Synchromesh S3

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
piet_g

Re: Re:Synchromesh S3

Berichtdoor piet_g » 14 Jan 2013, 22:41

Roger B. schreef:De synchromeshring die zijn werk doet bij terug van 3 naar twee (zoals bij Roamer) is de ring van de tweede versnelling.

Bij terug van 2 naar 1 ga ja de ring van de 1e versnelling aanspreken (als de bak die heeft) dat is dus NIET dezelfde synchro.....of zie ik iets verkeerd, of bedoel je wat anders dan je schrijft?

Je hebt gelijk. ik haal de synchomesh en de synchomehub door elkaar. de mes of mesh is per versnelling een andere. alleen de hub is voor 1 en 2 gelijk en ook voor 3 en 4.

maar het is vooral de synchomesh die het gelijk zetten van de versnellingen verzorgt. als ik het allemaal nog steeds goed begrepen heb.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roamer

Re: Synchromesh S3

Berichtdoor Roamer » 15 Jan 2013, 09:15

Aha, dus het zou dus wel kunnen dat het tandwiel dat specifiek bedoelt is om van 2 naar 1 te schakelen aan gort is.

Roger, doel je met je opmerking of de bak ermee uit is gerust op de mogelijkheid dat het een 2A bak betreft? Of zijn er nog andere mogelijkheden waar ik geen weet van heb?

Percy
Percy

Series 3 Lightweight diesel

Disco 2

Roger B.

Re: Synchromesh S3

Berichtdoor Roger B. » 15 Jan 2013, 14:13

ik bedoelde daar mee dat ik niet in dat series spul bekend ben, en dus niet weet welke series wel of niet volledig gesynchroniseerde bakken hebben.
gone

Terug naar “Techniek”