Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
RaRo74
Berichten: 340
Lid geworden op: 20 Feb 2011, 12:09

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Berichtdoor RaRo74 » 28 Jun 2013, 13:09

Laatst de +2" Super Gaz gemonteerd in combinatie met +2" veren :D
De montage was eigenlijk een fluitje van een cent en zo gebeurd. Dat is dus een aanrader voor iedereen om zelf te doen ongeacht welk merk je gebruikt.
In de oude veren had ik een Airlift 2000 zitten voor een hoger laadvermogen maar ik gebruikte dit ook voor een veel strakkere wegligging. Voor nu heb ik de Airlift ook in de nieuwe veren gezet maar dan op de minimale druk zodat ze niets doen. Ik bekijk later wel of dat ik ze er af haal als ze toch geen functie meer blijken te hebben.

Gelukkig is het eindresultaat niet te hoog geworden en voor mij nog steeds acceptabel.

Afbeelding


Dan het belangrijkste, hoe rijdt dat nu?

Op asfalt:

-helt een klein beetje meer over in snelle scherpe bochten maar niet van belang omdat ik bochten toch rustig neem (wanneer ik de Airlift op druk zou zetten is het overhellen weg. Dit test ik later).

-daarna de aanval ingezet op een verkeersdrempel op een 80km weg die voorheen net aan comfortabel te doen was met 80 km/pu. Normaal gesproken zou ik die drempel dus met 70 á 75 km/u genomen hebben.
Met de nieuwe veren en dempers is het bij 80 km/pu een zeer prettige ervaring en voelt het lekker soepel aan. Daarna er nog een keer met 90 km/pu overheen gevlogen en zelfs dat ging nog steeds lekker soepel.
Daarna nog een beruchte drempel in de buurt gepakt waar je met 80 overheen mag maar waar uitlaten, spoilers en bodemplaten bij bosjes in de berm liggen. Lokaal advies is om hier met maximaal 60 overheen te rijden maar dat was met de oude veren eigenlijk al geen pretje aangezien je los uit de stoel komt. Nu met de nieuwe set is 60 goed doen maar nog steeds geen pretje.

-Vervolgens een rit gemaakt over een 500 jaar oude weg met Kinderkopjes en dat blijft niet leuk bij 30km/pu. Dat is of langzamer of veel harder er overheen maar eigenlijk ook niet van belang omdat als je rustig rijdt er veel meer te zien is langs deze weg.

-Toen de snelweg op en bij 120 km/u nog steeds met 1 vinger aan het stuur zeer stabiel weggedrag maar wel opvallend minder trillingen en echt merkbaar comfortabeler.

-Van de snelweg de polder in met diepe kuilen in het asfalt en dat is ook comfortabeler. Een klein stukje onverhard is ook beter te doen maar te kort om er eigenlijk een goed beeld van te krijgen. Later nog maar eens wat beter testen.

-Op een rustige polderweg ook gelijk maar even het remgedrag getest en bij hevig remmen met de handen van het stuur trekt er niets naar rechts of links dus dat is ook onveranderd.

-modder, zand, klei, heuvels heb ik nog niet getest maar ik zal van het weekend eens kijken of ik ergens kan gaan spelen (:P)


Mijn conclusie is dus voor nu dat ik op alle punten verbetering aantref en dan vooral bij verkeersdrempels, kuilen in het wegdek en meer comfort op de snelweg.
Toch wel fijn dat het positief uitpakt tot nu toe want je hoort/leest weinig over deze veren/dempers. Hoe de kwaliteit is moet nog blijken maar gezien de lage prijs en de snelle montage mag dat de pret nog niet drukken.
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten