Discovery 3 2.7.Td ervaringen?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
MartinV

Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?

Berichtdoor MartinV » 17 Dec 2012, 08:26

Ja natuurlijk is het gechargeerd. Normaal gesproken wordt er een enorme opsomming van gebreken opgevoerd waarbij het direct allemaal ellende is. Iedereen heeft wel eens iets maar vergeet de positieve zaken mee te nemen. Ik wilde met mijn post dus graag een statement maken (hoewel het allemaal waar is).

Het verbruik is pas na de tuning bij ZIP tuning gerealiseerd. Eerste instantie bleef ik rond de 1:10 rondhangen. Pas na de tuning is het naar 1:11,3 gegaan. Niet nodig te vermelden dat ook het nodige koppel is toegevoegd.

Hmm, nu komen uiteraard alle slimme en technische verhalen over de nadelen van tuning etc..
wordt wel lachen.

Bovenstaande combineren en je zult je realiseren dat ik gewoon normaal gebruik maak van de D3 en profiteer van de extra pk's en koppel tijdens het caravannen en het off-roaden.

Have fun all !!
D3 HSE TDV6 stornoway grey

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Dec 2012, 09:15

nadelen? aan (goede!) chiptuning? zijn die er dan ? (behalve dat t geld kost dan)

mits met gedegen kennis en gezond verstand uitgevoerd is er niks mis met chiptuning, een auto permanent aftrappen omdat ie niet genoeg presteert op normale manier is minstens net zo slecht
gone

DannyA

Berichtdoor DannyA » 17 Dec 2012, 09:33

Ik heb een 2007 TDV6 sinds 2010.

Inmiddels binnen 2 jaar al de volgende problemen:

- gloeispiralen vervangen ( gingen wel goed los )
- dynamo
- Tussenbak moeten vervangen
Samen voor Resultaat .... Van Arendonk Makelaardij

Ray

Berichtdoor Ray » 17 Dec 2012, 18:50

Heb zelf ook sinds 2010 een D3 TDV6 2.7 HSE uit 2007. Heerlijke wagen! In het begin wat gedoe gehad met een airbag lampje wat een eigen leven leidde, maar dat is onder garantie gefixt (keer of 3). Verder geen gedoe mee. Ben er licht mee het terrein in geweest en daar gedraagt de D3 zich ook prima. Ik rij overigens de D3 zakelijk en ben aan het rond kijken voor wat nieuwers, dus mocht iemand nog een D3 BTW auto zoeken met 155k op de teller, PB me dan!

Terug naar “Techniek”