Hitteschiltje TD5 jaar 2000

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Hitteschiltje TD5 jaar 2000

Berichtdoor Roger B. » 15 Jan 2013, 23:23

hoe kom je dan tussen turbo/rembooster/stuurstang en dergelijke door?? ik pas daar met mijn armen niet door op een manier dat ik ook nog aan het filter kom (D2)

en ja ik ben niet de magerste, maar ZO dik zijn mijn armen nu ook weer niet
gone

Roger

Berichtdoor Roger » 16 Jan 2013, 07:28

Ja van het vervangen van het filter word ik ook nooit echt vrolijk.
Maar tot op heden is het me altijd gelukt.
Alleen de nieuwe zet ik er wel leeg op.
Is vloeken in de kerk wellicht, maar vooraf vullen en terugzettin is mijns inziens onmogelijk.
In ieder geval wel van bovenaf.

Motor rustigjes even stationair laten lopen en hij vult vanzelf wel weer denk ik dan.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

sketcher

Berichtdoor sketcher » 16 Jan 2013, 15:09

Mij lukt het ook net (gevuld en wel), ik heb inmiddels een speciale tool gekocht die het heel wat makkelijker maakt. Gekocht via het Engelse TheD2boysclub. Zie hier:

Afbeelding

via: http://www.thed2boysclub.co.uk/forums/viewtopic.php?f=6&t=16391
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

Seagull

Berichtdoor Seagull » 16 Jan 2013, 15:35

Ik merk toch echt geen verschil tussen een D2 en Defender met het verwisselen van het oliefilter.

Er is net voldoende ruimte tussen de 'Down Pipe' en het 'Rotor Filter' om het oliefilter los te draaien van boven af.

'Gelukkig' zit de olie retourleiding van de turbo onder het filter zodat het volle filter niet kan vallen en je er een doek onder kan houden voor het olie morsen.

Zelf vul ik het nieuwe filter voor 3/4 met verse olie voor ik het zonder morsen terugplaats.

Als je niet in het bezit of toegang hebt tot een garagebrug moet je het oliefilter wel van bovenaf wisselen.

Helaas begin ik al aardig handig te worden met filterwissels sinds mijn Td5 diesel lekt in de motorolie.

Jan

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Jan 2013, 16:43

dom, ben vandaag bij het wrak geweest, maar niet aan dat filter gedacht......

heb het nooit van boven gedaan omdat ik er redelijk bij kon van onder (en ik toch onder de auto sta voor olie aflaten bij een beurt.. maar zo voor de geest halend lijkt me dat ik daar niet tussendoor kom om bij dat filter te komen... zeker niet (veel) beter dan van onderen...

al moet ik een brug of put huren.... een beurt aan een auto op de grond.....daar begin ik niet aan
gone

Terug naar “Techniek”