Beste forum leden,
Bij wat werkzaamheden aan onze RRC van 1983 ontdekte ik dat de mat aan de bijrijders kant (auto is LHD) aan de onderzijde helemaal doorweekt was. Er komt een serieuze hoeveelheid water uit de mat. Heeft iemand een idee hoe dat water naar binnen komt?
Ik hou me aanbevolen voor suggesties.
Groeten,
Joop
RRC natte bijrijder vloer
-
Roger B.
Re: RRC natte bijrijder vloer
heeft ie airco? --> afwatering opvangbak condenswater verstopt?
is het water of koelvloeistof? koelvloeistof? --> kachelradiateur lek
verder een lekkage, al dan niet gevolg van doorgeroest plaatwerk of lekke raamrubbers en dergelijke, afwatering schuifdak oid?
is het water of koelvloeistof? koelvloeistof? --> kachelradiateur lek
verder een lekkage, al dan niet gevolg van doorgeroest plaatwerk of lekke raamrubbers en dergelijke, afwatering schuifdak oid?
gone
Re:RRC natte bijrijder vloer
Roger,
De auto heeft idd airco. Kan ik de afwatering van binnenuit zien?
Groeten,
Joop
De auto heeft idd airco. Kan ik de afwatering van binnenuit zien?
Groeten,
Joop
-
Roger B.
pfoe, erg lang geleden dat ik een RRC van binnen zag...
er zal een slangetje van onder het kachelhuis vanaf de opvangbak daar, door de bodem gaan en daar afwateren, bij een Disco 1 ging dat in de verhoging van de tunnel door de vloer als ik me goed herinner, en vlak boven de vloer wilde het weleens los gaan (=natte mat) maar ook het tuitje onder de auto wilde nog weleens vervuilen (onder de auto kijken en als je zo'n kegelvormig met sneetjes erin uiteinde van een slang ziet er in knijpen (niet er onder liggen / staan dan) en kijken of er een sloot water uit komt
er zal een slangetje van onder het kachelhuis vanaf de opvangbak daar, door de bodem gaan en daar afwateren, bij een Disco 1 ging dat in de verhoging van de tunnel door de vloer als ik me goed herinner, en vlak boven de vloer wilde het weleens los gaan (=natte mat) maar ook het tuitje onder de auto wilde nog weleens vervuilen (onder de auto kijken en als je zo'n kegelvormig met sneetjes erin uiteinde van een slang ziet er in knijpen (niet er onder liggen / staan dan) en kijken of er een sloot water uit komt
gone
Ik denk dat de kans groter is dat de voetenbak gewoon lek is. Dat is wel zo knullig geconstrueerd dat er water stil staat tussen het plaatwerk. Vooral voetenbak aan voorzijde (in de buurt van het wiel), onderzijde kan ook rot zijn, maar dan zou het water ook weer weg kunnen lopen.
Tsja, ik heb beide zijden losgemaakt en aan de bestuurderskant was de zaak nog natter. De isolatie was hier nog natter dan aan de bijrijderskant. Het vocht lijkt vanaf de middenconsole te komen omdat de isolatie ook aan de zijkant heel nat was.
Ik heb de airco en de afwater slangen gecontroleerd en dat lijkt allemaal goed te zijn alhoewel de airco op dit moment niet zoveel doet met de huidige buitentemperatuur.
De voetenbakken lijken dicht dus ik weet het nu even niet meer.
Ik heb de airco en de afwater slangen gecontroleerd en dat lijkt allemaal goed te zijn alhoewel de airco op dit moment niet zoveel doet met de huidige buitentemperatuur.
De voetenbakken lijken dicht dus ik weet het nu even niet meer.
Controleer ook even alle doorvoeren van kabels en draadbomen. Al vaker gezien dat die rubbers uitgedroogd zijn en water doorlaten. Maak alles eens goed droog en kijk hoe snel het nat wordt. Vaak is het een klein lek dat al erg lang water aan het verzamelen is. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Ik zou al de matten en kap onder je stuur even weg halen en dan door de carwash zonder matten en kappen. En dan uiteraard goed kijken waar het vocht vandaan komt. Kan niet missen dat de lekkage naar boven komt als het een lekkage is. (tevens bodemwas programaa nemen)
Mocht het je kachel radiatortje zijn in de kachelunit heb ik die eventueel nog wel een goede liggen.
Succes.
Groeten
Dennis
Mocht het je kachel radiatortje zijn in de kachelunit heb ik die eventueel nog wel een goede liggen.
Succes.
Groeten
Dennis
Groeten,
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.