Lassen lijkt me geen optie: het boutje en de tap zijn vlak op het aluminium afgebroken, en sowieso al erg klein (4.5mm diameter).
TIG lassen?
Lassen lijkt me geen optie: het boutje en de tap zijn vlak op het aluminium afgebroken, en sowieso al erg klein (4.5mm diameter).
janwijbrand schrijft:
TIG lassen?

wat is een otterswitch eigenlijk? wat meet ie en wat wordt er met die meetwaarde gedaan?
Roger B. schrijft:
wat is een otterswitch eigenlijk? wat meet ie en wat wordt er met die meetwaarde gedaan?
Hij meet niks, hij schakelt bij een bepaalde temperatuur. Het idee is alsvolgt: bij een koude start, trek je de choke uit. Op de chokekabel zit een schakelaar, die in uitgetrokken toestand contact maakt. Echter, zolang de koelwatertemperatuur nog laag is, maakt de otterswitch nog géén contact. Beide schakelaars zitten het "circuitje" van het oranje waarschuwingslampje op het dashboard. De bedoeling is dus dat het oranje lampje pas gaat branden bij choke uitgetrokken en als de koelvloeistof op temperatuur is gekomen.
In mijn geval, brandt het lampje bij de choke in uitgetrokken toestand en gaat weer uit als ik de choke uitzet. Ik moet nog uitzoeken hoe dat dan precies kan, want als de otter switch zelf kapot zou zijn, zou er helemaal geen lampje moeten gaan branden.
Afin, tot voor kort wist ik ook niet waar de otter voor was :-)
Blijft de vraag waarom het een "otterswitch" mag heten.
Met een 220V koelwater-voorverwarmer hoef je veel minder te choken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten