Welke van deze 2 type schokbrekers rijden het comfortabelst op normale verharde weg?
Voordelen?
Nadelen?
Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz
Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz
RaRo74
Het is een blauwe.............

- RobStewart
Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz
Looking at the specifications of both I would personally go for the Super Gaz. That said my Range Rover has always run on standard Land Rover fronts and rears with "Police Spec" rear springs and was very very comfortable on the 560km drive to work (Scotland to London) on a weekly basis but firm enough when it went playing at the weekends.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
- JoostKenya
Als je comfort belangrijk vindt zou ik Monroe kiezen!
Dan ben ik al klaar wat die zitten er nu onder :-)
Ik wil wat de hoogte in vandaar dat ik kies tussen de 2 Britpart varianten.
Andere merken zijn al vele en vele malen besproken op het www met alle voors en tegens maar ik zoek dus de merkbare verschillen tussen de Britpart schokdempers.
Ik wil wat de hoogte in vandaar dat ik kies tussen de 2 Britpart varianten.
Andere merken zijn al vele en vele malen besproken op het www met alle voors en tegens maar ik zoek dus de merkbare verschillen tussen de Britpart schokdempers.
RaRo74

- RobStewart
JoostKenya wrote:
I would agree with Joost as on my other vehicles I have used Monroe and they were very good.
Rob
Als je comfort belangrijk vindt zou ik Monroe kiezen!
I would agree with Joost as on my other vehicles I have used Monroe and they were very good.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Re:Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz
Zo te horen heb ik er nu dus prima schokbrekers onder zitten. :laugh:
En toch ben ik benieuwd tussen de verschillende Britparts :)
En toch ben ik benieuwd tussen de verschillende Britparts :)
RaRo74

- JoostKenya
Op het andere forum lees ik dat het comfort er met Cellular dynamic niet beter op wordt.
Deze dempers zijn ontwikkeld om het opschuimen van de olie onder zware omstandigheden tegen te gaan. Er zit een soort foam in de demper. En dat kan zomaar eens ten koste gaan van comfort??
Goed comfort krijg je door een lage wrijving in de afdichting en in het geleidingsmechanisme en door relatief weinig ingaande demping.
Super Gaz dempers zijn gasdempers (dus druk binnenin = meer wrijving), hebben volgens mij een grotere diameter ( = relatief meer wrijving) en zijn niet heel duur (de materiaal keuze zal niet heel fancy zijn). Dit zijn geen ingredienten voor het beste comfort.
De cellular dynamics demper heeft geen gasdruk en daardoor zou je verwachten dat de wrijving lager is en het comfort dus potentieel beter. Maar ik heb zelf geen ervaring met deze dempers. Ik heb wel eens dempers met foam van iron man geprobeerd en dat vond ik geen succes.
Deze dempers zijn ontwikkeld om het opschuimen van de olie onder zware omstandigheden tegen te gaan. Er zit een soort foam in de demper. En dat kan zomaar eens ten koste gaan van comfort??
Goed comfort krijg je door een lage wrijving in de afdichting en in het geleidingsmechanisme en door relatief weinig ingaande demping.
Super Gaz dempers zijn gasdempers (dus druk binnenin = meer wrijving), hebben volgens mij een grotere diameter ( = relatief meer wrijving) en zijn niet heel duur (de materiaal keuze zal niet heel fancy zijn). Dit zijn geen ingredienten voor het beste comfort.
De cellular dynamics demper heeft geen gasdruk en daardoor zou je verwachten dat de wrijving lager is en het comfort dus potentieel beter. Maar ik heb zelf geen ervaring met deze dempers. Ik heb wel eens dempers met foam van iron man geprobeerd en dat vond ik geen succes.
Goede beredenering wat de keuze nog steeds lastig maakt.
Is er iemand tevreden met het comfort van de Super Gaz?
Is er iemand tevreden met het comfort van de Cellular Dynamic?
Is er iemand tevreden met het comfort van de Super Gaz?
Is er iemand tevreden met het comfort van de Cellular Dynamic?
RaRo74

Is het gas trouwens niet gewoon toegevoegd aan de olie? dit om schuimvorming te voorkomen.
Zoja, blijft waarschijnlijk comfort het zelfde maar werking van de demper met gastoevoeging blijft bij zwaarwerk langer ok.
Groet Ron
Zoja, blijft waarschijnlijk comfort het zelfde maar werking van de demper met gastoevoeging blijft bij zwaarwerk langer ok.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
- JoostKenya
De gasdruk oefent krachten uit op de seals. Daardoor krijg je meer coulombse wrijving.
Voor goed comfort wil je alleen visceuse wrijving (door de olie) en geen coulombse wrijving.
Daardoor zijn lage druk of geen druk dempers in principe comfortabeler dan hoge druk dempers.
Voor goed comfort wil je alleen visceuse wrijving (door de olie) en geen coulombse wrijving.
Daardoor zijn lage druk of geen druk dempers in principe comfortabeler dan hoge druk dempers.