remmen serie's

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ronald93
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 Sep 2011, 21:24
Locatie: snake

remmen serie's

Berichtdoor ronald93 » 28 Dec 2012, 08:54

Heb gisteravond de remmerij van mijn project. De serie 2a uit 1965 gevuld en ontlucht. Als ik de pedaal in druk heb ik geen druk en na 2 x pompen wel. Dit kan ik ook vasthouden en onder druk zetten. . , geen lekkages in het systeem. Bij het indrukken van het pedaal komt het niveau in het reservoir omhoog. Mijn vermoeden is de hoofdcilinder . Wie weet raad. Voor dat ik het spatbord monteer , :huh:
groeten ronald

Op elk forum is er wel 1

janwijbrand
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 Aug 2010, 14:09

Re:remmen serie's

Berichtdoor janwijbrand » 28 Dec 2012, 09:39

ronald93 schrijft:
Heb gisteravond de remmerij van mijn project. De serie 2a uit 1965 gevuld en ontlucht. Als ik de pedaal in druk heb ik geen druk en na 2 x pompen wel. Dit kan ik ook vasthouden en onder druk zetten. . , geen lekkages in het systeem. Bij het indrukken van het pedaal komt het niveau in het reservoir omhoog. Mijn vermoeden is de hoofdcilinder . Wie weet raad. Voor dat ik het spatbord monteer , :huh:


Eerste gedachten/vragen:

* komt de vloeistof zo ver omhoog dat het uit het reservoir stroomt?

* zijn de remschoenen reeds gesteld?

* is het een nieuwe hoofdremcilinder, of de originele nog?

ronald93
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 Sep 2011, 21:24
Locatie: snake

Re:remmen serie's

Berichtdoor ronald93 » 28 Dec 2012, 10:08

Eerste gedachten/vragen:

* komt de vloeistof zo ver omhoog dat het uit het reservoir stroomt? Ja

* zijn de remschoenen reeds gesteld? . Ja

* is het een nieuwe hoofdremcilinder, of de originele nog? . De oude zit er nog in ja.


Dus drie keer ja. :silly:
groeten ronald

Op elk forum is er wel 1

Gebruikersavatar
roadrocket
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 Jul 2007, 10:41
Contact:

Re:remmen serie's

Berichtdoor roadrocket » 28 Dec 2012, 10:25

voordat de hoofdremcilinder definitief aangewezen wordt: hoe staat het met je remslangen? (als deze poreus zijn kan het zijn dat je deze eerst 'oppompt' voordat je druk op het systeem krijgt)

grt, robert
build it, run it, break it, fix it, and again....

http://boesmanblog.wordpress.com/

SIII 88 - 2.25 petrol - 1977

Gebruikersavatar
arjan_de_jong
Berichten: 464
Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
Locatie: Mastenbroek

Re:remmen serie's

Berichtdoor arjan_de_jong » 28 Dec 2012, 10:28

Zakt je pedaal ook weg na dat je 2x getrapt hebt?

Maar ik zou ook de hoofdcilinder gokken.
Ontpuchten valt trouwens nog best tegen hoor. Dus dat kan het ook nog zijn. Zeker aan de voorkant door die dubbele cilinders.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

ronald93
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 Sep 2011, 21:24
Locatie: snake

Re:remmen serie's

Berichtdoor ronald93 » 28 Dec 2012, 12:44

roadrocket schrijft:
voordat de hoofdremcilinder definitief aangewezen wordt: hoe staat het met je remslangen? (als deze poreus zijn kan het zijn dat je deze eerst 'oppompt' voordat je druk op het systeem krijgt)

grt, robert


slangen zijn allemaal nieuw
groeten ronald

Op elk forum is er wel 1

ronald93
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 Sep 2011, 21:24
Locatie: snake

Re:remmen serie's

Berichtdoor ronald93 » 28 Dec 2012, 12:49

arjan_de_jong schrijft:
Zakt je pedaal ook weg na dat je 2x getrapt hebt?

Maar ik zou ook de hoofdcilinder gokken.
Ontpuchten valt trouwens nog best tegen hoor. Dus dat kan het ook nog zijn. Zeker aan de voorkant door die dubbele cilinders.


Als ik het pedaal 2 x indruk. Kan ik m opdruk houden. Dus er lekt niets. Heb m 2 uur onderdruk gezet.

Misschien toch nog eens ontluchten.

Maar ik snap niet dat ie het er bij het tankje uitpiest, als of er ergens meer vloeistof in komt :(
groeten ronald

Op elk forum is er wel 1

Gebruikersavatar
Eric Tol
Berichten: 308
Lid geworden op: 30 Apr 2006, 22:29

Re:remmen serie's

Berichtdoor Eric Tol » 28 Dec 2012, 13:44

Als de remvloeistof het reservoir uitkomt als je het pedaal intrapt dan zit iig het reservoir te vol. Er staat een maximumstreepje op als het goed is.

In de hoofdremcilinder zitten 2 klepjes.Een kop en een kantelklepje. 1 voor ieder circuit. Ik ga er van uit dat je een dual-line systeem hebt en geen single-line.
Als je remt pomp je de vloeistof door de leidingen naar de wielremcilinders.
Laat je nu het pedaal weer los dan kan de remvloeistof via het kop en het kantelklepje weer terugstromen naar het reservoir. Als nu 1 of beide van die klepjes niet goed afsluiten tijdens het intrappen van het pedaal pomp je de vloeistof die in de hoofdcilinder zit niet naar de wielremcilinders,maar rechtstreeks terug naar het reservoir.
Maar de totale inhoud van de hoofdcilinder is niet zoveel dat het reservoir dan kan overlopen tenzij het reservoir om te beginnen al te vol zit.

Groet,
Eric.

ronald93
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 Sep 2011, 21:24
Locatie: snake

Re:remmen serie's

Berichtdoor ronald93 » 28 Dec 2012, 14:00

hij zit idd wat te vol. Denk dak toch maar een nieuwe hoofdrem cilinder bestel, dan is dat ook weer ok.
groeten ronald

Op elk forum is er wel 1

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:remmen serie's

Berichtdoor Roger B. » 28 Dec 2012, 14:15

bij ontluchten niet het pedaal tot de bodem trappen, je zou niet de eerste zijn die een nieuwe hoofdremciliner bij het ontluchten gelijk molt
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten