Alternatief voor International HS 2.8TGV?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Nijhuis
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 Okt 2009, 16:33

Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?

Berichtdoor Nijhuis » 20 Dec 2012, 16:45

Wellicht een 'domme' vraag, maar zijn er ervaringen met het monteren van deze motor? Hoe gaat het met bijvoorbeeld de tussenbak en zo? Zo'n M57D30 uit bijvoorbeeld een X5 klinkt op zich wel interessant voor in mijn 130 project. :)
Fourwheeldrive for life!

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?

Berichtdoor Roger B. » 20 Dec 2012, 17:10

p38 heeft soortgelijke motor, wellicht past de R380 (of een automaat) daarvan, geen idee of die R380 een andere staart heeft voor de borg warner tussenbak, zoniet kan er ern lt230 achter...


maar een X5 lijkt me een auto waarbij de motorecu communiceert met andere ecus, dus dat vergt extra werk/kosten om die standalone te laten lopen
gone

Nijhuis
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 Okt 2009, 16:33

Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?

Berichtdoor Nijhuis » 20 Dec 2012, 18:19

Als ik de site van Rallyraid moet geloven lukt dat dus met het kabelboompje van hun vrij simpel.

http://www.rallyraid.co.uk/shop/proddetail.php?prod=EL_1060
Fourwheeldrive for life!

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?

Berichtdoor Roger B. » 20 Dec 2012, 20:15

kost toch extra 300 euri, maar als dat alles is, dan valt dat wel mee, maar gaspedaal is ook drive by wire, moet je ook weer een oplossing passend voor maken enzo.... het is niet alleen de motor passend krijgen
gone

Nijhuis
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 Okt 2009, 16:33

Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?

Berichtdoor Nijhuis » 21 Dec 2012, 09:05

€300,- voor een draadboom is het mij meer dan waard, zeker als je dan weet dat het in 1x werkt. Sowieso is dat maar een klein bedrag als je een dergelijke conversie gaat doen volgens mij.

Ik denk even aan de volgende zaken:
- aanschaf motor + (automaat)bak X5
- pas maken motorsteunen
- pas maken tussenbak
- pas maken electronica
- pas maken brandstoftoevoer
- pas maken aandrijfassen
- pas maken uitlaat
- pas maken schutbord, tunnel en seatbase voor schakelsysteem
- eventuele upgrade van remmen
Fourwheeldrive for life!

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?

Berichtdoor Edward » 21 Dec 2012, 13:35

De motor hoeft helemaal niet alleen uit een X5 te komen. Maar ik ben het met je eens dat de kosten van de draadboom de minste zijn. Hoewel het zeker geen plug en play is. Voordat ie loopt ben je wel een dag verder.

Meeste werk en veel kosten gaat zitten in het verlassen van het chassis en alle brackets voor koelreservoir, koelers en radiateuren.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?

Berichtdoor Roger B. » 21 Dec 2012, 13:40

ik geef het ook alleen maar aan, dat er veel werk en (onvoorziene) kosten bij komen....niks is onmogelijk, maar plug and play is t zeker niet
gone

Nijhuis
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 Okt 2009, 16:33

Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?

Berichtdoor Nijhuis » 21 Dec 2012, 15:56

Klopt inderdaad, de motor hoeft niet perse uit een X5 te komen. Ik zit echter ook met een X5 versnellingsbak in mijn hoofd, dan is het wel mooi als je dit 'huwelijk' in zijn geheel uit een X5 kan halen. :)

Dat het niet plug en play is is toch juist mooi? Als het makkelijk was had iedereen het. ;)
Fourwheeldrive for life!

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?

Berichtdoor Roger B. » 21 Dec 2012, 16:04

de automaat van een P38 DSE wellicht geschikt? kan maar zo dat die goed op het blok past, en misschien dat een LT230 er ook tegenaan past
gone

Nijhuis
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 Okt 2009, 16:33

Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?

Berichtdoor Nijhuis » 21 Dec 2012, 16:13

Ik ga liever voor een handbak, zag dat er een adaptorplaat verkrijgbaar is zodat er een r380 achter past. Weet alleen niet of dat ding wel sterk genoeg is...
Fourwheeldrive for life!


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten