brandstoftank compatibel

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
MichielG

brandstoftank compatibel

Berichtdoor MichielG » 13 Jan 2013, 19:05

Wederom doe ik een beroep op jullie kennis.

Wegens lekkende brandstoftank (roest op naden en bij aftapmoer) van een 110 '86 200 TDI hardtop, ben ik op zoek naar een andere brandstof tank.
Ik ben er twee tegengekomen op de lokale sloop.
Van een Defender uit 2003 (2,495 Diesel) 2 deurs en tank materiaal = kunstof en van een Defender uit 2009 (2,402 Diesel) 4 deurs materiaal onbekend.
Enig idee of ik die zou kunnen gebruiken qua montage ? en qua brandstof sensor ?

Los daarvan struin ik nog even de pagina's van de bekende aanbieders verder weg af maar ik heb eigenlijk geen zin om in de paarse koektrommel van de vrouw naar de andere kant van het land te rijden :)
Alvast bedankt voor de reacties,

Michiel

Roger B.

Re: brandstoftank compatibel

Berichtdoor Roger B. » 13 Jan 2013, 19:20

de 2003 tank is een Td5, daar zal in de tank een tankelement zitten dat tevens een opvoerpomp bevat, dat heeft een Tdi niet, die zuigt uit de tank middels de opvoerpomp aan de motor. De tankvlotter zou met je tankmeter kunnen werken, of je zou een Td5 tankmetertje in je dash kunnen zetten...

de 2009 tank is van een puma, die heeft waarschijnlijk ook een pomp in de tank, en zeer waarschijnlijk een vlotter die niet compatible is met je tankmetertje (Puma heeft compleet ander instrumentenpaneel

montage in het chassis van je oude defender moet met eventueel wat kleine aanpassingen en gebruik van de montage middelen van de nieuwe tank wel mogelijk zijn
gone

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 13 Jan 2013, 19:55

Whilst everything is theoretically possible this is one that will tax your brain for a while.

The Td5 has a combined high pressure/low pressure fuel pump with integrated fuel sender and 4 connections. The 2.4 Puma has no fuel pump in the tank (the pump is combined with the injection pump driven directly from the engine) and has only a sender with a simple in and out , whilst the 2.2 Puma (2013 on) goes back to the in-tank electric pump and a separate fuel sender. All 3 will require modification to the fuel lines and rear chassis along with compensation for the sender units.

A new tank (WFE000190) costs €73,25 ex from Paddocks.

I know what I'd do :lol:

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

MichielG

Berichtdoor MichielG » 14 Jan 2013, 00:25

Tnx guys !

That price makes stupid not to do it, that model will fit like the one i got now right ?
You know of any other things/parts that should be replaced while switching the old for the new ?
Some rubbers rings clips or plastic things that break when disassembling ?

Groeten Michiel

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Jan 2013, 08:35

michiel, zou je je bericht in het nederlands willen herschrijven? (zie prive bericht) ;)

voor zover niet meegeleverd

pakking van tankelement en vlotter
misschien dat de montagematerialen ook het best vernieuwd worden.
gone

Terug naar “Techniek”