Afstand vergroten voor bediening Defender puma

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re:Afstand vergroten voor bediening Defender puma

Berichtdoor Edward » 25 Dec 2012, 23:13

Achter de linker speaker in het dashbaord zit een kastje tegen het schutbord waaraan een draadja hangt. Dat draadje is de ontvangst antenne van de cv. Dat draadje is aan het uiteinde ongeïsoleerd. Draai daar een stukkie tape om en plak het draadje recht omhoog tegen het schutbord. :dry:

Het bereik wordt geen 20 meter of zo, maar een meter of 10 moet wel lukken. De tip van Erik is trouwens ook wel degelijk serieus te nemen. Een ieder kan zijn eigen onderzoek doen en kijken of het werkt. ;)

Ook in Lopik, Nieuwegein en IJsselstein doet mijn 130 afstandsbediening het gewoon vanaf een meter of 10 à 12. :blink: :blink:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

henkerdehenk

Re: Afstand vergroten voor bediening Defender puma

Berichtdoor henkerdehenk » 17 Jan 2013, 23:33

Bedankt voor de tip. Ga t proberen. Hoop dat t niet een serieus probleem is want bij mij werkt de afstandsbediening pas als ik het portier in mijn hand heb....
Storm TentTrailers
www.stormtenttrailers.com

Landmarcs

Re: Re:Afstand vergroten voor bediening Defender puma

Berichtdoor Landmarcs » 17 Jan 2013, 23:50

Willem_G schreef:henkerdehenk,

ik herken dat. Die van mij is ook erg kort aan de lijn. Vanaf de achterdeur lukt het al meestal niet, moet ik effen naar de zijkant. Ben dus ook wel geïnteresseerd in de oplossing..

Gr. Willem

Zoals gezegd, vanaf de achterdeur - of verder weg - doet de mijne het prima (hij doet het gewoon vanuit de tuin, door de heg heen met de auto op straat), alleen - daarom weet ik nu nog eens te meer dat ie het vanaf de achterdeur hij ook prima doet - het achterdeurslot is nu al moe.
Op slot wil ie wel, van het slot slechts soms, soms na een paar keer heen en weer (nee het is niet het koude weer, of althans niet alleen want hij is al een paar weken steeds meer aan het opspelen). D'r zit nog garantie op dus weer een leuke klus.

MarcS

Terug naar “Techniek”