interieurfilter RRC?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
RaRo74

Re:interieurfilter RRC?

Berichtdoor RaRo74 » 28 Nov 2012, 17:19

dennis83 schrijft:
Achter je luchtinlaat roosters horen metalen filters te zitten, waarschijnlijk heeft iemand deze ooit vervangen voor goedkopere huiss, tuin en keuken kunstof/rubber filters. Als deze filers uitdrogen worden de stukjes in je blower gezogen en gaat hij ratelen. Dit is uitermate vervelend (heb ik ook). Om echt bij de blower/kachel unit te komen moet helaas je dashboard er uit.

Tegen het ratelen kun je ook proberen de luchtinlaat roosters te verwijderen en langs de voorkant WD40 in je blower te spuiten (dit zuigt hij dan naar binnen), als je goed kijkt zie je hem zitten. Als je met een WD40 busje met zo'n slangetje spuit kun je precies in de blower komen. Bij mij heeft dit tegen de herrie geholpen.

Hoop dat je er iets aan hebt. Succes

Groeten

Dennis

Edward schrijft:
Dat had ik laatst ook met de Disco. Gewoon de bladblazer op m'n rug gehangen en die vol op de uitstroom opening bij de bijrijder o het dash gezet. Geeft wel wat rommel in de wagen van alle zooi die er uit de andere openingen komt, maar geen ratel meer. :blush: :blush:

Goeie tips en bedankt! Hier ga ik van de week eens mee aan de slag. :)
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

RaRo74

Re: interieurfilter RRC?

Berichtdoor RaRo74 » 05 Feb 2013, 19:38

Helaas nog geen oplossing voor mij. Bladblazer en WD40 hebben niet geholpen :(

Hoe kan ik het beste bij het asje van de ventilator komen zodat daar een drupje olie op komt zonder dat ik het hele dashbord moet demonteren?
Ik heb geen idee hoe het er van binnen uit ziet maar zou het een oplossing kunnen zijn door met een endoscope via het inlaatrooster boven de motorkap naar binnen te gaan? En dan wellicht op die manier een slangetje meevoeren waardoor wat smeerolie gespoten kan worden op het asje?
RaRo74
Afbeelding

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Feb 2013, 19:51

het is dan waarschijnlijk eerder het lagertje dan het asje dat piept... heb dat bij een polo ook gehad, hele spuitbussen vet en kruipolie zijn daar in gespoten, maar langer dan een paar dagen hielp het niet......
gone

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 05 Feb 2013, 20:03

Ja vervangen kan altijd nog maar dat is redelijk veel werk bij een RRC. Eerst nog even wat makkelijkere oplossingen proberen :)

Zo heb ik in het verleden wel eens de kachelventilator van een Mini weten te reanimeren. Na 4 jaar werkte de ventilator nog steeds perfect waarna het autoke verkocht is. Ik ben na 20 jaar uiteraard wel benieuwd of deze ventilator het nog steeds doet :D
RaRo74
Afbeelding

dennis83

Berichtdoor dennis83 » 06 Feb 2013, 16:37

Ondanks mijn vorige adviezen heb ik inmiddels ook heel de kachelunit vervangen. Olie is een tijdelijke oplossing. Als het de lager is dan vreet de as van de ventilator een ovaal gat in de beugel waardoor hij scheef gaat en begint te ratelen.

Helaas moet dan wel je dash er uit om er fatsoenlijk bij te komen.

Succes
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

Terug naar “Techniek”