Gele pookje /rode pookje
Gele pookje /rode pookje
Ik ben sinds kort eigenaar van een Landrover Santana 88', bwj '73 , ik heb helaas nog geen werkboekje over dit model , vraag waar dienen de gekleurde rode en gele pookje voor , en het zwarte pookje , twee standen
- Sven van der Hoorn
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 Mar 2009, 13:22
Re: Gele pookje /rode pookje
Rode pook is hoge of lage gearing; terrein rijden
Geel is 4 wiel aangedreven versnellingsbak normaal; licht terrein of ijs en sneeuw. NIET OP DROGE WEG!!!!
Zwart is mogelijk de overdrive hoewel een 88 uit 73 deze eigenlijk niet heeft. Waar zit die zwarte pook?
Wij hebben een Santana 109 uit 1979
Groet
Sven :-)
Geel is 4 wiel aangedreven versnellingsbak normaal; licht terrein of ijs en sneeuw. NIET OP DROGE WEG!!!!
Zwart is mogelijk de overdrive hoewel een 88 uit 73 deze eigenlijk niet heeft. Waar zit die zwarte pook?
Wij hebben een Santana 109 uit 1979
Groet
Sven :-)
1979 - Land Rover Santana 109 Stawag diesel
2003 - Land Rover Defender TD5
2003 - Land Rover Defender TD5
Re: Gele pookje /rode pookje
Hoi Sven , dank je voor de uitleg , het zwarte pookje zit achter het gele pookje op de tunnel, kun je mij ook uitleggen wat ik moet doen als ik normmaal op de weg rij, als je de gele indruk wat gebeurd er dan , etc,
Groet Eddy
Groet Eddy
Re: Gele pookje /rode pookje
[video type=youtube]KVc0tE4MwDo[/video]
Re: Gele pookje /rode pookje
:woohoo: Dankjewel Gerard , leuk die filmpjes , altijd welkom, groet Eddy
Re:Gele pookje /rode pookje
moet zeggen dat ik al die poken best leuk vind :D. wij hebben een series namelijk zelfde verhaal.
op de normale weg heb je de rode pook helemaal voorin staan en gebruik je alleen de normale pook en wanneer je in zn vier zit, kun je met de andere zwarte pook de overdrive inschakelen (ofwel zn vijf :P).
Zodra je van de verharde weg gaat en je wilt vier wiel inschakelen dan druk je de gele pook naar beneden. Om deze weer uit te schakelen moet je stoppen en dan de rode pook naar achteren trekken (in laag zetten). wanneer je dat doet komt de gele pook weer naar boven.
Als je zwaarder terrein in gaat dan kun je rode pook naar achteren trekken om de tussenbak in laag te zetten.
Wanneer je zou beslissen om een PTO te monteren kun je met hand gas (geen idee of dat in een santana aanwezig is) de motor op toeren houden en de tussenbak (rode pook) in het midden / vrij zetten om toch de PTO aan te kunnen drijven zonder te rijden.
Hoop dat het wat duidelijk is. voor een deel is het gewoon proberen. en mocht je het niet helemaal zeker weten, zoek dan een grindpad om de poken te testen.
Zoals eerder gezegd.. alleen 2 wiel (rode pook naar voren) rijden op de verharde weg. De LT76 bak (welke ook jij hebt) heeft namelijk standaard zijn sper (betekend dat de voorste as net zo hard aangedreven wordt als de achterste as) standaard aan staan.
op de normale weg heb je de rode pook helemaal voorin staan en gebruik je alleen de normale pook en wanneer je in zn vier zit, kun je met de andere zwarte pook de overdrive inschakelen (ofwel zn vijf :P).
Zodra je van de verharde weg gaat en je wilt vier wiel inschakelen dan druk je de gele pook naar beneden. Om deze weer uit te schakelen moet je stoppen en dan de rode pook naar achteren trekken (in laag zetten). wanneer je dat doet komt de gele pook weer naar boven.
Als je zwaarder terrein in gaat dan kun je rode pook naar achteren trekken om de tussenbak in laag te zetten.
Wanneer je zou beslissen om een PTO te monteren kun je met hand gas (geen idee of dat in een santana aanwezig is) de motor op toeren houden en de tussenbak (rode pook) in het midden / vrij zetten om toch de PTO aan te kunnen drijven zonder te rijden.
Hoop dat het wat duidelijk is. voor een deel is het gewoon proberen. en mocht je het niet helemaal zeker weten, zoek dan een grindpad om de poken te testen.
Zoals eerder gezegd.. alleen 2 wiel (rode pook naar voren) rijden op de verharde weg. De LT76 bak (welke ook jij hebt) heeft namelijk standaard zijn sper (betekend dat de voorste as net zo hard aangedreven wordt als de achterste as) standaard aan staan.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re:Gele pookje /rode pookje
:laugh: Goedemorgen Piet,prima uitleg en duidelijk , dank je wel , ik ga vandaag dit uitproberen , kijken of alles naar behoren functioneerd.
Groet Eddy.
Groet Eddy.
Re:Gele pookje /rode pookje
stawag61 schrijft:
Hallo Eddy,
en hoe is het gegaan? :D
Groet Piet
:laugh: Goedemorgen Piet,prima uitleg en duidelijk , dank je wel , ik ga vandaag dit uitproberen , kijken of alles naar behoren functioneerd.
Groet Eddy.
Hallo Eddy,
en hoe is het gegaan? :D
Groet Piet
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re:Gele pookje /rode pookje
Nog 'n duidelijke uitleg:
http://www.legionlandrover.com/manuales/guide%20for%20land%20rover%20levers%20use.pdf
http://www.legionlandrover.com/manuales/guide%20for%20land%20rover%20levers%20use.pdf
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re:Gele pookje /rode pookje
Joh, tis eigenlijk heel makkelijk, gewoon als in de F-16!
(nog nooit zoveel poken in een auto gezien :silly: )
Duidelijke uitleg van/via vincent!
(nog nooit zoveel poken in een auto gezien :silly: )
Duidelijke uitleg van/via vincent!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten