uit het kl@teboutje-topic verplaatst: standkachels

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim

Re:uit het kl@teboutje-topic verplaatst: standkachels

Berichtdoor tim » 23 Dec 2012, 23:22

Roger B. schrijft:
Defekter

Potverdorie, dit pik ik niet!

Ik zet mijn wekker op 0400 uur vannacht, en ga net zolang brainstormen tot ik hier weerwoord
op heb.. :silly:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Dec 2012, 23:38

Roger B. schrijft:
wist dat dit weer naar boven zou komen...maar zelfs op zijn kop geen last van bevroren sloten

en ik ben heeeel blij dat ik die klapper niet met een Defekter geprobeerd heb

Tja ... dat vraagt erom.

Ik had geen witte Dis-recovery

Maar een politie-blauwe Defender in een witte wereld

En ... het kostte even wat moeite, maar hij rijdt weer ... in ± oude glorie (met een nwe eigenaar).
Dat kunnen we van het witte olifantje niet zeggen zo dacht ik begrepen te hebben.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 23 Dec 2012, 23:41

had jij 120 op de teller toen je begon te rollen, heb je 72 meter op je dak over het asfalt geschuurd? zoniet....doe dan dat eerst maar met die defender, praten we dan nog een keer als dat nog kan...

en als ik het geld er in wilde stoppen (en de tijd) om er een nieuwe body op te schroeven kon ie ook weer de weg op....
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Dec 2012, 23:50

Roger B. schrijft:
had jij 120 op de teller toen je begon te rollen, heb je 72 meter op je dak over het asfalt geschuurd? zoniet....doe dan dat eerst maar met die defender, praten we dan nog een keer als dat nog kan...

Nee, net zo goed als het witte olifantje niet tegen -37º C kan (om toch weer een beetje OT = OnTopic te zijn) – olifantjes houden nu eenmaal niet van kou, dat weten we al sinds Hannibal over de Alpen trok.

Laten we maar zeggen: of het nu een Defender is of een Disrecovery (of een andere auto), en of het nu met of zonder ABS is, in geval van te hoge snelheden en "problems ahead" het beste is remmen en rechtuit blijven rijden. Probeer niet nog iets te ontwijken, beter gewoon breed-uit en rechtuit iets raken. Ik meen me te herinneren dat het Witte Olifantje op zijn rug landde na een bijna gelukte ontwijkmanoeuvre. Mijn ouwe blauwe kwam op zijn gepoetste kant doordat de man achter mij op het laatste moment er links langs probeerde te gaan en mij dus links achter een zwieper gaf ... had ie me maar midden-achter geraakt ...

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Dec 2012, 08:55

kan best zijn, maar als ik dan toch een ongeval moet krijgen zit ik liever in een auto die wel een redelijk beschermende kooi heeft.

en tja, -37 is dan wellicht erg koud, maar deuren die niet (of bijna niet) dicht te krijgen zijn zonder geweld, omdat de deurrubber door de kou stug is heb ik bij defenders ook in NL al meegemaakt... maar ja, een defender is ontworpen voor afrika zullen we maar zeggen.... anders had ik ook wel een kachel gehad waarmee je in de winter de auto kon warm krijgen
gone

Terug naar “Techniek”