Hallo techneuten!
Ik ben me aan het inlezen voor een toekomstig restauratieproject (<'86 110).
Aangezien een motorwissel daar ook toe zal behoren ben ik me aan het orienteren op alle mogelijkheden op de diverse fora. De 2.5NA>200TDI-wissel enzovoorts, daar heb ik alle benodigde info reeds voor gevonden. Indien mogelijk zou ik echter gaan voor een gloednieuw blok.
Nu heb ik dus een vraag over de HS International 2.8TGV. Deze wordt niet meer gemaakt :( .
De firma MAXXFORCE heeft International schijnbaar gekocht.
*Weet iemand wat de opvolger van de 2.8TGV-motor is?
*Heeft iemand op een forum al gezien dat een MaxxForce diesel in een landrover gezet is?
*Zijn er naast International en Maxxforce meer merken die zulke blokken leveren?
ben benieuwd, ik hoor graag van jullie.
groet
maarten
Alternatief voor International HS 2.8TGV?
-
Maarten110
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 23 Jul 2011, 20:07
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
Kijk eens bij MD Engineering, die zou je nog wel aan een HS 2.8TGV moeten kunnen helpen.
http://www.mdengineering.co.uk/index.php
http://www.mdengineering.co.uk/index.php
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
en houd er in je achterhoofd rekening mee dat je auto wellicht niet belastingvrij zou kunnen zijn in de (nabije)toekomst.....
een goed gereviseerd blok is minstens net zo goed als een nieuwe, ook een overweging....
een goed gereviseerd blok is minstens net zo goed als een nieuwe, ook een overweging....
gone
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
Persoonlijk liever een goed gereviseerde 200/300TDI dan een TGV. De eerste lopen veel mooier en hebben geen hitte problemen. Bij de TGV komen olietemperatuurproblemen veel vaker voor. :dry: :dry:
Er zijn genoeg liefhebbers van het blok, maar ik vind het helemaal niks. Veel te rauw, net een zware Iveco. Zou iig niet alleen op de cijfers op papier afgaan maar een testrit regelen met minmaal 2 of 3 wagen met zo'n blok erin.
Bovendien, als je het restaureren noemt zou ik altijd een Land Rover blok gebruiken. ;)
Er zijn genoeg liefhebbers van het blok, maar ik vind het helemaal niks. Veel te rauw, net een zware Iveco. Zou iig niet alleen op de cijfers op papier afgaan maar een testrit regelen met minmaal 2 of 3 wagen met zo'n blok erin.
Bovendien, als je het restaureren noemt zou ik altijd een Land Rover blok gebruiken. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
Edward schrijft:
Of als je toch voor iets "anders" gaat: Kies dan een Td5.
De Td5 is de laatste echte LandRover motor, heeft specs die niet al te ver bij de TGV achterblijven (en je kan er meer uit pesten met een aangepaste ECU) en bovendien heeft de Td5 een prachtige sound (en een TGV juist een tractor-klank - mij lijkt dat, als je als de TGV wilt rijden, je snel naar oordoppen gaat grijpen).
Groeten MarcS
Persoonlijk liever een goed gereviseerde 200/300TDI dan een TGV. De eerste lopen veel mooier en hebben geen hitte problemen. Bij de TGV komen olietemperatuurproblemen veel vaker voor. :dry: :dry:
Er zijn genoeg liefhebbers van het blok, maar ik vind het helemaal niks. Veel te rauw, net een zware Iveco. Zou iig niet alleen op de cijfers op papier afgaan maar een testrit regelen met minmaal 2 of 3 wagen met zo'n blok erin.
Bovendien, als je het restaureren noemt zou ik altijd een Land Rover blok gebruiken. ;)
Of als je toch voor iets "anders" gaat: Kies dan een Td5.
De Td5 is de laatste echte LandRover motor, heeft specs die niet al te ver bij de TGV achterblijven (en je kan er meer uit pesten met een aangepaste ECU) en bovendien heeft de Td5 een prachtige sound (en een TGV juist een tractor-klank - mij lijkt dat, als je als de TGV wilt rijden, je snel naar oordoppen gaat grijpen).
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
Tuurlijk Marc... dan ga je dus meteen voor de puma, die is nog krachtiger ....
een tdi lepel je in een auto en daar sluit je 5 draadjes op aan, en die draadjes zitten ook aan een 2,5NA of TD.....
een TD5 en Puma zijn elektronisch gestuurde motoren, daar komt veel meer bij kijken, naast draadjes ook nog ander gaspedaal (niet via kabel maar elektronisch) opvoerpomp in de tank en dergelijke.
een tdi lepel je in een auto en daar sluit je 5 draadjes op aan, en die draadjes zitten ook aan een 2,5NA of TD.....
een TD5 en Puma zijn elektronisch gestuurde motoren, daar komt veel meer bij kijken, naast draadjes ook nog ander gaspedaal (niet via kabel maar elektronisch) opvoerpomp in de tank en dergelijke.
gone
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
Landmarcs schrijft:
Ik zeg TDV8, je wil natuurlijk toch ook iets exclusiefs. :woohoo:
Roger heeft wel een punt, maar het wordt vaker gedaan, een TD5 inbouwen. Op de prk zijn er een paar druk mee. Ik ben zelf van plan om mijn 300tdi aan te pakken, turbo met variabele gemetrie, aangepaste nokkenas en snellere kop staan op mijn verlanglijstje of minstens in overweging. Nu wachten dat de huidige het begeeft ;)
Edward schrijft:
Persoonlijk liever een goed gereviseerde 200/300TDI dan een TGV. De eerste lopen veel mooier en hebben geen hitte problemen. Bij de TGV komen olietemperatuurproblemen veel vaker voor. :dry: :dry:
Er zijn genoeg liefhebbers van het blok, maar ik vind het helemaal niks. Veel te rauw, net een zware Iveco. Zou iig niet alleen op de cijfers op papier afgaan maar een testrit regelen met minmaal 2 of 3 wagen met zo'n blok erin.
Bovendien, als je het restaureren noemt zou ik altijd een Land Rover blok gebruiken. ;)
Of als je toch voor iets "anders" gaat: Kies dan een Td5.
De Td5 is de laatste echte LandRover motor, heeft specs die niet al te ver bij de TGV achterblijven (en je kan er meer uit pesten met een aangepaste ECU) en bovendien heeft de Td5 een prachtige sound (en een TGV juist een tractor-klank - mij lijkt dat, als je als de TGV wilt rijden, je snel naar oordoppen gaat grijpen).
Groeten MarcS
Ik zeg TDV8, je wil natuurlijk toch ook iets exclusiefs. :woohoo:
Roger heeft wel een punt, maar het wordt vaker gedaan, een TD5 inbouwen. Op de prk zijn er een paar druk mee. Ik ben zelf van plan om mijn 300tdi aan te pakken, turbo met variabele gemetrie, aangepaste nokkenas en snellere kop staan op mijn verlanglijstje of minstens in overweging. Nu wachten dat de huidige het begeeft ;)
______________________________
iemand een architect nodig?
iemand een architect nodig?
-
Maarten110
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 23 Jul 2011, 20:07
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
:side: Dixo schrijft:
Thanks Dixo,
ik begreep uit de berichtgeving alleen dat het ook steeds moeilijker wordt om onderdelen voor de TGV te krijgen :(
vandaar dat ik even wil kijken of er van leverancies zoals International, MaxxForcce, of misschien zelfs Isuzu of Cummins/Perkins etc, zeer recente motoren zijn die geschikt zijn voor een conversie.
Die veel gebruikte Isuzu 4BJ1T stamt is inmiddels ook alweer meer dan 15 jaar op de markt geloof ik.
Roger B. schrijft:
yup, ik hoop dat er een oplossing komt, al is het een 60dagenkaart ofzo.
revisie: okay, dat wordt Plan B, thanks!
Edward schrijft:
Ik weet dat het idd nogal een tractor-blok is inderdaad :) Het is gelukkig niet de bedoeling om woonwerk te gaan gelukkig ;)
Is het vergelijkbaar met een Isuzu "4JB1T"-blok?
Nou heb ik nog een hoop te leren maar kan je de temp niet naar beneden krijgen met een extra oliekoeler?
restauratie: juist, dan bedoel ik meer "opknappen" :laugh:
Landmarcs schrijft:
Zoals Roger al aankaart.....ik zoek het wat meer in de "plug%play"-diesels ;)
Kijk eens bij MD Engineering, die zou je nog wel aan een HS 2.8TGV moeten kunnen helpen.
http://www.mdengineering.co.uk/index.php
Thanks Dixo,
ik begreep uit de berichtgeving alleen dat het ook steeds moeilijker wordt om onderdelen voor de TGV te krijgen :(
vandaar dat ik even wil kijken of er van leverancies zoals International, MaxxForcce, of misschien zelfs Isuzu of Cummins/Perkins etc, zeer recente motoren zijn die geschikt zijn voor een conversie.
Die veel gebruikte Isuzu 4BJ1T stamt is inmiddels ook alweer meer dan 15 jaar op de markt geloof ik.
Roger B. schrijft:
en houd er in je achterhoofd rekening mee dat je auto wellicht niet belastingvrij zou kunnen zijn in de (nabije)toekomst.....
een goed gereviseerd blok is minstens net zo goed als een nieuwe, ook een overweging....
yup, ik hoop dat er een oplossing komt, al is het een 60dagenkaart ofzo.
revisie: okay, dat wordt Plan B, thanks!
Edward schrijft:
Persoonlijk liever een goed gereviseerde 200/300TDI dan een TGV. De eerste lopen veel mooier en hebben geen hitte problemen. Bij de TGV komen olietemperatuurproblemen veel vaker voor. :dry: :dry:
Er zijn genoeg liefhebbers van het blok, maar ik vind het helemaal niks. Veel te rauw, net een zware Iveco. Zou iig niet alleen op de cijfers op papier afgaan maar een testrit regelen met minmaal 2 of 3 wagen met zo'n blok erin.
Bovendien, als je het restaureren noemt zou ik altijd een Land Rover blok gebruiken. ;)
Ik weet dat het idd nogal een tractor-blok is inderdaad :) Het is gelukkig niet de bedoeling om woonwerk te gaan gelukkig ;)
Is het vergelijkbaar met een Isuzu "4JB1T"-blok?
Nou heb ik nog een hoop te leren maar kan je de temp niet naar beneden krijgen met een extra oliekoeler?
restauratie: juist, dan bedoel ik meer "opknappen" :laugh:
Landmarcs schrijft:
Of als je toch voor iets "anders" gaat: Kies dan een Td5.
De Td5 is de laatste echte LandRover motor, heeft specs die niet al te ver bij de TGV achterblijven (en je kan er meer uit pesten met een aangepaste ECU) en bovendien heeft de Td5 een prachtige sound (en een TGV juist een tractor-klank - mij lijkt dat, als je als de TGV wilt rijden, je snel naar oordoppen gaat grijpen).
Groeten MarcS
Zoals Roger al aankaart.....ik zoek het wat meer in de "plug%play"-diesels ;)
-
Maarten110
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 23 Jul 2011, 20:07
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
TomVooges schrijft:
Ik had even moeten zeggen dat ik uitga van een 4cil dieseltje ;)
Grote plannen trouwens :woohoo: gaaf hoor!
Ik zeg TDV8, je wil natuurlijk toch ook iets exclusiefs. :woohoo:
Roger heeft wel een punt, maar het wordt vaker gedaan, een TD5 inbouwen. Op de prk zijn er een paar druk mee. Ik ben zelf van plan om mijn 300tdi aan te pakken, turbo met variabele gemetrie, aangepaste nokkenas en snellere kop staan op mijn verlanglijstje of minstens in overweging. Nu wachten dat de huidige het begeeft ;)
Ik had even moeten zeggen dat ik uitga van een 4cil dieseltje ;)
Grote plannen trouwens :woohoo: gaaf hoor!
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
Maarten110 schrijft:
Hoorde dat Prins niet meer levert omdat men vanuit Brazilië geen kleine hoeveelheden meer wilde leveren. MD Engineering zou daar wel akkoord mee zijn gegaan. Diverse keren gehoord dat de productie gestopt zou zijn, maar dat bericht werd ook keer op keer weer ontkracht.
ik begreep uit de berichtgeving alleen dat het ook steeds moeilijker wordt om onderdelen voor de TGV te krijgen :(
Hoorde dat Prins niet meer levert omdat men vanuit Brazilië geen kleine hoeveelheden meer wilde leveren. MD Engineering zou daar wel akkoord mee zijn gegaan. Diverse keren gehoord dat de productie gestopt zou zijn, maar dat bericht werd ook keer op keer weer ontkracht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten