
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 Sep 2010, 01:26

Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000

Berichtdoor Def130 » 13 Jan 2013, 19:51

schiltje naast motor isolatiekap,om beter bij de beide oliefilters te kunnen komen

Def130
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 Sep 2010, 01:26

Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000

Berichtdoor Def130 » 13 Jan 2013, 19:56

Ok ROB ik ga dit dus niet slopen

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000

Berichtdoor Roger B. » 13 Jan 2013, 20:04

bij centrifugaal kom je ook met dat schildje op zijn plek, potfilter moet je niet proberen van bovenaf, dat doe je van onderaf.....als je graag demonteerd, neem de downpipe eraf, dan kom je goed bij het filter.

centrifugaalfilter... doe jezelf een lol, draai de boutjes niet uit het deksel, als er een valt ..... en het zijn geen standaard boutjes... Bij vastdraaien, hou je aan het moment, de schroefdraad in het huis is heel snel aan gort
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000

Berichtdoor RobStewart » 13 Jan 2013, 20:12

Roger B. schreef:potfilter moet je niet proberen van bovenaf, dat doe je van onderaf.....als je graag demonteerd, neem de downpipe eraf, dan kom je goed bij het filter.


I have never ever ever no not never taken the full flow filter off from below always from above and never ever had a problem in doing so.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Def130
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 Sep 2010, 01:26

Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000

Berichtdoor Def130 » 13 Jan 2013, 20:14

Ok Roger daar heb ik wat aan

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000

Berichtdoor Roger B. » 13 Jan 2013, 20:16

nou moet ik zeggen dat ik dit vanuit de D2 bekijk, daar kom ik echt niet van bovenaf aan het filter.... een defender heeft opzij wel iets meer plaats natuurlijk....dus het zou kunnen dat je daar van bovenaf bij komt in dat geval ben ik iets te voorbarig geweest met mijn opmerking
gone

Seagull
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 Nov 2011, 19:11

Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000

Berichtdoor Seagull » 15 Jan 2013, 23:14

Zowel bij mijn D2 als Defender is het filter redelijk van boven te wisselen zonder hitteschild of iets anders te verwijderen.

Wel zelf een stukje gereedschap gemaakt van een fietsketting met een wringijzer eraan gelast.

De fietsketting trek ik dan met behulp van een ijzerdraadje om het filter heen.

Dit werkt beter dan de speciale oliefiltertang die ik er ooit voor gekocht heb.

Het blijft natuurlijk wel een waardeloze plek om een filter te plaatsen.

Jan


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten