Bout bevestiging remklauw Defender 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Luke

Bout bevestiging remklauw Defender 110

Berichtdoor Luke » 12 Dec 2012, 03:12

Good Meurning,

Voor een vriendje van me ben ik wat klusjes aan zijn 110 aan het doen, oa de montage van een reservewieldrager op motorkap (zie ander topicje) , controle van voorwiellagers (zie ook ander topicje) , maar vooral vanwege het feit dat hij in bumblef*ck nowhere met panne kwam te staan omdat zijn auto bij remmen een enorme herrie en metaalachtige klappen maakte.
Hij is naar huis (iets minder bumblef*ck nowhere maar nog altijd 1 grote zandbak) gesukkeld en daar was ik de afgelopen dagen dus in het zand met (zei het stilstaand) een autootje aan het spelen.

Bij onderzoek bleek de remklauw rechtsvoor, alleen nog maar met de bovenste bout aan de as te hangen maar ook deze bout zat niet meer vast. De onderste was in zijn geheel verdwenen.
Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt en zoiets kan volgens mij alleen gebeuren als de remklauw niet goed is vastgezet toen de schijven zijn vervangen ofzo , of toen de wielnaaf of verdere as om wat voor reden dan ook uit elkaar is geweest.
Het gevolg laat zich raden,: elke keer als het rempedaal ingetrapt werd draaide de klauw om de as van de bovenste bouten sloeg met een rotklap tegen de binnenrand van de velg, en uiteraard geen remmen meer op dat wiel
Erg raar dat dat herrie maakte :ohmy: !!

Afijn tot zover het inleidende gewauwel....
Mijn vraag......
Is de onderste bout dezelfde als de bovenste? en weet iemand welk onderdeel nummer die bout heeft?
De bovenste bout is een 12 mm dikke flensbout, 35 mm lang met fijne draad, en een KLEINE torxkop , dus een redelijk bijzondere bout.
Kans is zeer wel aanwezig dat de dealer hier hem niet op voorraad heeft en dus zal ik bij de boutenboeren moeten gaan zoeken dus wilde ik graag even de juiste afmetingen van de onderste bout weten, en ik kan hem niet met 100% traceren op microcat

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Gerard

Re:Bout bevestiging remklauw Defender 110

Berichtdoor Gerard » 12 Dec 2012, 06:57

Volgens mij zijn ze hetzelfde en is het de FTC3375

Gerard

RobStewart

Re: Bout bevestiging remklauw Defender 110

Berichtdoor RobStewart » 12 Dec 2012, 07:03

Morning Luke,

The picture in Microcat does not show it correctly but these are some pictures.

If the vehicle is up to the end of the 1993 Model Year (KA930455) the correct bolt should be AFU1031 and it's an M12.

http://www.brit-car.co.uk/product.php?xProd=81427

If the vehicle is from the start of the 1994 Model Year (LA930456) the correct bolt should be SYP500090 and it's an M12.

http://www.brit-car.co.uk/product.php?xProd=101230

Both are standard 13mm 12 point head bolts.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Terug naar “Techniek”