Hallo,
sinds een paar dagen doet de ruitenwisser vreemd.
eerst was het de automatische afslag die de wisser NIET terug bracht in de ruststand.
daarna (en dat is de toestand nu) doet ook de interval stand het niet meer. Deze geeft geen interval, maar blijft de wisser gewoon aandrijven.
iemand een idee waar dit aan kan liggen??
mvgr
ALexander
probleem met ruitenwisser
Re:probleem met ruitenwisser
Nulstand schakelaar op de ruitewisser motor. Heeft mij veel tijd gekost dat uit te vinden, maar ik herken de verschijnselen exact. Bestellen in UK als je zelf wilt vervangen, scheelt erg veel geld. Dash er (deels) uit kost veel tijd, maar onderdeel vervangen is fluitje van een stuiver.
LoLa
Defender 130TD5
Defender 130TD5
-
Roger B.
dash er uit is bij pre Td5 niet nodig, daar zit de ruitwissermotor bij je linker knie, dat stukje dash is er zo uit
gone
kan ook corrosie van de contacten zijn op de stekker van de motor...even eerst proberen met contactspray.....werkte bij mij super
Robb
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
Ken het probleem, de stekker op de ruitenwisser motor vervangen. Daar zit een koper plaatje in voor de interval, deze zal waarschijnlijk afgebroken zijn. PS: kun je niet solderen, breekt weer af. Kosten stekker, €.4,95 uit en inbouwen 30 min.
Succes
Succes
-
carpetcrawler
Re: probleem met ruitenwisser
Hetzelfde probleem gehad. De oorzaak bleek een gammele stekker achter de ruitenwisserhendel. Als ik 'm wat strakker in elkaar drukte deed alles het weer. Contactspray werkte niet, dus ty-rap er strak omheen en de onderste beschermplaat van de stuurkolom weer vast geschroefd. Half uur werk, dus de moeite waard om dit eerst te checken voordat je naar de ruitenwissermotor gaat graven.
Re: probleem met ruitenwisser
als je meldt wat voor auto je hebt, type, bouwjaar etc is antwoorden wat makkelijker. 
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat