Okay, thanks.
ik begreep namelijk dat International inmiddels overgenomen was en de 2.8TGV "end-of-life" was.
Het gaat toch nog wel ff duren voor het zover is maar ik kom graag even beslagen ten ijs ;-)
Alternatief voor International HS 2.8TGV?
-
Maarten110
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 23 Jul 2011, 20:07
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
Als het merk niet uitmaakt zou ik gaan voor een Isuzu. Heb hier een paar maten met een Perenti uit Aussi en daar ligt ook een Isuze blok in. Een beer van een motor!
Toyota heeft ook mooie 4 cilinder diesels en een Mercedes blok is ook dik oké. Ken hier in de buurt net over de grens een Duitser met een VW TDI blok in z'n 100 in HCPU. Die rijdt met 4 spinnende wielen weg op gravel! :P :P
Als je niet bij een Land Rover blok wilt blijven zijn de mogelijkheden schier eindeloos. ;)
Toyota heeft ook mooie 4 cilinder diesels en een Mercedes blok is ook dik oké. Ken hier in de buurt net over de grens een Duitser met een VW TDI blok in z'n 100 in HCPU. Die rijdt met 4 spinnende wielen weg op gravel! :P :P
Als je niet bij een Land Rover blok wilt blijven zijn de mogelijkheden schier eindeloos. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
Roger B. schrijft:
Goedenavond Roger B.
Het is natuurlijk zo dat je met een Td5 de ECU mee moet nemen, en een pomp in de tank, maar het is inmiddels wel ruim voorradig qua techniek, en materialen, het wordt dan ook wel vaker gedaan.
Daarbij is een TGV ook weer niet zo straight-forward als het lijkt, want een TGV levert nl teveel torque voor de R360 .... dus zou je een TGV bijv. voor een Puma-bak moeten knutselen en dat is weer net zo evident, en als je toch zover bent dan neem je liever direct een Puma (en dan ben je ook van de pomp in de tank verlost).
Groeten MarcS
Tuurlijk Marc... dan ga je dus meteen voor de puma, die is nog krachtiger ....
een tdi lepel je in een auto en daar sluit je 5 draadjes op aan, en die draadjes zitten ook aan een 2,5NA of TD.....
een TD5 en Puma zijn elektronisch gestuurde motoren, daar komt veel meer bij kijken, naast draadjes ook nog ander gaspedaal (niet via kabel maar elektronisch) opvoerpomp in de tank en dergelijke.
Goedenavond Roger B.
Het is natuurlijk zo dat je met een Td5 de ECU mee moet nemen, en een pomp in de tank, maar het is inmiddels wel ruim voorradig qua techniek, en materialen, het wordt dan ook wel vaker gedaan.
Daarbij is een TGV ook weer niet zo straight-forward als het lijkt, want een TGV levert nl teveel torque voor de R360 .... dus zou je een TGV bijv. voor een Puma-bak moeten knutselen en dat is weer net zo evident, en als je toch zover bent dan neem je liever direct een Puma (en dan ben je ook van de pomp in de tank verlost).
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
LandMarcS schreef:
misschien reken ik verkeerd om... maar de 2,8TGV zou 277 lbf ft koppel hebben wat overeen komt met 375Nm. en de R380 (niet R360) zou 380 aan kunnen.... dus gewoon je R380 er achter.....
Daarbij is een TGV ook weer niet zo straight-forward als het lijkt, want een TGV levert nl teveel torque voor de R360 .... dus zou je een TGV bijv. voor een Puma-bak moeten knutselen
misschien reken ik verkeerd om... maar de 2,8TGV zou 277 lbf ft koppel hebben wat overeen komt met 375Nm. en de R380 (niet R360) zou 380 aan kunnen.... dus gewoon je R380 er achter.....
gone
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
Roger B. schrijft:
Vast wel. Als je een Td5 een beetje flink tuned trek je een 380 al door de midden, dus dat zal met een TGV ook best wel lukken...... :blink: :blink:
LandMarcS schreef:
Daarbij is een TGV ook weer niet zo straight-forward als het lijkt, want een TGV levert nl teveel torque voor de R360 .... dus zou je een TGV bijv. voor een Puma-bak moeten knutselen
misschien reken ik verkeerd om... maar de 2,8TGV zou 277 lbf ft koppel hebben wat overeen komt met 375Nm. en de R380 (niet R360) zou 380 aan kunnen.... dus gewoon je R380 er achter.....
Vast wel. Als je een Td5 een beetje flink tuned trek je een 380 al door de midden, dus dat zal met een TGV ook best wel lukken...... :blink: :blink:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
Roger B. schrijft:
Tja, je zou kunnen zeggen een Freudiaanse verschrijving, die R360 want in R380 staat de 380 voor het max torque dat de bak aan zou kunnen. In de praktijk sneuvelen de R380-bakken iets te vaak als er een TGV voor hangt*, dus was R360 een betere benaming.
* Nu is het natuurlijk wel zo dat iemand niet per ongeluk een TGV kiest (er hangt immers een stevig prijskaartje aan) dus zullen de meesten ook dit prijskaartje willen verzilveren en komt er wellicht meer dan gemiddeld torque op de bak.
Groeten MarcS
LandMarcS schreef:
Daarbij is een TGV ook weer niet zo straight-forward als het lijkt, want een TGV levert nl teveel torque voor de R360 .... dus zou je een TGV bijv. voor een Puma-bak moeten knutselen
misschien reken ik verkeerd om... maar de 2,8TGV zou 277 lbf ft koppel hebben wat overeen komt met 375Nm. en de R380 (niet R360) zou 380 aan kunnen.... dus gewoon je R380 er achter.....
Tja, je zou kunnen zeggen een Freudiaanse verschrijving, die R360 want in R380 staat de 380 voor het max torque dat de bak aan zou kunnen. In de praktijk sneuvelen de R380-bakken iets te vaak als er een TGV voor hangt*, dus was R360 een betere benaming.
* Nu is het natuurlijk wel zo dat iemand niet per ongeluk een TGV kiest (er hangt immers een stevig prijskaartje aan) dus zullen de meesten ook dit prijskaartje willen verzilveren en komt er wellicht meer dan gemiddeld torque op de bak.
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
als het om stervende bakken gaat, moet je een Td5 ook maar een puma bak geven zeker, daar sterven de bakken ook sneller dan ik normaal vindt
gone
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
Landmarcs schrijft:
Ligt aan de gebruiker, maar zo bomb-proof als bij Toyota is het niet. Automaat is ook nog een optie.
In de praktijk sneuvelen de R380-bakken iets te vaak als er een TGV voor hangt*, dus was R360 een betere benaming.
Ligt aan de gebruiker, maar zo bomb-proof als bij Toyota is het niet. Automaat is ook nog een optie.
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
Als er flinkt verbouwd gaat worden kan je ook denken aan een BMW M57.
Dat is pas een motor!
Een koppelingshuis van een P38 kan als adapter dienen zodat deze motor op een R380 past.
Je gaat dan wel afhankelijk van het specifieke type een klein beetje over de 380mn.
Maar bij de vroegere types valt het nog mee.
De BMW M51 van de Range Rover P38 kan ook maar is wat ouder en daardoor minder koppel onderin.
Ik zou me niet zo'n zorgen maken over de R380. Het hangt er heel erg vanaf hoe je er mee rijdt. En de bak zal niet zomaar op dag 1 de geest geven. Iemand die een auto kan verbouwen kan toch ook wel na verloop van tijd een keer een versnellingsbak te wisselen?
Als geluid geen issue is dan is er voor de R380 een Quaife setje met rechte vertanding beschikbaar.
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=317
Of als geld geen rol speelt de nieuwe Quaife versnellingsbak:
http://www.quaife.co.uk/shop/products/qbe86g-quaife-land-rover-6-speed-sequential-gearbox
Of een Tremec TKO uit een Amerikaanse muscle car
http://www.rakeway.co.uk/page21.html
Deze laaste twee opties zijn bakken waar ik zelf van ga kwijlen maar die een beetje boven budget zijn.
Dat is pas een motor!
Een koppelingshuis van een P38 kan als adapter dienen zodat deze motor op een R380 past.
Je gaat dan wel afhankelijk van het specifieke type een klein beetje over de 380mn.
Maar bij de vroegere types valt het nog mee.
De BMW M51 van de Range Rover P38 kan ook maar is wat ouder en daardoor minder koppel onderin.
Ik zou me niet zo'n zorgen maken over de R380. Het hangt er heel erg vanaf hoe je er mee rijdt. En de bak zal niet zomaar op dag 1 de geest geven. Iemand die een auto kan verbouwen kan toch ook wel na verloop van tijd een keer een versnellingsbak te wisselen?
Als geluid geen issue is dan is er voor de R380 een Quaife setje met rechte vertanding beschikbaar.
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=317
Of als geld geen rol speelt de nieuwe Quaife versnellingsbak:
http://www.quaife.co.uk/shop/products/qbe86g-quaife-land-rover-6-speed-sequential-gearbox
Of een Tremec TKO uit een Amerikaanse muscle car
http://www.rakeway.co.uk/page21.html
Deze laaste twee opties zijn bakken waar ik zelf van ga kwijlen maar die een beetje boven budget zijn.
Re:Alternatief voor International HS 2.8TGV?
Ja, maar als je in budgetten van 10K voor een bak denkt is 24K voor een complete TDV6 ombouw ook ineens in beeld. :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten