hallo
ik heb een land rover serie 2a lightweight, hard top, benzine uit 1972.
het jammere is dat we door aquaplaning op een rotonde tegen een lantarenpaal zijn gebotst. de auto heeft wat schade maar niet heel erg.
ik had het er met een vriend over die vroeger ook een lightweight had en die zei: ' dat lightweight wel vaker het probleem hebben dat er iets mis is met de kabel bij het gaspedaal, waardoor er ineens veel benzine in de motor komt en de auto dus ineens begint te versellen. maar dat de auto daardoor ook kan gaan slippen.
weet iemand hier meer over of heeft iemand dit zelf ook gehad of weet iemand wat je hier aan kan doen, graag even reageren.
M.V.G. Jan-Paul
op hol geslagen motor lightweight
Re: op hol geslagen motor lightweight
Heb ik nog nooit van gehoord. Zelf ook nooit last van gehad.
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
- jos.daalmans
Re:op hol geslagen motor lightweight
Hoi,
Lijkt mij stug dat er met meer benzine en gelijkblijvende stand van de gasklep de motor gaat versnellen. Deze zal dan gewurgd worden alsof je de choke vol open trek.
Wat ik denk is dat gewoon de gaskabel is blijven hangen c.q. een zwaar punt in de gasklep bediening zit. Mijn tip, flinke veer er op, maar toch even het mechanisme vrij maken en kijken of de gasklep voldoende vrij kan bewegen. Wat eventueel kan gebeuren dat de gasklep met as en alles zijwaartse speling heeft en in een bocht deze theoretisch zich vangen in de venturi.
Succes en sleutel ze,
Jos
Lijkt mij stug dat er met meer benzine en gelijkblijvende stand van de gasklep de motor gaat versnellen. Deze zal dan gewurgd worden alsof je de choke vol open trek.
Wat ik denk is dat gewoon de gaskabel is blijven hangen c.q. een zwaar punt in de gasklep bediening zit. Mijn tip, flinke veer er op, maar toch even het mechanisme vrij maken en kijken of de gasklep voldoende vrij kan bewegen. Wat eventueel kan gebeuren dat de gasklep met as en alles zijwaartse speling heeft en in een bocht deze theoretisch zich vangen in de venturi.
Succes en sleutel ze,
Jos
Dirty hands are dirty, except caused bij a Land Rover
My car has 16 Rockers, about 49 Rollers and only one Mule to drive it.
My car has 16 Rockers, about 49 Rollers and only one Mule to drive it.