Hier een technische vraag. De afstand waarop mijn auto reageert op het ont- of vergrendelen met de afstandsbediening is zeer klein. Soms 2 meter, maar soms moet ik de auto bijna aanraken voordat er iets gebeurd. Nou heb ik wel artikelen gevonden op t web van aanpassingen in de antennedraad die achter het dashboardzou liggen, maar die gaan over een td5.
Heeft iemand hier ervaring met het verbeteren van de ontvangst in een td4 Dmv het verlengen of verleggen van de antennedraad?
Alvast bedankt voor de reacties.
Afstand vergroten voor bediening Defender puma
-
henkerdehenk
Afstand vergroten voor bediening Defender puma
Storm TentTrailers
www.stormtenttrailers.com
www.stormtenttrailers.com
-
Landmarcs
Re: Afstand vergroten voor bediening Defender puma
henkerderhenk,
Mij lijkt dat er iets niet tip-top is.
Mijn Puma (van 2010) luistert gewoonlijk naar de afstandbediening op zo'n 10-15 meter.
Veel ander blik in de buurt (en misschien ook andere radio-signalen) maken de afstand soms fors minder maar hij is een stuk "gehoorzamer" als de oude Td5 (waar je soms wel erg dicht genaderd moest zijn).
Echt een voordeel vind ik het niet. Nu moet je opletten of de auto wel op slot staat. Prop je je sleutels in een broekzak met andere sleutels en/of zakmes dan kan je maar zo en onbedoeld de auto weer ontsluiten.
Groeten MarcS
Mij lijkt dat er iets niet tip-top is.
Mijn Puma (van 2010) luistert gewoonlijk naar de afstandbediening op zo'n 10-15 meter.
Veel ander blik in de buurt (en misschien ook andere radio-signalen) maken de afstand soms fors minder maar hij is een stuk "gehoorzamer" als de oude Td5 (waar je soms wel erg dicht genaderd moest zijn).
Echt een voordeel vind ik het niet. Nu moet je opletten of de auto wel op slot staat. Prop je je sleutels in een broekzak met andere sleutels en/of zakmes dan kan je maar zo en onbedoeld de auto weer ontsluiten.
Groeten MarcS
Landmarcs schrijft:
Zo, dat moet dan wel een heel early prototype Puma zijn... ;)
Mijn Puma (van 2000) ...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
VeeTee schrijft:
'n Oplettend lezertje ... 2000 => 2010.
MarcS
Landmarcs schrijft:
Mijn Puma (van 2000) ...
'n Oplettend lezertje ... 2000 => 2010.
MarcS
Re:Afstand vergroten voor bediening Defender puma
Eh... Een nieuw batterijtje misschien?
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
dit is geen GRAP !!
houdt de ab eens tegen je voorhoofd en druk dan op een knop
HET WERKT ECHT !!!
HET WERKT ECHT !!!
- jos.daalmans
Hoi,
Je woont niet in de buurt van een grote radio zendmast (b.v Lopik).
In de buurt van een radio-zendmast kun je drukken wat je wilt, maar dan heb je een dergelijk overheersend magnetisch (en dus storend) veld dat jou sleuteltje helemaal in het niet valt.
Ik heb het zelf eens gehad bij Nieuwegein bij een wegrestaurant langs de A2. Afsluiten hadden we gedaan vlakbij de auto, ontgrendelen echter homaar.
Als in de buurt zo een C2000 zendmast staat, ook al kans, ondanks wat de mensen van het politie netwerk zeggen.
Succes,
Jos
Je woont niet in de buurt van een grote radio zendmast (b.v Lopik).
In de buurt van een radio-zendmast kun je drukken wat je wilt, maar dan heb je een dergelijk overheersend magnetisch (en dus storend) veld dat jou sleuteltje helemaal in het niet valt.
Ik heb het zelf eens gehad bij Nieuwegein bij een wegrestaurant langs de A2. Afsluiten hadden we gedaan vlakbij de auto, ontgrendelen echter homaar.
Als in de buurt zo een C2000 zendmast staat, ook al kans, ondanks wat de mensen van het politie netwerk zeggen.
Succes,
Jos
Dirty hands are dirty, except caused bij a Land Rover
My car has 16 Rockers, about 49 Rollers and only one Mule to drive it.
My car has 16 Rockers, about 49 Rollers and only one Mule to drive it.
-
Landmarcs
Erik Vos schrijft:
Maar ... het is ook geen grap mijnerzijds dat in ieder geval bij mijn Puma de "gehoorzaamheid" een stuk groter is als van de oude Td5.
En het is zelfs erg serieus gemeend dat ik soms per ongeluk de auto ontsluit als ik niet oppas en de huissleutel te vroeg (dus te nabij de auto) uit mijn broekzak grabbel.
Dat had ik nooit bij de Td5, dus ook hier een gevalletje van ieder voordeel heb se nadeel (en de meest triviale oplossing ... daar zijn de buren niet blij mee ... en ik ook niet).
Overigens, de gehoorzaamheids-afstand is variabel ... zelfs als er niks veranderd lijkt. Kennelijk is er ook sprake van storende radio-signalen van diverse oorsprong, soms weinig soms veel.
Groeten MarcS
dit is geen GRAP !!
HET WERKT ECHT !!!
Maar ... het is ook geen grap mijnerzijds dat in ieder geval bij mijn Puma de "gehoorzaamheid" een stuk groter is als van de oude Td5.
En het is zelfs erg serieus gemeend dat ik soms per ongeluk de auto ontsluit als ik niet oppas en de huissleutel te vroeg (dus te nabij de auto) uit mijn broekzak grabbel.
Dat had ik nooit bij de Td5, dus ook hier een gevalletje van ieder voordeel heb se nadeel (en de meest triviale oplossing ... daar zijn de buren niet blij mee ... en ik ook niet).
Overigens, de gehoorzaamheids-afstand is variabel ... zelfs als er niks veranderd lijkt. Kennelijk is er ook sprake van storende radio-signalen van diverse oorsprong, soms weinig soms veel.
Groeten MarcS
henkerdehenk,
ik herken dat. Die van mij is ook erg kort aan de lijn. Vanaf de achterdeur lukt het al meestal niet, moet ik effen naar de zijkant. Ben dus ook wel geïnteresseerd in de oplossing..
Gr. Willem
ik herken dat. Die van mij is ook erg kort aan de lijn. Vanaf de achterdeur lukt het al meestal niet, moet ik effen naar de zijkant. Ben dus ook wel geïnteresseerd in de oplossing..
Gr. Willem
-
Landmarcs
Ik heb nooit gekeken naar het precieze hoe en wat, maar ik heb eens iets gelezen over een antennedraad die eerder laag achter het dashbord zat en die door 'm hoger te hangen een grotere "gehoorzaamheid" geeft.
Maar zoals gezegd ... het voordeel is beperkt. 't Is toch wel zo handig als je ook kunt horen dat de sloten open of dicht klikken.
Groeten MarcS
Maar zoals gezegd ... het voordeel is beperkt. 't Is toch wel zo handig als je ook kunt horen dat de sloten open of dicht klikken.
Groeten MarcS