Sliptechniek met permanente 4x4?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
B@rt
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 Okt 2007, 00:44

Re:Sliptechniek met permanente 4x4?

Berichtdoor B@rt » 06 Dec 2012, 21:34

Ron63 schrijft:
Soms gaat het goed, en soms ook niet

Groet Ron


misschien had ie net toevallig ook zn visco koppeling kapot en reed ie als 2wd.. :P
dan gaat ie wat makkelijker in de slip ;) :P
B@rt

Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider

Gebruikersavatar
DannyA
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 Feb 2011, 11:14

Re:Sliptechniek met permanente 4x4?

Berichtdoor DannyA » 07 Dec 2012, 18:31

Het is afhankelijk van de techniek welke je tot beschikking hebt in de auto.

Met de Discovery 3/4 kun je met het SNOW programma echt waanzinnige dingen doen in de sneeuw.

Het is moeilijkste is om door je eigen angst heen te komen.

Bij slip:

- blijven sturen in de gewenste richting
- koppelen gaat niet met automaat, en ga je remmen dan raak je van de weg door massa welke rechtdoor wil.
- Dus de techniek, volop gas geven ! En ongeloofelijk de auto trekt je door elke bocht met sneeuw heen.

Zonder deze electronica blijft of koppelen of gasgeven de optie.
Ga je remmen dan ben je weg.
Samen voor Resultaat .... Van Arendonk Makelaardij

trix G4
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 Sep 2006, 21:53

Re:Sliptechniek met permanente 4x4?

Berichtdoor trix G4 » 08 Dec 2012, 11:33

haha....daar heb je geen luxe draaiknop voor nodig hoor ;) . Gaat bij een Defender ook prima !!. Even je angst overwinnen en gas geven !!!! Heeft mij al diverse malen behoed voor een snoekduik in de sloot omdat door het gewicht de Defender rechtdoor wou gaan....met een beetje gas erbij trekt hij gewoon de bocht door...

Gebruikersavatar
Sebastian
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 Okt 2012, 15:43
Locatie: Ossendrecht

Re:Sliptechniek met permanente 4x4?

Berichtdoor Sebastian » 11 Dec 2012, 17:51

DannyA schrijft:

- koppelen gaat niet met automaat, en ga je remmen dan raak je van de weg door massa welke rechtdoor wil.


Een automaat heeft ook een koppeling. Makkelijkste is in neutraal zetten. Moeilijkste is rem klein beetje in, dan zou hij moeten ontkoppelen, probleem is natuurlijk, dat je makkelijk (door angst) te diep trapt en dan dus remt.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten