Sinds vandaag heeft de hoge gearing van mijn defender 1988 kuren.
Tijdens het rijden schiet de tussenbak in z'n vrij. Dit gebeurt met name bij het afremmen op de bak. Het lijkt erop dat dit probleem steeds groter wordt.
Ik heb ondertussen mof en tunnel gedemonteerd maar kan de oorzaak nog niet vinden.
De schakelstang ziet er goed uit, geen losse afstelmoer en geen overmatige speling.
Als ik de pook in de hoog zet lijkt hij hier niet volledig in te klikken (wel in de laag)
Waar kan dit aan liggen?
Morgen haal is de schakelstang los en kijk of ik dan wel de bak goed in z'n hoog kan krijgen.
Wat kan er in de bak zelf mis zijn?
Mag ik de stang verder in/ uitdraaien om dit euvel te verhelpen?
Tussenbak shiet uit hoge gearing
Tussenbak shiet uit hoge gearing
Defender 110 2.5 TD '89 als studie/ leer object
-
Roger B.
Re: Tussenbak shiet uit hoge gearing
het beugeltje dat om het draadeind zit van het schakelmechaniek wil nog weleens scheuren en dan klopt de afstelling niet meer..
gone
Re: Tussenbak shiet uit hoge gearing
Bedoel je aan de pook kant (spline asje die axiaal voor diff zorgt en radiaal voor hoog-laag) of aan de tussenbak kant?
Re:Tussenbak shiet uit hoge gearing
waar ken ik dat gescheurde beugeltje ook als weer van.... ;)
Even serieus, aan het pookje van de tussenbak zit een stangetje, deze kun je afstellen door middel van een moer welke in een beugeltje zit (aan het einde van dit stangetje). Dit beugeltje wilt nog weleens scheuren.
Even serieus, aan het pookje van de tussenbak zit een stangetje, deze kun je afstellen door middel van een moer welke in een beugeltje zit (aan het einde van dit stangetje). Dit beugeltje wilt nog weleens scheuren.
Defender 90 300TDI, Land Rover is een gevoel.....
even een beeld bij de tekst, hoop dat het duidelijk is :) 

-
Roger B.
waar jij dat van kent?? waar je Ray ook hebt ontmoet denk ik ;)
voor de volledigheid, het onderdeel rechtsboven onderdeeltje 10 bedoelen we
voor de volledigheid, het onderdeel rechtsboven onderdeeltje 10 bedoelen we
gone
juist ja hahah
post niet veel op het forum maar dit was een behulpzame :laugh: heb die van mijn toen gelast en er nog 3 weken mee gereden.
post niet veel op het forum maar dit was een behulpzame :laugh: heb die van mijn toen gelast en er nog 3 weken mee gereden.
Beide beugels waren intact.
Toch waarschijnlijk algehele slijtage.
Ik heb de kunststofbusjes vervcangen (1 ontbrak) en met een nieuwe afstelling hem zover dat hij weer in de hoog blijft zitten. Heb het gevoel dat er ook nog enige speling zit onder de pook.
Bedankt voor de tips.
Toch waarschijnlijk algehele slijtage.
Ik heb de kunststofbusjes vervcangen (1 ontbrak) en met een nieuwe afstelling hem zover dat hij weer in de hoog blijft zitten. Heb het gevoel dat er ook nog enige speling zit onder de pook.
Bedankt voor de tips.