Loshalen grijskenteken dak Defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Loshalen grijskenteken dak Defender

Berichtdoor Landmarcs » 30 Dec 2012, 22:23

Edward schrijft:
Alle grijskenteken ombouw wordt voor de NL importeur gedaan door Terberg.

Maar dat is allemaal niet relevant. Het dak is prima te verwijderen met een afbreekmes en wat geduld.

Ik denk dat met name "geduld" een belangrijk gereedschap is in deze materie.

De "piano-wire" aanpak (kijk even het kunstje af bij de kaasboer) is denk ik de meest veilige mocht het dak inmiddels wat croquanter zijn.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Dec 2012, 22:29

moeet je alleen even iemand regelen die je helpt......of wel heule lange armen hebbeh
gone

Dirkdt

Berichtdoor Dirkdt » 20 Feb 2013, 20:04

Bij mij zit de kit van het grijs kentekendakje ook al helemaal los (na 6 jaar). Weet iemand welke kit ik moet hebben om deze opnieuw aan te brengen? En wat zijn de kosten als ik het dakje eraf haal en vervang door iets fraaiers? De 110 staat inmiddels op geel kenteken dus de rare bobbel mag weg :)

Gr Dirk

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Feb 2013, 21:31

als ie omgekeurd is naar geel mag de bult idd weg, je kunt zoeken voor een compleet dak en dat vervangen, zit gewoon met boutjes aan zijschotten en raamlijst gebout.

of je lijmt er een plaat alu overheen en zet een nieuw hemeltje...

lijmen zijn speciale lijmen voor in de handel, denk dat sikaflex ook wel werkt
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Feb 2013, 21:37

Iedere MS polymeer kit is prima zolang het maar een redelijk merk is. Simson, Sikaflex, etc. Allemaal prima.

Maar met een beetje zoeken heb je een goed dak voor 100 euri. Dat is een stuk meer dan een tube kit, maar ook wel een stuk netter. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 20 Feb 2013, 21:52

Ik heb mijn verhoging er 4 jaar geleden, toen ik hem kocht, ook af gehaald. Ding zat ontzettend vast. Heb stad en land afgebeld voor een "geel" dak. De goedkoopste was €300.- Bij Janssen vertelden ze mij dat deze daken redelijk schaars waren omdat er tijdens de periode dat iedereen grijs mocht rijden en veel mensen een grijs kenteken 110 reden. Toen dit terug gedraaid werd, werden vele weer "geel" gemaakt.

Heb er een aluplaat over heen geklonken met 2 U-profieltjes op de plek waar ze de normale versteviging er uit gezaagd hebben. Ziet er netjes uit. Valt eigenlijk niet op omdat het dat zo wie zo al opgebouwd is uit meerdere delen. Moet alleen het hele dak nog eens een keer opnieuw doen.

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

ernsts

Berichtdoor ernsts » 21 Feb 2013, 20:53

RobStewart schreef:Whichever idiot that decided to cut a hole in a perfectly good roof and then attach a poorly fabricated piece of fiberglass to it with a bonding material that makes old corn flakes stuck to a bowl look like a Teflon coating,
:lol:
RobStewart schreef: so that they could save a few pennies on road tax should be taken out and shot, very very very slowly.
:cry:

Dat heet wetgeving... en die "few pennies", dat scheelde indertijd best veel... nu niet meer helaas.
Defender 90 Td5 CSW 2002

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Feb 2013, 21:05

ernsts schreef:
RobStewart schreef:Whichever idiot that decided to cut a hole in a perfectly good roof and then attach a poorly fabricated piece of fiberglass to it with a bonding material that makes old corn flakes stuck to a bowl look like a Teflon coating,
:lol:
RobStewart schreef: so that they could save a few pennies on road tax should be taken out and shot, very very very slowly.
:cry:

Dat heet wetgeving... en die "few pennies", dat scheelde indertijd best veel... nu niet meer helaas.

Hoezo nu niet meer? :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ernsts

Berichtdoor ernsts » 21 Feb 2013, 21:24

Edward schreef:Hoezo nu niet meer? :shock: :shock:

Als ik het goed heb had je vroegûh grijs of geel. Nu heb je grijs-ondernemer, grijs-particulier en geel. Het verschil tussen grijs-particulier en geel is helaas niet meer zo groot. Als voorbeeld mijn D90 op diesel: bij particulier op geel: € 175,= :oops: per maand, op grijs-particulier € 131,= per maand en grijs-ondernemer € 35,= :P per maand. Het verschil voor een particulier is dus helaas niet meer zo groot.
Groet,
Ernst D90 op geel...
Defender 90 Td5 CSW 2002

Roger

Berichtdoor Roger » 21 Feb 2013, 21:41

Tja waanzinnige wetgeving.
Totale waanzin. Het verzinnen van regels om te belasten en vervolgens verzinnen anderen dingen om niet te belasten.
Ik werd er gek van.

Wil niet zeggen dat alles in Frankrijk beter is want hier kunnen ze er ook wat van maar gelukkig hebben ze wegenbelasting lang geleden afgeschaft.

Heerlijk een Defender dan. Alleen diesel betalen. Voor mij werd een Defender in NL onbetaalbaar.

Maar ook bij mij kan t grijze dakje er nu wel af.

:)
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Terug naar “Techniek”